Microsoft kupuje Obsidian Entertainment oraz inXile

Oba studia nadal mają działać niezależnie.

@ 11.11.2018, 19:05
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, xbox 360, xbox one

Microsoft kupuje Obsidian Entertainment oraz inXile

Przed kilkoma dniami pisaliśmy o tym, że sprzedaż Pillars of Eternity II była prawdopodobnie sporo poniżej oczekiwań deweloperów ze studia Obsidian Entertainment, których rezultatem mogły być jego problemy finansowe. Jak się jednak okazuje, firma nie będzie musiała się już obawiać o finanse - przynajmniej przez pewien czas - Microsoft postanowił ją bowiem kupić.

Informacja na temat zakupu dotarła do nas za sprawą imprezy X018, która miała miejsce wczoraj w Meksyku. Gigant z Redmont ujawnił w jej trakcie, że zdecydował się nabyć Obsidian Entertainment, a żeby było ciekawiej, kupił też twórców cyklu WastelandinXile Entertainment.

Oba studia funkcjonować mają "niezależnie", jeśli wierzyć przedstawicielom korporacji. Mają się one skupiać na grach RPG, czyli tym, na czym znają się najlepiej.

"Było dla nas ważne, aby znaleźć studia, które mają mocne kreatywne wizje, a przy okazji opanowały do mistrzostwa swoje medium oraz budowanie światów", powiedział Matt Booty z Microsoftu.

"Obsidian i inXile to wcielenie tych cech, a przy okazji zapewnią one ekspertyzę na platformie PC oraz unikatowe podejście do RPG. Będą działać one autonomicznie, wykorzystując unikatowe talenty, marki oraz doświadczenie".

"Jako część Microsoft Studios, Obsidian i inXile będą mieć wsparcie oraz swobodę do tego, by w pełni realizować swoje ambicje, zarówno w przypadku istniejących marek, jak i nowych projektów RPG".

Informacja o zakupie Obsidian i inXile oznacza, że pod skrzydłami marki Microsoft Studios jest już 13 ekip, a dzięki temu powinniśmy już niebawem dostać sporo interesujących projektów, ekskluzywnie dostępnych na konsole z serii Xbox.


Sprawdź także:
Wasteland 2

Wasteland 2

Premiera: 19 września 2014
PC

Wasteland 2 to kontynuacja kultowego cRPG-a z 1987 roku. Produkcję tworzy zespół inXile Entertainment z Brianem Fargo na czele. Deweloperzy składają się głównie z twórców...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudoskrzywy_banen   @   10:42, 12.11.2018
Dziwny zakup. No ale dla obu studiów pewnie to był wybór albo to, albo upadek. Trochę z ich winy, ale cóż. Może m$ ich tam naprostuje, zwłaszcza w obsidianie.
0 kudosGuilder   @   11:26, 12.11.2018
Byłem zaskoczony kiepską kondycją Obsidianu. To bardzo porządne studio, ale najwyraźniej ostatnio nie trafia z niszą. Póki co jestem umiarkowanym optymistą i czekam na ich następny projekt.

inXile kojarzyłem tylko z Wastelandu, ale teraz ogrywam nowego Tormenta i jestem nim zauroczony. Też sprawiają wrażenie niezłych.

Zaś z punktu widzenia kupującego: oba studia zajmują się podobnymi rzeczami, robią gry podobnego rodzaju. Pod tym względem jest to dziwna decyzja Microsoftu - to tak jakby kupić jednocześnie Huawei i Xiaomi. Z tą różnicą, że nie ma takiego popytu.
0 kudosTheCerbis   @   11:59, 12.11.2018
Powodzenia zatem dla Obsidianu i inXile. A może by tak KotOR 3? :> Jeszcze poprosiłbym o wszystkie Fable na PC oraz nową odsłonę od Majkrosoftu.
0 kudoskobbold   @   14:51, 12.11.2018
Cytat: TheCerbis
A może by tak KotOR 3?

Do marki SW wyłączne prawa obecnie posiada EA... Smutny
0 kudosTheCerbis   @   19:43, 12.11.2018
Faktycznie... Szlag. A nie mieli im odebrać?
Dodaj Odpowiedź