Studio Telltale rezygnuje ze swojego autorskiego silnika

Deweloperzy skupią się na tworzeniu gier, a nie rozwijaniu narzędzi.

@ 26.06.2018, 19:21
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

Studio Telltale rezygnuje ze swojego autorskiego silnika

Silnik graficzny, który studio Telltale Games wykorzystuje w swoich grach, powstał w 2004 roku. Od tamtej pory narzędzie zostało oczywiście zmodernizowane, ale nie ulega wątpliwości, że nie prezentuje się już tak dobrze, jak kiedyś. Z tego względu zdecydowano się go zastąpić.

Z informacji krążących w sieci, a dotyczących studia Telltale, dowiadujemy się, że już niedługo wszystkie jego gry będą działać na całkiem innym silniku - wybieranym często przez deweloperów niezależnych Unity. Za doniesienia odpowiedzialna jest redakcja portalu Variety.

Zgodnie ze szczegółami zawartymi w artykule, studio Telltale zdecydowało się na zmianę silnika około roku temu, zaraz po tym, jak odszedł dotychczasowy szef spółki. Zmieniono wtedy plany dotyczące kolejnych gier, a przy okazji zrezygnowano z rozwijania autorskiego rozwiązania, na rzecz zewnętrznego engine'u.

Ostatnią grą wykorzystującą silnik autorski będzie The Walking Dead: The Final Season. Pierwszą produkcją na Unity będzie natomiast Stranger Things, a po niej przyjdzie kolej na The Wolf Among Us: Season 2. W obu przypadkach bez problemu mamy dostrzec zmiany w oprawie wizualnej, przejawiające się głównie w wyższej jakości tekstur oraz modeli postaci.

Premierę The Walking Dead: The Final Season zaplanowano na 14 sierpnia 2018 roku, na PC, PS4 oraz Xboksie One. W sieci pojawi się wówczas pierwszy epizod sezonu, na który złoży się w sumie 5 rozdziałów.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudospetrucci109   @   20:02, 26.06.2018
Silnik silnikiem ale czy ja rzeczywiście przeczytałem że Telltale zrobi Stranger Things?!?!
0 kudosTheCerbis   @   20:52, 26.06.2018
Stranger Things - dobre wieści. Nie jestem natomiast przekonany do zmiany. Oby nie oznaczała ona słabej optymalizacji i niedopracowania. Jednak własny silnik to coś pewniejszego. Mogliby stworzyć nową wersję, tak jak CDP robi z REDengine.