Shadow of the Tomb Raider oraz Just Cause 4 miały niełatwy start

Na szczęście Square Enix nadal wierzy w obie marki i wciąż na nich zarabia.

@ 20.02.2019, 09:50
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

Shadow of the Tomb Raider oraz Just Cause 4 miały niełatwy start

Firma Square Enix w ostatnich kilku miesiącach wydała garść istotnych tytułów. Jak się właśnie dowiedzieliśmy, dwa z nich miały kiepski start, ale wydawca odpowiednio szybko zareagował i sytuacja jest już na plusie.

Gry, o których mowa to Dragon Quest 11, Shadow of the Tomb Raider oraz Just Cause 4. Pierwszy z wymienionych projektów sprzedał się na tyle dobrze na świecie, że Japończycy nie mają w jego przypadku żadnych zarzutów. Nieco inaczej sytuacja wygląda w przypadku dwóch pozostałych tytułów.

Z informacji opublikowanych przez Square Enix wynika, że Shadow of the Tomb Raider miało dość powolny start i początkowo nie rozchodziło się najlepiej. Finalnie jednak tytuł sprzedał się w nakładzie przekraczającym 4 mln kopii, z czego wydawca jest zadowolony.

Bardziej skomplikowana sytuacja dotyczy Just Cause 4. Także i w jego przypadku, start był dość skromny, aczkolwiek Square Enix obiecuje wspierać projekt studia Avalanche przez długi czas, co natomiast przyniesie odpowiednio wysoką sprzedaż i w rezultacie zyski.

"Wydaje nam się, że głównym powodem było to, że nie byliśmy w stanie zapewnić graczom odpowiednio nowatorskiej rozrywki i skusić ich naszymi projektami, odciągając ich uwagę od konkurencji", powiedział prezydent Square Enix, Yosuke Matsuda.

"Shadow of the Tomb Raider wystartował powoli, łącznie wysłaliśmy do sklepów jednak 4,12 mln jednostek do końca trzeciego kwartału, a w roku fiskalnym 2020 zamierzamy sprzedaż jeszcze podnieść. Pierwotna sprzedaż Just Cause 4 była poniżej naszych oczekiwań, ale chcemy wynik poprawić w 2020 roku fiskalnym poprzez aktualizacje oraz inne inicjatywy".

Jeśli chcecie dowiedzieć się czegoś więcej na temat wspomnianych gier, rzućcie okiem do naszej encyklopedii. Shadow of the Tomb Raider dostępne jest obecnie na PC (wymagania), PS4 oraz Xboksie One. Just Cause 4 także nabędziecie na PC (wymagania), PS4 oraz Xboksie One. Dragon Quest 11 jest natomiast na 3DS, PC oraz PS4.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosdabi132   @   10:44, 20.02.2019
Jeśli chodzi o pecetowej Just Cause 4 to to jest tragedia jak ta gra działała po premierze. Tyle bugów i glitchy to ja jeszcze nie widziałem w żadnej odsłonie tej serii. Dalej wiele z nich nie zostało naprawione. Tytuł został za szybko wydany (być może dlatego, że Avalanche nie miało czasu żeby dłużej nad nim pracować przez produkcje Rage 2 i Generation Zero). Powinien przynajmniej pół roku później ujrzeć światło dzienne. JC4 w tej chwili chodzi po ~200 zł i to jest według mnie cena zbyt wygórowana.
Co do Shadow od the Tomb Raider to gra nie sprostała oczekiwaniom graczy, nie było to zwieńczenie historii Lary na jakie liczyli fani.
0 kudosDirian   @   12:17, 20.02.2019
"Wydaje nam się, że głównym powodem było to, że nie byliśmy w stanie zapewnić graczom odpowiednio nowatorskiej rozrywki i skusić ich naszymi projektami"

Ameryki nie odkryli, obie gry to powtórka z rozgrywki względem poprzednich odsłon. Jeśli chodzi o Tomb Raidera to już Rise of the Tomb Raider było dla mnie nużące bo kopiowało zbyt wiele z poprzedniej odsłony.

Taki Far Cry New Dawn też podobno najlepiej się nie sprzedaje - bo ile można grać w to samo? Pomijam oczywiście gry typu Call of Duty, bo tam jednak mamy multika i jakoś tak naturalnie gracze przechodzą na nowszą część, nawet jeśli niewiele wnosi, to zawsze jakaś świeżość w rozgrywce sieciowej jest.