Google Stadia do zabawy w 1080p i 60 fps wymaga łącza o przepustowości 25 mb/s
Osiągnięto to za sprawą wysokiej jakości serwerów oraz technologii kompresji danych.
Google Stadia - usługa growego streamingu - jest w ostatnim czasie dość często na naszych łamach. Większość detali na temat nowej platformy zawarliśmy w specjalnym artykule, ale pisaliśmy też między innymi o specyfikacji maszyn, na których całość śmiga. Teraz poznaliśmy rekomendowaną przez Google przepustowość łącza, konieczną do komfortowej zabawy.
Szef Google Stadia, Phil Harrison, potwierdził w rozmowie z ekipą portalu Kotaku, że platforma wymaga połączenia z siecią o przepustowości 25 mb/s (około 3,1 MB/s) na sekundę - taka szybkość transmisji danych jest konieczna, jeśli chcemy grać w 1080p oraz z płynnością 60 klatek na sekundę. Aby grać w 4K, trzeba posiadać "net" o przepustowości 30 mb/s (3,75 MB/s).
"Byliśmy w stanie sprawdzić wiele elementów za sprawą Project Stream, które testowaliśmy od października", powiedział Harrison. "Aby uzyskać 1080p, 60 klatek na sekundę, potrzebne było 25 mb/s. Prawdę mówiąc, wystarczy nam mniej, ale to jest rekomendowany limit".
"Za sprawą innowacji, jakie poczyniliśmy po stronie serwerów, a także w ramach kompresji, kiedy wystartujemy będziemy mogli przesyłać dane z rozdzielczością 4K, podnosząc przepustowość do 30 mb/s. Więc jeśli masz mniejszą przepustowość, zobaczysz niższą rozdzielczość. Wiele robimy w tle, dopasowując przepustowość do architektury, którą dysponujesz".
Stadia dostępne będzie jeszcze w tym roku, w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie oraz Europie. W tym momencie nie ma żadnych konkretów, jeśli chodzi o debiut platformy w naszym kraju.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler