Pillars of Eternity II z kiepską sprzedażą? Studio Obdisian może mieć kłopoty

Zdaje się, że kontynuacja świetnego RPG-a nie powtórzy sukcesu pierwowzoru.

@ 09.11.2018, 13:22
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
pc

Pillars of Eternity II z kiepską sprzedażą? Studio Obdisian może mieć kłopoty

Sprzedaż Pillars of Eternity II nie jest najlepsza - można to chociażby ocenić po statystykach z serwisu SteamSpy, wedle których grę posiada zaledwie około 140 tysięcy osób na platformie od Valve.

Gra dostępna jest w sprzedaży od pół roku i zakładano, że do września sprzedanych zostanie około 600 tysięcy kopii. Patrząc na wyniki ze Steam, do tego progu jednak sporo brakuje. Oczywiście tytuł dostępny jest także m.in. na GOG.com, więc tam także opchnięto określoną liczbę kopii, ale zapewne na tle sprzedaży ze Steam-a jest to tylko mała cegiełka, jaką można dorzucić do wyniku.

Sytuację skomentował Dylan Holmes, jeden z inwestorów, który jeszcze na wczesnym etapie produkcji zainwestował w Pillars of Eternity II: Deadfire kwotę 1000 dolarów. Jak donosi, wedle tego co mówili twórcy inwestorom, gra miała zacząć przynosić im zyski gdy sprzedanych zostanie 580 tysięcy kopii za 50 dolarów. Dylan twierdzi, że na ten moment z włożonego 1000$ zwróciło mu się ledwie 192.67$. Wedle jego wyliczeń, póki co sprzedano więc ledwie około 110 tysięcy egzemplarzy gry. To wynik dość wyraźnie odbiegający od tego, co mówią dane ze SteamSpy (dostępne po wykupieniu funkcji premium), niemniej mamy kolejne potwierdzenie, że odległość do kamienia milowego wynoszącego 580 tysięcy egzemplarzy w ciągu 6 miesięcy od premiery jest bardzo daleka.

Gdzie można szukać źródła tak kiepskiej sprzedaży? Gra zebrała bardzo dobre noty wśród recenzentów (88 punktów na metacritic.com), zadowoleni byli także gracze (80% pozytywnych ocen na Steam). Może więc to kwestia kiepskiej kampanii marketingowej, opartej głównie na raczej mało ciekawych dziennikach deweloperskich, a może graczom nie do końca podpasowała karaibsko-piracka tematyka w formie klasycznego RPG? Ciężko to jednoznacznie ocenić, ale chyba czas by studio Obsidian pomyślało o pierwszych poważniejszych przecenach.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosluki505   @   22:10, 09.11.2018
Ciekawe co jest przyczyną tego przecież gra była równie dobra co pierwsza część ;/, mam nadzieje że odbiją się kolejną grą.
0 kudosfrycek88   @   13:57, 10.11.2018
Cóż oldschoolowe RPG to dziś jest mimo wszystko pewna nisza. Nie jest to taki popularny gatunek jak kiedyś, a w tym roku podobnych gier trochę wyszło. Konkurencja była spora więc ktoś musiał przegrać. Szkoda tylko że przegrali panowie od Pillarsów.
0 kudosTheCerbis   @   14:05, 10.11.2018
Może jeszcze nadrobią... Dziwne, bo ostatnie lata pokazały, że jest jednak zapotrzebowanie na te izometryczne cRPGi. Może Microsoft temu zaradzi.
1 kudoskobbold   @   15:01, 10.11.2018
Trendy się zmieniają i to błyskawicznie. Widocznie rynek się nasycił. Sam, po ograniu Divinity, PoE i Torment, porzuciłem w połowie Biała Marchię bo poczułem przesyt. Jak przez lata w tym temacie było cicho tak teraz oldschoolowe RPG wyskakują jak grzyby po deszczu.
0 kudosIgI123   @   22:33, 10.11.2018
Wstyd się przyznać ale nie dorzuciłem się do wyniku ani jednej ani drugiej części. Planuję nadrobić, ale wciąż nie mam czasu albo zapominam.
0 kudosBubtownik   @   08:18, 11.11.2018
Stało się. Obsydian teraz pod szyldem MS. Według mnie dobra i jedyna decyzja po klapie finansowej w postaci PoE2. Mam nadzieję, że teraz stworzą jakiegoś RPG'a TPP/FPP na wzór Fallout'a NV.
0 kudoskrzywy_banen   @   10:40, 12.11.2018
Nie dziwi mnie to, jedynka była meh, marketing dwójki był słaby, no i są lepsze gry crpg na rynku, np. divinity nowe, które się fajnie sprzedało.
0 kudosTheCerbis   @   11:56, 12.11.2018
Szkoda, bo oba Pillarsy mają świetne oceny. Oby tylko MS nie stłamsił potencjału Obsidianu, a wykorzystał go właściwie.
Dodaj Odpowiedź