Resident Evil 2 - modderzy pracują nad zablokowaną kamerą
Chodzi o to, aby przywrócić widok charakterystyczny dla pierwowzoru.
Resident Evil 2 to jeden z najlepszych remaków ostatnich lat. Firma Capcom kompleksowo przeniosła klasyka sprzed lat do dzisiejszych czasów, oferując graczom survival horror z krwi i kości. Większości fanów pierwowzoru nowe wydanie projektu przypadło do gustu, ale niektórym nie do końca spasowała śledząca protagonistów kamera.
Dla osób niezadowolonych z widoku TPP niebawem powstanie najpewniej mod, który przywróci sposób funkcjonowania kamer znany z pierwowzoru. Dzięki niemu akcję obserwować będziemy z wcześniej zdefiniowanej pozycji, zmieniającej się w zależności od aktualnej sceny.
Nad odpowiednią modyfikacją pracuje modder zwany Enveloping Sounds. Chce on przywrócić kamerę z oryginału, a pierwsze rezultaty jego pracy zaobserwować możecie na poniższym odtwarzaczu. Całość prezentuje się bardzo dobrze, choć nie sposób nie zauważyć, że niektóre lokacje są zbyt ciemne, aby cokolwiek dało się ujrzeć. Sekcje te wymuszą użycie latarki.
"Wiele elementów otoczenia nie jest widocznych, więc musielibyśmy dodać źródła światła dookoła zacienionych obszarów, aby ustawiona na sztywno kamera oferowała widok praktyczny i estetyczny", stwierdzili twórcy moda.
Na tym niestety problemy się nie kończą. Zabawę komplikuje dodatkowo fakt, iż system strzelania w grze zaprojektowano z myślą o kamerze śledzącej bohatera. Zmieniając umiejscowienie obiektywu, całkowicie modyfikujemy sposób celowania, co mocno utrudni zabawę. Z tego względu musi być ono mocniej zautomatyzowane.
Ze względu na powyższe modyfikacja nie została jeszcze nigdzie opublikowana. Jak tylko się to stanie, nie omieszkamy Was powiadomić.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler