Fortnite wypracowało 300 milionów dolarów przychodu w maju
Agencja SuperData Arcade podsumowała przychody z mikrotransakcji w najpopularniejszych grach opartych o ten model biznesowy i obliczyła, że Fortnite w samym maju zdobyło ponad 300 milionów dolarów przychodu!
Agencja SuperData Arcade kilka dni temu opracowała raport dotyczący m.in. przychodów najpopularniejszych gier opartych o model biznesowym skupiony na mikrotransakcajch, czyli tzw. free to play. Na podstawie zdobytych danych obliczono, że Fortnite w samym maju uzyskało ponad 300 milionów dolarów przychodu, zaś zaszczytne miejsce najbardziej kasowej produkcji na PC nadal posiada League of Legends.
Dokument przygotowany przez SuperData Arcade posiada opracowanie nie tylko tytułów free to play, lecz również całościowe podsumowania poszczególnych okresów. I tak, w samym maju tego roku gracze wydali ponad 9 miliardów dolarów we wszystkich grach F2P na dostępnych platformach (komputery osobiste, konsole oraz urządzenia mobilne)! To więcej od analogicznego miesiąca w 2017, kiedy było to "marne" 7,3 miliarda!
Jednak najistotniejszą kwestią wydaje się niekwestionowany lider w tej kategorii, od ładnych miesięcy robiący niezłą furorę - darmowy moduł battle royale z Fortnite'a od studia Epic Games! W maju 2018 przyniósł on 318 milionów dolarów przychodu, zajmując pod względem popularności pierwsze miejsce na Xboksie One i PlayStation 4 oraz piąte w kategorii PC! Oznacza to również wzrost o 7% względem minionego kwietnia.
W raporcie, co ciekawe, podniesiono również kwestię zreorganizowanych mikrotransakcji w Star Wars: Battlefront II. Autorzy jednoznacznie zdają się wyrokować, że nowa polityka firmy Electronic Arts nie sprawdziła się!
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler