Resident Evil 2 - modderzy pracują nad zablokowaną kamerą

Chodzi o to, aby przywrócić widok charakterystyczny dla pierwowzoru.

@ 04.02.2019, 18:17
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

Resident Evil 2 - modderzy pracują nad zablokowaną kamerą

Resident Evil 2 to jeden z najlepszych remaków ostatnich lat. Firma Capcom kompleksowo przeniosła klasyka sprzed lat do dzisiejszych czasów, oferując graczom survival horror z krwi i kości. Większości fanów pierwowzoru nowe wydanie projektu przypadło do gustu, ale niektórym nie do końca spasowała śledząca protagonistów kamera.

Dla osób niezadowolonych z widoku TPP niebawem powstanie najpewniej mod, który przywróci sposób funkcjonowania kamer znany z pierwowzoru. Dzięki niemu akcję obserwować będziemy z wcześniej zdefiniowanej pozycji, zmieniającej się w zależności od aktualnej sceny.

Nad odpowiednią modyfikacją pracuje modder zwany Enveloping Sounds. Chce on przywrócić kamerę z oryginału, a pierwsze rezultaty jego pracy zaobserwować możecie na poniższym odtwarzaczu. Całość prezentuje się bardzo dobrze, choć nie sposób nie zauważyć, że niektóre lokacje są zbyt ciemne, aby cokolwiek dało się ujrzeć. Sekcje te wymuszą użycie latarki.

"Wiele elementów otoczenia nie jest widocznych, więc musielibyśmy dodać źródła światła dookoła zacienionych obszarów, aby ustawiona na sztywno kamera oferowała widok praktyczny i estetyczny", stwierdzili twórcy moda.

Na tym niestety problemy się nie kończą. Zabawę komplikuje dodatkowo fakt, iż system strzelania w grze zaprojektowano z myślą o kamerze śledzącej bohatera. Zmieniając umiejscowienie obiektywu, całkowicie modyfikujemy sposób celowania, co mocno utrudni zabawę. Z tego względu musi być ono mocniej zautomatyzowane.

Ze względu na powyższe modyfikacja nie została jeszcze nigdzie opublikowana. Jak tylko się to stanie, nie omieszkamy Was powiadomić.


Sprawdź także:
Resident Evil 2 Remake

Resident Evil 2 Remake

Premiera: 25 stycznia 2019
PC, PS4, XBOX ONE

Resident Evil 2 Remake to odświeżona wersja jednej z najpopularniejszych odsłon serii survival horrorów z zombie w roli głównej. Włodarze z firmy Capcom postanowili jedna...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosfebra1976   @   14:10, 06.02.2019
Fajna inicjatywa, tyle tylko nie wiem czy chciałbym z takiego moda skorzystać, no może traktując jako ciekawostkę.
0 kudosGuilder   @   14:33, 06.02.2019
Owa kamera z pierwowzorów to jeden z mniej grywalnych pomysłów w historii branży gier komputerowych. Aż dziw bierze, że robiąc dwa remake'i/remastery/odświeżenia jedynki, nie zdecydowano się ani razu na poprawę tego, tylko dopiero teraz. Twórcami moda chyba tylko nostalgia kieruje.
0 kudosLucas-AT   @   15:53, 06.02.2019
Cytat: Guilder
Owa kamera z pierwowzorów to jeden z mniej grywalnych pomysłów w historii branży gier komputerowych.

Dawna kamera w swoich czasach spisywała się świetnie budując klimat horroru i wzbudzając u gracza niepokoj. Wielu fanów serii (w tym ja), by ją chętnie powitało z powrotem jako dodatkową opcję. Stąd też powstaje taki właśnie mod.
0 kudosguy_fawkes   @   07:39, 07.02.2019
Kiedyś taka kamera była pozytywnie działającym na klimat obejściem technologicznych ograniczeń - swobodna kamera w grach 3D w latach 90. nastręczała twórcom sporo trudności. Jeśli mam wybór, wolę współczesne podejście i dlatego cieszę się, że np. wersja MGS3 w od wydania Subsistence zyskał możliwość dowolnego operowania kamerą, co mocno ułatwiało grę.
0 kudosLucas-AT   @   08:19, 07.02.2019
Statyczne tła 2d sprawiały wtedy wrażenie fotorealizmu, co też znacząco wpływało na budowę klimatu i ogólny odbiór gry. Jak na 1996 rok, oprawa jedynki wgniatała w fotel i powodowała opad szczęki. Nawet dziś remake jedynki na Game Cube’a robi wrażenie, mimo że premiera odbyła się w 2001 roku. Taka forma remake’u była idealna. Otrzymaliśmy remake doskonały. W przypadku RE: Code Veronica, gdzie zastosowano grafikę w pełni 3d, ale nadal z klasyczną kamerą, już tego samego powiedzieć nie można, więc to nie tylko sama kamera odgrywała rolę, ale i statyczne tła.

Klasyczne Silent Hille czy Alone in the Dark 4 miały podobne zabiegi.

Mimo wszystko, podobał mi się zarówno Resident Evil 7 z widokiem fpp, jak i najnowszy remake dwójki z kamerą zza pleców. Capcom po prostu w obydwu przypadkach doskonale połączył stare z nowym, zachowując klimat survival horroru, więc bez względu na kamerę otrzymaliśmy świetne gry.

MGS3 na PS2 to trochę inny przypadek, bo w tej wersji kamera była często źle ułożona, pokazując postać ciągle od góry z bardzo słabym polem widzenia. Trzeba było ciągle przestawiać się na tryb fpp, gdy postać stała w miejscu, a to było uciążliwe. W przypadku starych Residentów kamera nie była uciążliwym elementem gry.

Dodaj Odpowiedź