2K Games chce wydawać więcej gier
Firma zamierza zainwestować w obecne oraz nowe marki.
Nie sposób nie dostrzec, że 2K Games jest w ostatnim czasie wyjątkowo ciche. Należąca do Take-Two firma rokrocznie przygotowuje swoje sportówki, czyli NBA 2K oraz WWE 2K, ale jeśli chodzi o całkiem nowe projekty, nie dostajemy kompletnie nic. Ma się to jednak zmienić.
Kwestię nowych tytułów poruszył niedawno szef 2K Games, David Ismailer, rozmawiając z redakcją portalu Games Industry. W trakcie konwersacji Ismailer zdradził, że jego firma wdrażać będzie niebawem trzypunktowy plan, mający poprawić obecną sytuację.
Po pierwsze, 2K Games chce przygotować więcej gier, które trafią do jego portfolio. Chodzi w tym przypadku zarówno o projekty opracowywane wewnętrznie, jak i w ramach długoterminowej współpracy ze studiami zewnętrznymi. Oznacza to oczywiście zwiększone nakłady finansowe, ale 2K jest na to gotowe.
Po drugie, 2K Games chce rozbudować istniejące studia, a jednocześnie zainwestować niemałe sumy pieniędzy w całkiem nowe ekipy deweloperów. Ma to na celu zarówno rozwój cyklów będących w posiadaniu firmy, jak i nadejście zupełnie nowych.
"Niektórzy deweloperzy niezależni odnieśli sukces, a wówczas gotowi są na następny krok. Nie będziemy nikogo do niczego zmuszać. Muszą chcieć to zrobić".
"Zdolność dostarczania najwyższej jakości zawartości musi nadejść od studia deweloperskiego. Jeśli chcą się rozwijać, a nie mają ku temu możliwości i chcą pracować z nami, jesteśmy na to gotowi", powiedział Ismailer.
Po trzecie, korporacja chce, aby więcej gier funkcjonowało jako usługi. Oznacza to, że będą wspierane przez dłuższy czas po premierze, a gracze będą powracać i bezustannie wydawać pieniądze. Jednorazowy zarobek w momencie sprzedaży odejdzie w niepamięć.
"Idziesz do parku rozrywki, to im więcej mają atrakcji, tym dłużej zostajesz. Czasem park ma jakieś wydarzenie nocne, a ja zostaję do tego wydarzenia, chcą mnie tam zatrzymać. okazyjnie zbudują nową kolejkę górską, a ja wrócę, aby ją sprawdzić. Budujemy nasze gry w ten sam sposób. Potrzebujemy wydarzeń na żywo, potrzebujemy zawartości po premierze, musimy utrzymać zaangażowanie konsumenta, kiedy go przyciągniemy".
Na szczęście Ismailer wie, że najważniejsze są nowe doznania oraz gry. Z tego względu 2K Games będzie w nie inwestowało. Firma chce więcej hitów i wyjątkowych tytułów, nie chce stać w miejscu.
Trzymamy zatem kciuki i liczymy na wiele fantastycznych tytułów. Trzeba bowiem uczciwie przyznać, że na stoiskach 2K Games, dostępnych na różnych branżowych imprezach, było w ostatnim czasie raczej biednie.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler