W Call of Duty: Black Ops 4 nie ma singla, bo deweloperzy chcieli się rozwijać

Kampania dla jednego gracza nie spełniała ich oczekiwań.

@ 18.09.2018, 22:32
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

W Call of Duty: Black Ops 4 nie ma singla, bo deweloperzy chcieli się rozwijać

Cykl Call of Duty słynie z tego, że oferuje dynamiczny tryb wieloosobowy, a także pełną akcji kampanię singlową. W przypadku Call of Duty: Black Ops 4 postanowiono to zmienić. Wątek dla jednego gracza został usunięty, a deweloperzy skupili się na współzawodnictwie sieciowym. Swoją decyzję wyjaśniają chęcią dalszego rozwoju.

„Najważniejszym elementem tworzenia gier jest umiejętność adaptacji”, powiedzieli szefowie Treyarch, David Vonderhaar oraz Dan Bunting. „Jeśli nie potrafisz spojrzeć na coś, co robisz, uczciwie i powiedzieć ‘To nie jest wystarczająco dobre’ albo ‘To nie jest to, co chcemy’ oraz ‘Musimy to zmienić’. Jeśli nie potrafisz tego zrobić, nie przystosowujesz się. Nie będziesz ewoluował w sposób, który pozwoli Ci dostarczać ekscytujące doświadczenia fanom”.

Vonderhaar następnie wspomniał, że Black Ops 4 nigdy nie miało mieć typowej kampanii dla jednego gracza, ponieważ Treyarch chciało doświadczenie oparte o multiplayer. Black Ops 3 próbowało połączyć oba podejścia, serwując graczom kampanię w trybie współpracy, ale została ona zignorowana.

„Tworzenie to podróż”, stwierdził Vonderhaar. „Próbujemy wiele różnych rzeczy. Gra, którą tworzymy ewoluowała w czasie, a to część procesu tworzenia. Nie pamiętam gry, która w trakcie tworzenia nie przeszła jakiejś dramatycznej zmiany”.

„Po to jest prototypowanie. Sprawdzasz pomysły; niektóre działają świetnie, inne nie działają najlepiej i musisz zmieniać podejście. Znajdujesz nowy pomysł i skupiasz się na nim. Podążamy za zabawą”.

Call of Duty: Black Ops 4 zadebiutuje na rynku 12 października 2018 roku. Będzie ono dostępne na komputerach osobistych oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosbalic87   @   09:33, 19.09.2018
Najglupsze tlumaczenie sie z jakim spotkalem sie do tej pory na tym portalu ...
W jaki sposob chca rozwijac sie w tworzeniu kampanii nie pracujac nad nia ? Rozbawiony
1 kudosLoczek3545   @   09:53, 19.09.2018
"Chcemy się rozwijać, więc porzućmy singla i brnijmy za modą - stwórzmy tryb blackout..." Parodia. Ta droga którą coraz więcej producentów podąża, nie każdemu się podoba (w tymi mi). Droga która w mniejszy, czy większy sposób wymaga od gracza integracji z innymi ludźmi, nie zawsze wychodzi na dobre. Porzucenie czegoś co od pewnego czasu niezbyt wychodzi jest po prostu poddaniem się, a nie rozwojem. Mogliby ogłosić, że robią sobie przerwę od kampanii (gdzie raczej tak jest), a nie twierdzą, że idą za postępem branży...
0 kudosprofesjonalista19   @   12:13, 19.09.2018
W 100% zgadzam się z Tobą loczek. Wg mnie powinni poprostu zrobic dobrego singla ..to bylby rozwój.
0 kudosshuwar   @   12:39, 19.09.2018
No dobrze, no to niech się rozwijają.
Ja poczekam Puszcza oko

Ciekawe czy do rozwoju nie będą potrzebować lootbox'ów Dumny
0 kudosMicMus123456789   @   15:45, 19.09.2018
Skoro nie byli zadowoleni z singla trzeba było nie wypuszczać gry tylko pracować nad nim, a nie ślepo podążać za modą. Jeśli naprawdę chcą zmiany powinni wypuścić CoD'a za free i oprzeć zarobki na DLC i mikropłatnościach.
1 kudosfrycek88   @   18:10, 19.09.2018
Powiedzmy sobie w prost. Nie zrobili singla bo im się nie chciało. I tyle.
0 kudosdabi132   @   18:25, 19.09.2018
Cytat: MicMus123456789
Skoro nie byli zadowoleni z singla trzeba było nie wypuszczać gry tylko pracować nad nim, a nie ślepo podążać za modą.

Jak to??? Nie wypuszczać nowego CoD'a??? To by był koniec świata przecież gdybyśmy w tym roku nie dostali nowej odsłony.
A tak, na poważnie ta seria już tak bardzo się stoczyła, że lepiej już nie będzie. Wszyscy teraz chcą mieć Battle Royale w swoich grach, wszyscy chcą się jak najwięcej nachapać. Treyarch zrobiło się leniwe i poszli na łatwy pieniądz, zrobić grę tylko z multiplayerem. I po co myśleć nad fabułą, nad misjami i robić jeszcze do tego przerywniki filmowe jak można wziąć coś co ktoś już wymyślił i troszkę zmienić a potem rzucić to dzieciaczkom podniecającym się Fortnitem i jego podróbami.
0 kudosSoyer90   @   18:47, 19.09.2018
Powiem wam tylko, że w nowego CoD-a jest wpompowana przeogromna kasa na marketing i czy tego chcemy czy nie ta gra się sprzeda.
0 kudosTheCerbis   @   18:50, 19.09.2018
Cytat: Wiadomość
Vonderhaar następnie wspomniał, że Black Ops 4 nigdy nie miało mieć typowej kampanii dla jednego gracza, ponieważ Treyarch chciało doświadczenie oparte o multiplayer.
Jak to jest, że ostatnimi czasy znane studia zawsze biorą na siebie zachcianki korpowydawców...

Gdzieś przemknęło mi przed oczami, że kampania do CoD:BOIIII (kto wpadł na taki zapis...?) była tworzona, ale została anulowana.

Jaki w ogóle jest sens nazywania gry w ten sposób, z następnym numerkiem za podtytułem, skoro nie ma on związku fabularnego z "poprzednikiem"?
0 kudosdabi132   @   19:09, 19.09.2018
Cytat: TheCerbis

Jaki w ogóle jest sens nazywania gry w ten sposób, z następnym numerkiem za podtytułem, skoro nie ma on związku fabularnego z "poprzednikiem"?

Taki jak przy okazji poprzednich dwóch odsłon czyli żeby przypomnieć graczom o pierwowzorze oraz żeby pomyśleli, że będzie tak samo dobrym tytułem jak pierwsza odsłona. Czyli po prostu: "Nie mamy pomysłu jak nazwać nową część naszego tasiemca!", "Dostawmy jedną kreseczkę do poprzedniego podtytuły, gracze i tak to kupią"
0 kudosTheCerbis   @   19:26, 19.09.2018
No tak, pytanie w sumie retoryczne.
Dodaj Odpowiedź