Bethesda nawet się nie oszukuje - w Fallout 76 będą ''spektakularne błędy''

Wydawca wystosował specjalny list do graczy, w którym przestrzega przed możliwymi problemami technicznymi.

@ 23.10.2018, 11:05
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
pc, ps4, xbox one

Bethesda nawet się nie oszukuje - w Fallout 76 będą ''spektakularne błędy''

Gry od firmy Bethesda to swego rodzaju miszmasz - z jednej strony otrzymujemy świetne tytuły, jak chociażby cykl Dishonored, Fallout czy The Elder Scrolls, ale z drugiej - najczęściej ich grą towarzyszą spore problemy techniczne czy kontrowersyjne rozwiązania.

Studio najwyraźniej zdaje sobie jednak z tego sprawę, czego efektem jest list do graczy, którzy planują wyruszyć na swoją przygodę w Fallout 76. Bethesda ostrzega, że w grze nie zabraknie błędów - nawet tych "spektakularnych".

"Jako studio deweloperskie, odbyliśmy wiele podróży. Staraliśmy się, aby nie wyglądały one tak samo, choć wszystkie nasze gry mają zbliżone DNA. W 2015 roku zdecydowaliśmy się spróbować czegoś mocno nowego i wręcz przerażającego nas - wziąć jeden z naszych światów i przenieść go w realia rozgrywki online" - wyjaśnia studio.

"Wszyscy jesteśmy świadomi skali naszych gier i używanych w nich systemów, z którymi często wiążą się nieprzewidywalne bugi i problemy techniczne - takie, których nie da się samodzielnie wykryć. Biorąc pod uwagę to, czym jest Fallout 76, jesteśmy świadomi, że natraficie na spektakularne problemy, z którymi my [podczas testów - dop. red.] nie mieliśmy do czynienia. Niektóre z nich są nam już znane, jak przykładowo konieczność optymalizacji gry w miejscach spotkań wielu graczy. Innych jednak jeszcze nie znamy. Dlatego potrzebujemy waszej pomocy w ich odnalezieniu - i porad dotyczących tego, co powinniśmy naprawić. Zajmiemy się tym wszystkim teraz [w trakcie i po beta-testach - dop. red.], oraz już po debiucie gry" - wyjaśniają przedstawiciele studia Bethesda.

Komentarz powyższego oświadczenia pozostawiam wam. Ja tylko przypomnę, że Fallout 76 trafi do sprzedaży 14 listopada w wersji na PC, PlayStation 4 i Xboksa One.


Sprawdź także:
Fallout 76

Fallout 76

Premiera: 14 listopada 2018
PC, PS4, XBOX ONE

Fallout 76 to kolejna odsłona cenionej serii cRPG akcji, której koncepcja została przeniesiona na teren gier sieciowych. Za projekt odpowiada Bethesda Game Studios, autor...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosshuwar   @   11:18, 23.10.2018
Jakie to szczęście, że się do tego przyznali... Trzeba było działać jak przy TESO. Tam testy beta odbywały się dobre pół roku (jak nie rok) przed premierą i to dla szerokiego grona odbiorców.
0 kudospetrucci109   @   13:45, 23.10.2018
Po co testować grę pół roku wcześniej jeśli można jej nie dorobić i wydać wcześniej i już trzepac na niej kasę. A graczom napisac: "Sorry ale wiecie na początku to będą takie błędy, że ho ho ;)". No co przecież ostrzegali.
1 kudoskobbold   @   13:56, 23.10.2018
Ręce opadają. Czy za wskazywanie błędów a tym bardziej jak je naprawić jest gdzie jakiś cennik? Czy praca charytatywna?
0 kudosLucas-AT   @   14:11, 23.10.2018
Już beta na Xbox One X ma spadki do 15 klatek na sekundę i jestem pewien, że nie zmieni się to w finalnej wersji. Każdy, kto kupi ten tytuł za pełną cenę wesprze raka.
0 kudosIgI123   @   14:18, 23.10.2018
A ludzi i tak kupią w dniu premiery, za pełną cenę i będą chwalić...
0 kudosshuwar   @   14:25, 23.10.2018
No ja poczekam... naprawią, ograją, potestują, ceny spadną.
0 kudosdabi132   @   16:56, 23.10.2018
Po co robić grę dobrej jakości skoro można wydać półprodukt, a gracze i tak polecą do sklepów i to kupią? I przez następny rok będzie można łatać grę za darmo, nie płacąc testerom.
0 kudosurban1212   @   17:11, 23.10.2018
Masakra jakaś... nawet jakby to za darmo było, to bym tym syfem komputera nie zaśmiecił.
0 kudosfrycek88   @   15:19, 24.10.2018
Bugi u nich to norma, ale przy rozmiarach ich gier ciężko się temu dziwić.
0 kudospetrucci109   @   16:23, 24.10.2018
Cytat: frycek88
Bugi u nich to norma, ale przy rozmiarach ich gier ciężko się temu dziwić.
To po co robią takie ogromne gry? Po co grać w grę 400 godzin?
0 kudosLucas-AT   @   17:09, 24.10.2018
Gry z otwartem światem zawsze będą miały jakieś bugi, ale w przypadku gier Bethesdy wynika to z ich niedbalstwa i silnika, a nie wielkości gry. Już nawet ten nieszczęsny Ubisoft po Unity wziął się w garść i dobrze optymalizuje swoje gry, a wyglądają lepiej niż Fallout. Co premierę ich gier są te same problemy, więc nawet nie kwapią się, by wyciągnąć jakieś wnioski.
1 kudoskobbold   @   17:56, 24.10.2018
Cytat: frycek88
Bugi u nich to norma, ale przy rozmiarach ich gier ciężko się temu dziwić.

Po siedmiu latach dalej nie ogarniają własnego silnika? Skoro już teraz wiedzą, że będą błędy krytyczne i się asekurują to znaczy, że z pełna świadomością wydaja bubla.
0 kudosTheCerbis   @   18:03, 24.10.2018
Cytat: Lucas-AT
Już nawet ten nieszczęsny Ubisoft po Unity wziął się w garść i dobrze optymalizuje swoje gry, a wyglądają lepiej niż Fallout.
No tu bym polemizował... O ile seria Far Cry jest ok pod tym względem, to z Assassin's Creed mogłoby być lepiej. A i Watch_Dogs miał i nadal ma problemy z optymalizacją.
Dodaj Odpowiedź