W Battlefield V i Metro Exodus ray tracing ma śmigać bez problemu w 60 klatkach przy 1080p

Twórcy obiecują odpowiednią optymalizację pod topowe karty.

@ 26.08.2018, 17:48
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
pc, sprzęt

W Battlefield V i Metro Exodus ray tracing ma śmigać bez problemu w 60 klatkach przy 1080p

Prezentacja gry Shadow of the Tomb Raider na gamescomie narobiła sporo zamieszania, głównie z uwagi na fatalnie zoptymalizowaną funkcję ray tracingu, przez którą tytuł nie był w stanie zadziałać w 60 klatkach przy 1080p. Nawet na topowej karcie obsługującej tę technologię, jaką jest RTX 2080 Ti.

Twórcy Tomb Raidera tłumaczyli później, że technologia była prezentowana w bardzo wczesnej wersji, a jej finalne wydanie zostanie zaimplementowane do gry dopiero w popremierowej łatce. 

Zdaje się więc, że studio Eidos zwyczajnie pospieszyło się z pokazaniem ray tracingu w swojej grze. Potwierdzają to słowa przedstawicieli DICE oraz 4A Games, którzy są zdania, że sama technologia nie wpływa aż tak bardzo na wydajność, jeśli odpowiednio długo popracuje się nad jej wdrożeniem. Efekt? Battlefield V oraz Metro Exodus mają bez problemu działać w 60 klatkach przy rozdzieleczości 1080p z włączonym ray tracingiem. 

"Tak, jeśli zaimplementujesz ray tracing na szybko, po prostu wciśniesz go do gry, to wymagania rzeczywiście rosną, gra działa gorzej. Ale jeśli pobawisz się z optymalizacją, to nietrudno będzie to [60 fps w 1080p - dop. red.] osiągnąć" - wyjaśnia Ben Archard, programista 4A Games, studia tworzącego najnowsze Metro.

Podobne zdanie ma reprezentant DICE:

"Widzieliśmy w internecie opinie, czytaliśmy komentarze, wedle których nasze demo działała w 'slow-motion'. Jak więc gra działa w rzeczywistości? Odpowiadamy - to solidne 60 fps [również w 1080p - dop. red.]. Stabilne jak skała" - tłumaczy Christian Holmquist, dyrektor techniczny szwedzkiego studia.

Zapewnienia te brzmią dobrze, ale z drugiej strony, jeśli te 60 fps w 1080p będzie osiągalne jedynie na topowym RTX 2080 Ti, to i tak ciężko o powody do świętowania - wszak to karta za około 5800 zł. Pytaniem pozostaje wydajność na "tańszych" modelach, jak RTX 2080 czy RTX 2070. Zdaje się, że ray tracing i związana z nim wydajność będzie tematem do długich dyskusji przez kolejne miesiące.


Sprawdź także:
Metro Exodus

Metro Exodus

Premiera: 15 lutego 2019
PC, PS4, XBOX ONE, PS5, XBOX X/S

Metro Exodus to trzecia odsłona serii gier bazujących na książkach Dmitrija Głuchowskiego o tym samym tytule. Za projektem ponownie stoi ukraińskie studio 4A Games.Gracz ...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudoslogan23   @   19:08, 26.08.2018
Mówią mówią. Jak gry wyjdą i będą testy, Niezależne testy. Bo aktualnie tylko bajki opowiadają. Kto zapłaci 7000 tysięcy za kartę która nie da rady sobie z ray tracingiem.
2 kudosfebra1976   @   21:27, 26.08.2018
UP. ???
Zaciąłeś się mości Loganie jak stara płyta, wszyscy wiedzą co myślisz na temat dużych wydawców/ producentów gier. Wszyscy też wiedzą że nie stać Cię na topowe karty grafiki i dlatego plujesz końskim jadem na prawo i lewo.
Wielu z użytkowników MG nie akceptuje polityki wielkich korporacji i daje temu upust na forum, co nie oznacza że robią z tego epopeję na skalę ''Wojny i Pokoju''. Wielu też (w tym mnie), nie stać na topowe karty, jednak nikt z tego powodu tak bardzo nie płacze. Opanuj się trochę człowieku, w dorosłym życiu będziesz miał wiele takich zagwozdek. Równie dobrze mogę wyzywać producentów aut za to że ich limuzyny są tak drogie, a ja muszę pomykać kilkunastoletnim oplem. Czy deweloperów za ceny loftów w dobrej dzielnicy.
Ech!
0 kudosdabi132   @   22:43, 26.08.2018
Wszystko zależy od optymalizacji tytułu, a sporo deweloperów olewa sobie ten aspekt. Nie róbmy póki co tragedii, przecież nowe karty jeszcze nawet nie trafiły do sprzedaży, sterowniki do nich zapewnie są dopiero dopracowywane, a gry które będą obsługiwać Ray Tracing cały czas są w produkcji.
0 kudosbalic87   @   10:51, 27.08.2018
Jesli topowe karty nie beda w stanie obslugiwac ray tracing to jaki wogole bedzie sens wspieranie tej technologii ? Lepiej jezeli ja pozuca bo po co mieliby przynosic graczom rozczarowanie ?
0 kudoslogan23   @   17:39, 27.08.2018
Cytat: febra1976
UP. ???
Zaciąłeś się mości Loganie jak stara płyta, wszyscy wiedzą co myślisz na temat dużych wydawców/ producentów gier. Wszyscy też wiedzą że nie stać Cię na topowe karty grafiki i dlatego plujesz końskim jadem na prawo i lewo.
Wielu z użytkowników MG nie akceptuje polityki wielkich korporacji i daje temu upust na forum, co nie oznacza że robią z tego epopeję na skalę ''Wojny i Pokoju''. Wielu też (w tym mnie), nie stać na topowe karty, jednak nikt z tego powodu tak bardzo nie płacze. Opanuj się trochę człowieku, w dorosłym życiu będziesz miał wiele takich zagwozdek. Równie dobrze mogę wyzywać producentów aut za to że ich limuzyny są tak drogie, a ja muszę pomykać kilkunastoletnim oplem. Czy deweloperów za ceny loftów w dobrej dzielnicy.
Ech!
Rozumiem postaram się powstrzymać. Ale teraz tak poważnie bez pluciem jadem oraz agresji. Jestem sceptycznie nastawiony do tego ray tracingu. A za komentarz. To ci kiedyś postawie jakiś fajny obiad czy piwo. Bo rozbawiłeś. Mnie oby więcej takich ludzi z dystansem do życia. A nie uważasz że ta cała konferencja Nvidii była dziwna. Pełna gadki szmatki i marketingu. Bez żadnych konkretów i te karty mogą być niezłym bublem?.
1 kudosSoyer90   @   18:03, 27.08.2018
Jak ktoś ma 2080ti to nie będzie grał w 1080p jak ma przeważnie monitor 4k. Upadli na głowę.
Dodaj Odpowiedź