Wydawca blokuje skradzione klucze Metro Exodus na Steam

Ktoś ukradł z drukarni wydruki zawierające kody aktywacyjne gry.

@ 02.04.2019, 12:00
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
pc

Firma Deep Silver poinformowała, że usunęła z bibliotek niektórych graczy na Steam grę Metro Exodus. Powodem jest fakt, że kody te zostały wykradzione z drukarni (wydruk miał trafić do pudełkowej wersji gry). Złodziej następnie postanowił sprzedawać je w sieci za pośrednictwem różnych serwisów.

Przypomnijmy, że w pudełkowej wersji Metro Exodus dostępnej na sklepowych półkach znajdziemy kod aktywacyjny do Epic Games Store. Pierwotnie tytuł miał debiutować jednak na Steam i wydawcy wysłali już do drukarni listę kodów aktywacyjnych, które następnie zostały nadrukowane na świstki, mające trafić do pudełka.

Ostatecznie gra została czasowo ekskluzywna dla Epic Games Store i trzeba było podmienić kody aktywacyjne w pudełkach. Ktoś postanowił jednak ukraść z drukarni teoretycznie nieaktualne keye do Steam (które dało się jednak aktywować) i sprzedać je w internecie.

Wydawca poinformował, że gracze, którzy aktywowali nielegalny kod na Steam, utracą dostęp do gry - zostanie ona usunięta z ich biblioteki bez możliwości odzyskania. 

"Klucze na Steam zostały skradzione, a więc są nielegalne. Jeżeli sytuacja właśnie ciebie, rekomendujemy skontaktowanie się ze sprzedawcą i zażądanie zwrotu pieniędzy" - informuje firma Deep Silver.

Warto dodać, że Metro Exodus można kupić oficjalnie jedynie w pudełku oraz za pośrednictwem Epic Games Store. Klucze do Steam nigdy nie były dostępne w oficjalnej sprzedaży i nie miał ich w ofercie żaden szanujący się sklep. Gracze, którym gra zniknęła z biblioteki, są jednak wściekli i m.in. na forum Steam wylewają sporo jadu w stronę wydawcy.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosTheCerbis   @   12:18, 02.04.2019
Już widzę jak sprzedawca zwraca pieniądze... Ale hueh, kto by przypuszczał, że ktoś będzie na tyle zdesperowany w kwestii aktywowacji Metro: Exodus na Steam żeby ukraść kody z drukarni!
0 kudosdabi132   @   14:34, 02.04.2019
To jest kolejny dowód na to, że decyzja odnośnie zmiany platformy zapadła w ostatniej chwili przed premierą. Jakiś czas temu było można kupić klucze Steam do gry Metro: Exodus. I to były te prawdopodobnie skradzione klucze. Na szczęście nie kupowałem. Jak zwykle w takich sytuacjach cierpi klient, bo nie mógł wiedzieć że te klucze zostały skradzione.
Wydawca zamiast głupiej decyzji o ograniczeniu się na platformę Epic powinien był zdecydować się na sprzedaż na wielu platformach jeśli faktycznie zależało mu na lepszym zysku. A zamiast tego wybrał łatwe pieniądze za sprzedanie się.
0 kudoskobbold   @   19:53, 02.04.2019
Cytat: dabi132
Jakiś czas temu było można kupić klucze Steam do gry Metro: Exodus. I to były te prawdopodobnie skradzione klucze. Na szczęście nie kupowałem. Jak zwykle w takich sytuacjach cierpi klient, bo nie mógł wiedzieć że te klucze zostały skradzione.

Od dwóch miesięcy nie ma gry na Steamie..."Biedny" klient nie wiedział, że kupuje lewy klucz...no proszę Cię...Cenowo pewnie było równie atrakcyjnie.
0 kudosMicMus123456789   @   20:33, 02.04.2019
Niestety w tym wypadku winni są sami kupujący. Afera była dość głośna by każdy zainteresowany ją usłyszał.
0 kudosGuilder   @   22:09, 02.04.2019
Cytat: kobbold
Od dwóch miesięcy nie ma gry na Steamie..."Biedny" klient nie wiedział, że kupuje lewy klucz...no proszę Cię...Cenowo pewnie było równie atrakcyjnie.
Było podobnie drogo jak na Epicu, bo sprzedawcy wiedzieli, że ludzie się na to rzucą.
Z jednej strony takie G2A miewa opinie "paserów" kluczy, z drugiej strony to na tyle duży portal, że mogłoby się wydawać, że tak perfidna kradzież nie zostanie tak bardzo na świeczniku wystawiona do sprzedaży. Część graczy na pewno wiedziała, że kupuje niepewny towar, ale nie powiedziałbym, że 100% klientów było świadomych ryzyka. I tych pozostałych właśnie trochę mi szkoda, bo zwrot jest moim zdaniem kompletnie nierealny.
0 kudosdabi132   @   23:08, 02.04.2019
Cytat: kobbold

Od dwóch miesięcy nie ma gry na Steamie..."Biedny" klient nie wiedział, że kupuje lewy klucz...no proszę Cię...Cenowo pewnie było równie atrakcyjnie.

