Fallout 76 - samodzielne granie pozwoli nam poznać fabułę i świat

Deweloperzy wręcz zachęcają nas do grania w pojedynkę.

@ 08.10.2018, 22:09
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

Fallout 76 - samodzielne granie pozwoli nam poznać fabułę i świat

Mniej więcej za miesiąc zadebiutuje kolejna odsłona cyklu Fallout. Będzie ona nastawiona głównie na rozgrywki wieloosobowe, ale to nie oznacza, że niemożliwa będzie zabawa w pojedynkę. Wręcz przeciwnie. Deweloperzy chcą, abyśmy grali sami. Poznamy w ten sposób fabułę gry.

Jak twierdzi Bethesda, większość scenariusza Fallout 76 ukryta została w monologach postaci niezależnych, nagraniach audio, przekazach radiowych oraz na komputerowych terminalach. Aby spokojnie je przeglądać, twórcy polecają okazyjnie zagrać samodzielnie.

"Będziesz grał 30 godzin, 300 godzin, albo więcej", wyjaśnia głównodowodzący projektu, Jeff Gardiner, w niedawnym wywiadzie. "Czasami grał będziesz w grupie, a czasami samodzielnie, a wówczas będziesz miał chwilę na to, by zagłębić się w fikcję, posłuchać nagrań, poczytać monitory i poznać opowieść".

"Jest tu jednak mnóstwo napięcia. Nie możesz zatrzymać gry. Kiedy czytasz terminal, coś może się zakraść i Cię pożreć, i często tak będzie. Ale im dłużej testujemy, tym bardziej zdajemy sobie sprawę z tego, że ma to sens. Pokazuje on z jak niebezpiecznym światem mamy do czynienia".

Gardiner podkreślił też, że świat w Fallout 76 jest naprawdę ogromny. Na tyle duży, że często nie będziesz miał dookoła siebie żadnych graczy.

"Kiedy gracz przez jakiś czas, często nie będziesz mógł nikogo znaleźć. Popatrzysz na mapę, a tam nikogo nie będzie w pobliżu".

Premierę Fallout 76 zaplanowano na 14 listopada bieżącego roku. Będzie ono dostępne dla posiadaczy komputerów osobistych oraz konsol Xbox One i PlayStation 4.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosshuwar   @   19:59, 10.10.2018
Cytat: kobbold
a drudzy będą zachwyceni.
Jestem tym drugim typem i dobrze mi z tym Uśmiech
0 kudosIgI123   @   20:37, 10.10.2018
Próbowałeś chociaż typu pierwszego?
0 kudosfebra1976   @   22:29, 10.10.2018
Fallout 4 był jeszcze moim zdaniem w miarę strawny, nie wszystko się mi w nim podobało ale ale zasadniczo było ok.
Jednak to co teraz zafundowała nam Bethesda to...
...chmmm! Nie wiem jak to nazwać, trolle zjedzą tę grę już na starcie. Zaczekam trochę, jednak nie napalam się na tytuł, wystarczył jeden filmik z gameplayem by ostudzić moje zapędy by kupić F76.
0 kudosshuwar   @   09:02, 11.10.2018
Cytat: IgI123
Próbowałeś chociaż typu pierwszego?
Jasne, inaczej bym tego nie mówił.

Cytat: febra1976
Jednak to co teraz zafundowała nam Bethesda to...
No weź Febra... nie przyłączaj się do modnego ostatnio trendu oceniania, bez oglądania, grania, słuchania Uśmiech

To jak z Klerem, jeszcze nie widzieli, a już ocenili Uśmiech
0 kudosTheCerbis   @   09:58, 11.10.2018
A nie napisał Febra, że obejrzał (zatem i posłuchał) gameplay?
0 kudosshuwar   @   11:53, 11.10.2018
Toż gameplay, to nie to samo. Niejednokrotnie zderzyłem się z tym, że gra film, który zapowiadał się świetnie była/był kiepski, a i odwrotnie też się zdarzało.
0 kudosTheCerbis   @   12:47, 11.10.2018
Hm, może i czasem tak jest... Choć po obejrzeniu gameplayu można już stwierdzić jak dany tytuł będzie wyglądał, jakie mechaniki zastosowano i na czym w dużej mierze rozgrywka polega.
0 kudosIgI123   @   15:18, 11.10.2018
No i sama firma która tworzy grę. Światy Bethesdy nie słyną raczej z tego że są wypełnione fabułą, smaczkami i klimatem.
0 kudosLucas-AT   @   21:32, 11.10.2018
Cytat: Shuwar
No weź Febra... nie przyłączaj się do modnego ostatnio trendu oceniania, bez oglądania, grania, słuchania Uśmiech

Dziś wiele gier robionych jest według jednego schematu np. sandboksy Ubisoftu i ich pochodne (Sniper 3 choćby), loot shootery, survivale lub właśnie gry Bethesdy, więc nie trzeba koniecznie zagrać, by wiedzieć z czym się ma do czynienia. Brak postaci niezależnych, a zamiast nich historia opowiadana przez otoczenie w postaci jakiś notatek już jasno mówi, że na fabułę nie ma co liczyć i nie trzeba grać, by się o tym przekonać. Bethesda mówi także o dożywotnim wsparciu, więc gra usługa to ich model docelowy. Będzie więc to taki „shared world shooter” nastawiony na levelowanie i lootowanie. Na pewno sprzeda się dobrze, bo siła marki Fallout zrobi swoje, ale miłośnik dobrego erpega nie ma czego tu szukać.
0 kudosshuwar   @   10:53, 12.10.2018
Cytat: Lucas-AT
Sniper 3 choćby
. A snajpery, to akurat dla nie całkiem inny, odmienny gatunek.

Co do Bethesdy i ich Fallouta 4 i TESO (MMO)... przyznam rację, to są specyficzne gatunki, które nacisk kładą na eksplorację, zwiedzanie, niż na fabułę. I o dziwo u nich mi to nie przeszkadza. W F4 spędziłem mnóóóóstwo czasu.
0 kudosTheCerbis   @   12:36, 12.10.2018
Shuwar ↓
Cytat: Lucas-AT
Dziś wiele gier robionych jest według jednego schematu np. sandboksy Ubisoftu i ich pochodne (Sniper 3 choćby)

0 kudosshuwar   @   14:25, 12.10.2018
Nie rozumiem Cię Wilku...

"sandboksy Ubisoftu i ich pochodne (Sniper 3)" - nie uważam, by Snipery były pochodnymi sandboksów od Ubisoftu.
0 kudosdabi132   @   17:12, 12.10.2018
Cytat: Lucas-AT
Sniper Ghost Warrior 3 to zlepek elementów z innych gier Far Cry’a właśnie.

Zgadzam się. Podczas rozgrywki w Sniper od rodzimego CI Games miałem wrażenie, że gram w Far Cry, albo jakiś inny tytuł francuskiego wydawcy. Co innego było w przypadku Sniper Elite 4. Tam czuć że Rebellion nie kopiował rozwiązań od innych producentów.
0 kudosshuwar   @   18:52, 12.10.2018
Cytat: Lucas-AT
Sniper Ghost Warrior 3 to zlepek elementów z innych gier Far Cry
aaaa... myślałem, że chodzi Wam o Sniper Elite.
Dodaj Odpowiedź