E3 '18: W Fallout 76 każda postać to inny gracz

Deweloperzy stawiają na tryb rozgrywek wieloosobowych, mimo że samodzielnie także będzie dało się grać.

@ 11.06.2018, 13:37
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

E3 '18: W Fallout 76 każda postać to inny gracz

Zapowiedź Fallout 76 nie do końca przekonała graczy. Nowe detale na temat przedsięwzięcia mogą to jednak zrobić. Całość - na papierze - prezentuje się całkiem solidnie i może się okazać, że zaoferuje niemałe pokłady dobrej zabawy.

Zacząć wypada od tego, że Fallout 76 to prequel wszystkich dotychczasowych odsłon cyklu. Naszym zadaniem w grze jest odbudowanie Ameryki, a robimy to po wydostaniu się z tytułowej Krypty 76. Co ciekawe, każda postać w wirtualnym świecie to inny gracz, nie ma tu postaci niezależnych w klasycznym tego słowa znaczeniu.

Idąc dalej, twórcy istotnie zmodernizowali silnik graficzny napędzający wcześniej Fallout 4. Dzięki temu udało się uzyskać 4-krotnie większy świat, a także 16-krotnie więcej szczegółów na każdym obiekcie oraz postaci. Co ciekawe, mapę będziemy mogli przemierzać samodzielnie, ale nacisk jednak położono na multiplayer.

Rozgrywkę w Fallout 76 jeden z pracowników firmy Bethesdy, Todd Howard, nazwał "delikatnym survivalem". Śmierć nie będzie oznaczała utraty postaci. W twoim towarzystwie nie będzie też setek czy tysięcy innych graczy, ale dziesiątki, co ma uczynić interakcję bardziej intymną i kameralną.

Twórcy przygotowali świat i progresję w taki sposób, aby łatwo dało się rozpocząć zabawę i aby nie było przesadnie dużo zasad. Chodzi po prostu o to, by wskoczyć na mapę i bawić się bez żadnych ograniczeń. Możliwe jest nawet pozyskanie głowic nuklearnych i zniszczenie miejscówki, jeśli najdzie Was na to ochota.

Inne istotne elementy Fallout 76 to tryb PvP, jak również budowanie struktur. Jak twierdzą deweloperzy, budynki da się je stawiać praktycznie w dowolnym miejscu, co powinno sprawić, że każda osada będzie unikatowa.

Czy rzeczywiście tak będzie przekonamy się 14 listopada bieżącego roku. Wtedy bowiem Fallout 76 trafi do sprzedaży. Oczekiwanie na premierę umilą Wam nowe materiały filmowe - znajdziecie je poniżej.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudoskrzywy_banen   @   13:46, 11.06.2018
Jak na razie to jedyna gra z e3 wobec której mam mieszane uczucia: głównie przez ten aspekt sieciowy. No ale jak zrobią z tego badziewne mmo, to zawsze są jeszcze inne gry.
0 kudosshuwar   @   13:52, 11.06.2018
Nie do końca rozumiem stwierdzenie: "każda postać w wirtualnym świecie to inny gracz, nie ma tu postaci niezależnych w klasycznym tego słowa znaczeniu". Czy to znaczy, że wszelcy przeciwnicy będą przez kogoś sterowani? Nie sądzę.

Ale ogólnie zapowiada się ciekawie (pamiętając TESO). Do tego podobno mają być beta testy, więc warto będzie sprawdzić to samemu.

Do tego terminy... Bethesda jest niezamowita, przez jakiś czas cisza, a potem bum... i nawet nie trzeba zbyt długo czekać.
0 kudosIgI123   @   13:56, 11.06.2018
Czyli MMO survival jakich ostatnio pełno na rynku, dla niepoznaki nazwany ,,Fallout" żeby przyciągnąć fanów. Moooooooże zainteresuję się nim jeżeli aspekt erpegowy będzie rozwinięty - ale wątpię i tym razem również będzie to wyłącznie cholerne budowanie domków.
0 kudosTheCerbis   @   13:58, 11.06.2018
Cytat: shuwar
Nie do końca rozumiem stwierdzenie: "każda postać w wirtualnym świecie to inny gracz, nie ma tu postaci niezależnych w klasycznym tego słowa znaczeniu". Czy to znaczy, że wszelcy przeciwnicy będą przez kogoś sterowani? Nie sądzę.
Postacie niezależne to nie mobki. Ale w sumie też nie do końca rozumiem, bo w końcu ktoś zadania musi dawać.
1 kudosshuwar   @   14:04, 11.06.2018
A może będziemy mieli tu nowe podejście i sami będziemy decydowali co będzie zadaniem (po uprzednim znalezieniu jakiś dokumentów, informacji...)?
0 kudosUxon   @   14:30, 11.06.2018
Jasno powiedziano i dziesiątki artykułów to potwierdzają, że będzie MMO z naciskiem na kooperację, survival i budowanie osad. Zapomnijcie o kampanii singlowej, nawet tak dennej, jak zwykle robi Bethesda.
0 kudosTheCerbis   @   14:50, 11.06.2018
No tak, racja. Zadania będziemy sami dawać sobie (takie jak zabijanie mobków), próbując przetrwać w tym niegościnnym (pełnym camperów czyhających na nasz ekwipunek) postapokaliptycznym świecie, gdzie musimy zbudować nową rzeczywistość (czyli bawić się w Simsy).
0 kudosMicMus123456789   @   15:30, 11.06.2018
Jeśli gra jest nastawiona na rozgrywki sieciowe to ja podziękuje.
0 kudosMar3cz3k   @   20:20, 11.06.2018
Pachnie mi to trochę Conan Exiles, PvP, budowanie, mała liczba graczy, brak NPC (w Conanie jest paru ale zbyt wiele nie wnoszą), tylko uniwersum inne. No zobaczymy.
0 kudosshuwar   @   09:02, 12.06.2018
Ja miałem negatywne odczucia po beta testach The Elder Scrolls Online, ale gdy po jakimś czasie spróbowałem się wciągnąć w już gotowy produkt, okazało się, że pochłonęło mnie na baaaardzo długie godziny. Może w przypadku F76 będzie podobnie?
Dodaj Odpowiedź