Studio Telltale rezygnuje ze swojego autorskiego silnika
Deweloperzy skupią się na tworzeniu gier, a nie rozwijaniu narzędzi.
Silnik graficzny, który studio Telltale Games wykorzystuje w swoich grach, powstał w 2004 roku. Od tamtej pory narzędzie zostało oczywiście zmodernizowane, ale nie ulega wątpliwości, że nie prezentuje się już tak dobrze, jak kiedyś. Z tego względu zdecydowano się go zastąpić.
Z informacji krążących w sieci, a dotyczących studia Telltale, dowiadujemy się, że już niedługo wszystkie jego gry będą działać na całkiem innym silniku - wybieranym często przez deweloperów niezależnych Unity. Za doniesienia odpowiedzialna jest redakcja portalu Variety.
Zgodnie ze szczegółami zawartymi w artykule, studio Telltale zdecydowało się na zmianę silnika około roku temu, zaraz po tym, jak odszedł dotychczasowy szef spółki. Zmieniono wtedy plany dotyczące kolejnych gier, a przy okazji zrezygnowano z rozwijania autorskiego rozwiązania, na rzecz zewnętrznego engine'u.
Ostatnią grą wykorzystującą silnik autorski będzie The Walking Dead: The Final Season. Pierwszą produkcją na Unity będzie natomiast Stranger Things, a po niej przyjdzie kolej na The Wolf Among Us: Season 2. W obu przypadkach bez problemu mamy dostrzec zmiany w oprawie wizualnej, przejawiające się głównie w wyższej jakości tekstur oraz modeli postaci.
Premierę The Walking Dead: The Final Season zaplanowano na 14 sierpnia 2018 roku, na PC, PS4 oraz Xboksie One. W sieci pojawi się wówczas pierwszy epizod sezonu, na który złoży się w sumie 5 rozdziałów.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler