Sekiro: Shadows Die Twice waży tylko kilkanaście GB na Xboksie One

Na PlayStation 4 rozmiaru nie znamy, ale będzie pewnie podobnie.

@ 13.03.2019, 10:45
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, xbox one

Sekiro: Shadows Die Twice waży tylko kilkanaście GB na Xboksie One

W obecnych czasach zakup gry w sieci wiąże się z koniecznością pobrania przynajmniej kilkudziesięciu GB danych. Jak się właśnie dowiedzieliśmy, Sekiro: Shadows Die Twice będzie wyjątkiem od tej reguły.

Rozmiar gry pojawił się na łamach oficjalnego sklepu Microsoftu. Z zawartych tam danych wynika, że aby bawić się Sekiro: Shadows Die Twice trzeba pobrać zaledwie kilkanaście (12,58 GB) na konsoli Xbox One, a nieco więcej, bo w granicach 25 GB, na PC.

Co ważne, niewielki rozmiar plików nie oznacza oczywiście tego, że produkcja nie wpisuje się w panujące obecnie standardy. Prezentuje się ona bardzo imponująco, a patrząc na poprzednie dzieła studia From Software, możemy raczej spać spokojnie.

Premiera Sekiro: Shadows Die Twice zaplanowana została na dzień 22 marca bieżącego roku. Grać będziemy na komputerach osobistych (wymagania) oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosshuwar   @   14:22, 13.03.2019
Ha! Można? Można... przypominają mi się czasy, gdy programiści do dyspozycji mieli jedynie 64kb RAMu i musieli optymalizować co się dało. Teraz nikt się rozmiarami nie przejmuje.

Zatem okazuje się, że jednak da się grę zoptymalizować jak należy.
0 kudosdabi132   @   15:51, 13.03.2019
Do tego dojdzie pewnie ze 20 GB patchy po premierze gry i wyjdzie na jedno Uśmiech
0 kudosguy_fawkes   @   15:51, 13.03.2019
Można, ale z drugiej strony po to mamy nośniki o dużych pojemnościach i szybkie łącza, chociaż to akurat nie wszędzie. Przy dobrym necie gra szybciej się pobiera, niż instaluje z płyty. Poza tym lwia część danych gier to filmiki w wysokiej rozdzielczości.
0 kudosIgI123   @   20:56, 13.03.2019
Cytat: shuwar
przypominają mi się czasy, gdy programiści do dyspozycji mieli jedynie 64kb RAMu i musieli optymalizować co się dało.
No tak, ale pamięć dyskowa =/= RAM.
0 kudosLucas-AT   @   07:06, 14.03.2019
Cytat: shuwar
Ha! Można? Można... przypominają mi się czasy, gdy programiści do dyspozycji mieli jedynie 64kb RAMu i musieli optymalizować co się dało. Teraz nikt się rozmiarami nie przejmuje.

Zatem okazuje się, że jednak da się grę zoptymalizować jak należy.

Czyli sugerujesz, ze takie Red Dead Redemption 2 zajmujące 100GB nie jest zoptymalizowane jak należy? Uśmiech Sekiro nie ma tysięcy lin dialogowych w różnych językach, setek scenek przerywnikowych nagranych w 4k, nie jest to ogólnie aż tak rozbudowana gra AAA. Dark Souls 3 również mało zajmowało miejsca na dysku. Gry From Software akurat słyną z tego, że nie są idealnie zoptymalizowane, więc Sekiro raczej nie jest wyznacznikiem.
0 kudosshuwar   @   07:26, 14.03.2019
Cytat: guy_fawkes
po to mamy nośniki o dużych pojemnościach i szybkie łącza
Każdy GB mniej to krótsze oczekiwanie na pobranie np. aktualizacji. Wczoraj dotknęła mnie ta sytuacja. Wygospodarowałem sobie wreszcie 2h czasu do grania, niestety połowa z tego poszła na pobranie 16GB patcha.

Cytat: Lucas-AT
Czyli sugerujesz, ze takie Red Dead Redemption 2 zajmujące 100GB nie jest zoptymalizowane jak należy?
Tego nie wiem, ale myślę że tak może być. Pomyślmy, czy zawsze potrzebujemy całej zawartości? Nie przypominam sobie (może poza pojedynczymi wyjątkami) gier, które jeszcze przed pobraniem dają nam możliwość wyboru, czy potrzebujemy tekstur HD, filmów 4K itp...

Oczywiście to jest jedynie moje odczucie, mogę się mylić, ale coś czuję, że w tych czasach optymalizacja nie jest tematem, na który producenci kładą nacisk. Priorytetem jest optymalizacja wydajności gry i dotrzymanie terminów.
0 kudosLucas-AT   @   07:45, 14.03.2019
Nie twierdzę, że gry nie mogły by mniej zajmować na dysku. Na pewno by mogły w jakimś stopniu, aczkolwiek Sekiro nie jest tu dobrym przykładem do sugerowania sie ile gry powinny zajmować. Gry From Software to nie są aż tak wysokobudżetowe produkcje jak choćby Mass Effect Andromeda czy Assassins’s Creed: Odyssey.
Dodaj Odpowiedź