Wiele osób sądziło, że to twórcy pozbywają się zmarnowanych kluczy z wersji pudełkowej gry nieoficjalnymi kanałami jak właśnie G2Play czy G2A.
0 kudosTheCerbis   @   23:10, 02.04.2019
A te klucze nie miały być wykorzystane po okresie ekskluzywności?
0 kudoslogan23   @   23:13, 02.04.2019
Kto ukradł, Pracownik tłoczni czy inna osoba powiązana z tą,inną firmą. Na przyszłość mają nauczkę że się nie odstawia takich numerów i niszczy nie użyte kody od razu. Nie żal mi tych co się świadomie dali nabić w butelkę.
0 kudosdabi132   @   09:25, 03.04.2019
Na bank planowali sprzedawać te klucze Steam po okresie ekskluzywności w EGS. Niestety ktoś ich ubiegł i szczerze mówiąc wcale nie żal mi wydawcy Metra. Bardziej już współczuję ekipie 4A Games, że przez pazerność wydawcy ich dzieło jest oblewane co chwilę szambem.
0 kudoslogan23   @   18:54, 03.04.2019
Cytat: dabi132
Na bank planowali sprzedawać te klucze Steam po okresie ekskluzywności w EGS. Niestety ktoś ich ubiegł i szczerze mówiąc wcale nie żal mi wydawcy Metra. Bardziej już współczuję ekipie 4A Games, że przez pazerność wydawcy ich dzieło jest oblewane co chwilę szambem.
Dlaczego ma mi być żal twórców. Wiedzieli jakie będą konsekwencje takie lub innej decyzji. Negatywne lub pozytywne.
0 kudosdabi132   @   19:10, 03.04.2019
Cytat: logan23
Dlaczego ma mi być żal twórców. Wiedzieli jakie będą konsekwencje takie lub innej decyzji. Negatywne lub pozytywne.

Niestety, twórcy nie mieli nic do gadania. To wydawca, Koch Media (Deep Silver) zdecydował o ekskluzywności dla Epic Games Store. Dostali kasę od Chińczyków z Tencent'u i się sprzedali. Gdyby Metro należało do 4A Games, to jak najbardziej
twórcy mogli by się sprzeciwić takiej decyzji. Niestety, sama marka została nabyta przez Koch Media przed premierą Last Light więc to oni decydują o losie serii i sposobach wydawania kolejnych gier.
0 kudoslogan23   @   19:14, 03.04.2019
Cytat: dabi132
Cytat: logan23
Dlaczego ma mi być żal twórców. Wiedzieli jakie będą konsekwencje takie lub innej decyzji. Negatywne lub pozytywne.

Niestety, twórcy nie mieli nic do gadania. To wydawca, Koch Media (Deep Silver) zdecydował o ekskluzywności dla Epic Games Store. Dostali kasę od Chińczyków z Tencent'u i się sprzedali. Gdyby Metro należało do 4A Games, to jak najbardziej
twórcy mogli by się sprzeciwić takiej decyzji. Niestety, sama marka została nabyta przez Koch Media przed premierą Last Light więc to oni decydują o losie serii i sposobach wydawania kolejnych gier.
Moim zdaniem ani Koch Media (Deep Silver) Nie mają nic do gadania w sprawie uniwersum metro. Bo prawa wciąż należą do pisarza który napisał serie książek metro.
0 kudosTheCerbis   @   19:28, 03.04.2019
Logan, wydawca decyduje o takich sprawach.
0 kudoslogan23   @   20:04, 03.04.2019
Cytat: TheCerbis
Logan, wydawca decyduje o takich sprawach.
Chodziło mi co zalicza się do uniwersum metro. A nie co będzie robił z swoją grą na podstawie książki tej czy innej.Czyli książki napisane przez pana Dimitria glukhovsky. Nie należą do niego. Oni czyli Koch Media wypożyczyli prawa do zrobienia gier na podstawie książek.
0 kudosfebra1976   @   21:16, 03.04.2019
@Logan.
Czasami po Twoich wypowiedziach mam wrażenie że coś zażywasz.
Dodaj Odpowiedź