Anthem - twórcy twierdzą, że byli otwarci a nie nieuczciwi

To odpowiedź na zarzuty, iż gra zmieniła się w stosunku do pierwszych zapowiedzi.

@ 07.03.2019, 12:20
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

Anthem - twórcy twierdzą, że byli otwarci a nie nieuczciwi

Anthem wzbudziło po premierze sporo kontrowersji. Okazało się bowiem, że gracze i recenzenci oczekiwali czegoś więcej, a BioWare z finalnej wersji swojego przedsięwzięcia wycięło elementy, które pierwotnie miały do niego trafić. Jak się jednak okazuje, sytuacja jest nieco bardziej skomplikowana.

Głos w sprawie zabrał producent gry, Ben Irving. Napisał on na łamach portalu Reddit, że twórcy niczego z gry nie wycinali, po prostu na pierwszych opublikowanych materiałach widać było elementy nieskończone, a planowane w finalnym produkcie. Później okazało się, że je wycięto. Irving, za zaistniałą sytuację, wini otwartość studia.

"Taki jest koszt otwartości - sprawy się zmieniają. Robiliśmy wszystko, aby być otwarci, choć wiedzieliśmy, że niektóre rzeczy w miarę upływu czasu ulegną zmianie. Czasem ludzie będą zadowoleni, a czasem źli. Taki jest koszt otwartości".

"Rozwijając, tworzenie gier to ciągłe zmiany. Jest milion powodów dla których coś zaczynasz, a potem ulega to zmianie. Występuje to w każdej grze. Ujawnialiśmy wszystko, co mogliśmy. Niektóre rzeczy się zmieniły. Ceną otwartości jest to, że niektóre kwestie się zdezaktualizowały, nie dlatego że ktoś był nieuczciwy, ale dlatego, że zmieniły się one w miarę postępów w produkcji".

Anthem dostępne jest obecnie na PC, PS4 oraz Xboksie One. Dziś lub jutro na naszych łamach będziecie mogli wreszcie przeczytać recenzję konsolowej wersji projektu.


Sprawdź także:
Anthem

Anthem

Premiera: 22 lutego 2019
PC, PS4, XBOX ONE

Anthem to połączenie strzelanki, RPG i MMO przypominające konsolowe Destiny. Za projekt odpowiada studio BioWare Edmonton znane za sprawą dwóch serii: Mass Effect oraz Dr...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosdabi132   @   12:51, 07.03.2019
Gadają głupoty, że byli otwarci. Po prostu EA nie podobały się pewne elementy i dlatego wymusili na BioWare ich usunięcie.
0 kudosTheCerbis   @   13:07, 07.03.2019
Cytat: dabi132
Po prostu EA nie podobały się pewne elementy i dlatego wymusili na BioWare ich usunięcie.
Takie jak świetny gameplay, grafika bez downgradu i optymalizacja? :>

Bzdury, jak zwykle gadane przy okazji niepowodzenia produktu korporacji.
0 kudosshuwar   @   13:27, 07.03.2019
A ja się z nimi zgadzam. Zmieniłem moje zdanie po przeczytaniu ostatnio książki o procesie produkcji gier. Nie da się zaprezentować gameplay'a długo przed premierą mając pewność, że wszystkie elementy trafią do gry.

Niektóre z nich mogą okazać się mało zadowalające lub wręcz przeszkadzające w rozgrywce.
0 kudosdabi132   @   13:42, 07.03.2019
Cytat: TheCerbis
Takie jak świetny gameplay?

Czy ja wiem, czy pierwszy gameplay był taki świetny? Ja już po jego obejrzeniu nie czuł em się podjarany.
0 kudosTheCerbis   @   13:51, 07.03.2019
Bardziej chodziło mi o gameplay w kontekście nie wideo, a samych planów i projektowania rozgrywki. No ale fakt, mimo wszystko Anthem już od pierwszych materiałów nie zachwycał.
Dodaj Odpowiedź