Zwolnienia w studiu odpowiedzialnym za Onrush oraz DriveClub
Z ekipy odeszło kilku wysoko postawionych pracowników.
Byli pracownicy studia Evolution, odpowiedzialnego między innymi za cykl MotorStorm oraz grę DriveClub, przygotowali niedawno dla firmy Codemasters ścigałkę zatytułowaną Onrush. Mimo że projekt był całkiem unikatowy, nie sprzedał się najlepiej, a w rezultacie w studiu doszło do zwolnień.
Szczegółów redukcji etatów nie znamy, ale w sieci krążą informacje o tym, że pracę straciło wielu wysoko postawionych deweloperów, w tym również Paul Rustchynsky, który piastował stanowisko dyrektora zarówno w przypadku DriveClub, jak i Onrush. Doniesienia potwierdza wiele różnych źródeł, a zatem założyć można, że nie mamy do czynienia z plotkami.
Co jest powodem zwolnień? Przeciętna sprzedaż Onrush. Codemasters liczyło na to, że produkcja rozejdzie się znacznie lepiej, a finalne liczby zawiodły wydawcę. Jeśli wierzyć raportom, w ciągu pierwszego tygodnia od premiery z półek sklepowych zniknęło tylko 1 tysiąc egzemplarzy pudełkowego wydania gry, a w kolejnych tygodniach było tylko gorzej. Nie znamy niestety sprzedaży w ramach dystrybucji elektronicznej.
Codemasters nie wyjaśnia sytuacji, potwierdzając jedynie, że część deweloperów przekierowanych została do innych tytułów. Będą oni funkcjonować jako wsparcie przy "mniej ryzykownych" tytułach. Jak dowiemy się czegoś więcej, nie omieszkamy Was o tym powiadomić.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler