Metro Exodus - premiera gry, trailer i Day 1 patch

Wydawca zaprasza do wizyty w postapokaliptycznej Rosji.

@ 15.02.2019, 17:14
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
pc, ps4, xbox one

Metro Exodus - premiera gry, trailer i Day 1 patch

Pierwsze recenzje (nasz tekst wciąż powstaje!) Metro Exodus mamy już za sobą i wiemy, że studio 4A Games spełniło pokładane w tytule nadzieje. Tymczasem wydawca gry, firma Deep Silver, ma dla nas premierowy zwiastun i informacje o pierwszym dużym patchu.

Metro Exodus na sklepowych półkach oficjalnie dostępne jest od dziś, więc jeśli planujecie spędzić najbliższy weekend w postapokaliptycznej Rosji, to warto pospieszyć się z wizytą w sklepie. Dla przypomnienia, gdyby ktoś stracił łączność z siecią w ciągu ostatnich tygodni - wersja na PC dostępna jest w przypadku cyfrowej dystrybucji jedynie w Epic Games Store (na Steam wróci w przyszłym roku). Pudełkowe wydanie zawiera klucz do sklepu Epic.

Wymagania sprzętowe
Niepewni czy gra ruszy? Zerknijcie na wymagania sprzętowe Metro Exodus.

Przy okazji ekipa 4A Games poinformowała, że w sieci hula już Day 1 Patch dla gry. Łatka waży około 2GB i wnosi sporo istotnych poprawek. W skrócie, usunięto sporo mniejszych i większych błędów, a także poprawiono optymalizację. Najwięcej łatka wnosi do wersji PC, gdzie m.in. usprawniono obsługę ray tracingu oraz DLSS - ficzerów, z których korzystają najnowsze karty NVIDIA RTX. Ponadto poprawiono działanie gry na procesorach AMD (szczególnie starszych modelach) i usunięto błąd powodujący ogromne zużycie pamięci karty graficznej przy DX12.

Poniżej obiecany trailer, który stanowi efektowny zlepek różnych ujęć z gry.


Sprawdź także:
Metro Exodus

Metro Exodus

Premiera: 15 lutego 2019
PC, PS4, XBOX ONE, PS5, XBOX X/S

Metro Exodus to trzecia odsłona serii gier bazujących na książkach Dmitrija Głuchowskiego o tym samym tytule. Za projektem ponownie stoi ukraińskie studio 4A Games.Gracz ...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosRonaldo_   @   17:57, 15.02.2019
Obawiałem się najnowszego Metra, ale trochę po ograniu jestem nastawiony entuzjastycznie.

Jak dla Mnie dwa minusy to:
1) Pomimo, że uwielbiam się skradać, to i tak po jakimś czasie trzeba wywalić pół magazynku, więc ze skradania nici.
2) Niemy Artem - Anna się pyta, czy z Nim wszystko w porządku, a On milczy.
Myślę, że lepiej by było jakby nasz bohater jednak mówił, w końcu technologia poszła naprzód.
1 kudosTheCerbis   @   18:10, 15.02.2019
Zawsze można poruszać myszką w dół i górę, tak by naśladować twierdzące kiwanie głową. Puszcza oko
0 kudosRonaldo_   @   18:15, 15.02.2019
Cytat: TheCerbis
Zawsze można poruszać myszką w dół i górę, tak by naśladować twierdzące kiwanie głową. Puszcza oko


I tak właśnie robię, ale wiadomo lepiej by było jakby jednak odpowiadał. 😁
0 kudosdabi132   @   18:53, 15.02.2019
Przecież bohater również w poprzednich częściach nic nie mówił, nie licząc statycznych ekranów ładowania misji. Więc w sumie nic się nie zmieniło.
0 kudosRonaldo_   @   19:10, 15.02.2019
Cytat: dabi132
Przecież bohater również w poprzednich częściach nic nie mówił, nie licząc statycznych ekranów ładowania misji. Więc w sumie nic się nie zmieniło.


Wiem, że tak było w poprzednich częściach, ale liczyłem, że może w tej części coś się zmieni.
0 kudosdabi132   @   19:19, 15.02.2019
Przydało by się żeby bohater coś mówił, niż wydawane przez niego stękanie i sapanie, kiedy brakuje mu powietrza, ale z drugiej strony jak nie miałby nic sensownego do powiedzenia, to już lepiej jest tak jak jest.
0 kudosshuwar   @   08:54, 16.02.2019
Dobrze rozumiem, że główny bohater nie ma dubbingu?
Już dawno nie widziałem gry z takim rozwiązaniem (ostatni, to chyba był Dragon Age 1).
0 kudosdabi132   @   09:23, 16.02.2019
@shuwar: no bohater nie ma głosu, nie licząc wstawek między lokacjami i na samym początku gry, a sami towarzysze Artjoma gadają do niego, a w zasadzie prowadzą sami ze sobą monolog.
0 kudosshuwar   @   07:40, 17.02.2019
No to faktycznie dziwne to. Jeszcze zrozumiałbym to, gdybyśmy przez całą grę mieli nie usłyszeć Atrioma. Można by wtedy założyć, że twórcy nie chcieli narzucać nam barwy jego głosu i pozwolić każdemu zbudować sobie jego wyobrażenie (choć to głupie).
Dodaj Odpowiedź