Shadow of the Tomb Raider - 900p na Xbox One S, brak 4K na Xbox One X

Digital Foundry analizuje stan techniczny Shadow of the Tomb Raider.

@ 12.09.2018, 08:38
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
ps4, xbox one

Shadow of the Tomb Raider - 900p na Xbox One S, brak 4K na Xbox One X

Shadow of the Tomb Raider już za 2 dni trafi na sklepowe półki, a tymczasem tytuł wylądował pod lupą Digital Foundry. Ekipa zbadała jakość gry na konsolach z rodziny PlayStation 4 oraz Xbox One. Wnioski są takie, że nie jest to najlepiej zoptymalizowana produkcja.

Zacznijmy od tego, że na Xbox One S gra śmiga w rozdzielczości zaledwie 1600x900, co nie jest zbyt ciekawą wiadomością dla posiadaczy "eski". Tym bardziej, że poprzednia odsłona, Rise of the Tomb Raider, na Xboksie dawała sobie radę w 1080p (pomijając cutscenki). Mimo niższej rozdziałki, gra ma i tak sporadyczne problemy z płynnością i nie trzyma stabilnych 30 fps - spadki do 27 fps w gorętszych momentach są nieuniknione. Lepiej wygląda to na "zwykłym" PlayStation 4 - tutaj gramy w 1080p i chrupnięcia poniżej 30 fps zdarzają się rzadziej, ale też występują.

W obu przypadkach Digital Foundry twierdzi, że gra i tak wygląda dobrze, nawet przy niższej rozdzielczości na Xbox One S. Głównie za sprawą bardzo sprawnego wygładzania krawędzi.

Jak prezentuje się sytuacja na mocarniejszych sprzętach? Xbox One X nie daje sobie rady z pokazaniem obrazu w pełnym 4K i wyświetla grę w 2016p (4K to 2160p). Oczywiście przy tak dużej rozdzielczości ciężko dostrzec, że nie gramy w 4K, no ale jest jak jest - pełnego 4K tu nie ma. Jeśli chodzi o płynność, to Xbox One X nie ma większych problemów z utrzymaniem 30 klatek w trybie wysokiej rozdzielczości, natomiast w trybie wysokiej wydajności jest to stałe 60 fps.

Gorzej sprawa prezentuje się na PlayStation 4 Pro, gdzie w trybie podbitej rozdzielczości gra działa w 1872p uzyskanym metodą checkerboard. W praktyce, mimo jeszcze niższej rozdziałki, Shadow of The Tomb Raider na obydwu konsolach prezentuje się jednak dość podobnie - na Xbox One X oprawa jest nieco lepsza, ale nie są to wielkie różnice. Płynność na PS4 wypada natomiast wyraźnie gorzej. O ile w trybie wysokiej rozdzielczości mamy bardzo stabilne 30 fps, tak w trybie wysokiej wydajności konsola ma problemy z utrzymaniem 60 klatek - zdarzają się dropy nawet do 46 fps.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?