Gdzie najczęściej umieraliśmy w Dark Souls?

Jeden z graczy przygotował mapę śmierci w grze From Software.

@ 06.03.2018, 12:04
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
pc, ps4, xbox one

Gdzie najczęściej umieraliśmy w Dark Souls?

Seria Dark Souls znana jest z tego, że nie cacka się z graczem, a śmierć jest tu niemal tak powszechnym zjawiskiem, jak strzelanie w Call of Duty. Ciekawi Was, które lokacje z pierwszej odsłony były najbardziej zabójcze?

Odpowiedź na to pytanie przynosi mapa, jaką przygotował jeden z graczy. Zaznaczył on na niej natężenie plam krwi (na pomarańczowo) oraz zostawiane przez graczy wiadomości (kolor błękitny). Driftltem, bo taki nick nosi użytkownik Twittera, który stworzył tę wizualizację, korzystał z własnego programu, pozwalającego w prosty sposób przechwytywać tego typu dane. Oczywiście obejmują one tylko pewien przekrój czasowy, ale na podstawie 12 tysięcy zgonów oraz 8 tysięcy wiadomości można wyciągnąć sensowne wnioski.

I tak widzimy, że gracze bardzo często ginęli w starciu ze słynnymi Gargulcami. Sporo problemów sprawiał też Capra Demon, jeden z początkowych bossów (sam pokonałem skurczybyka dopiero przy 19-tym podejściu!). Co ciekawe, wiele śmierci poniesiono także w Firelink Shrine, początkowej bazie wypadowej - zapewne sporo z nich to po prostu efekt wpadnięcia w przepaść.

Jak widać, powyższa mapa Dark Souls nie jest kompletna i zawiera jedynie część lokacji. Autor obiecuje jednak dalsze prace, więc niedługo powinniśmy zobaczyć szersze zestawienie. Aż jestem ciekawy, jak to będzie wyglądać w Anor Londo czy Blighttown.


Sprawdź także:
Dark Souls

Dark Souls

Premiera: 04 października 2011
PS3, XBOX 360

Dark Souls to produkcja studia From Software, będąca duchowym następcą ich starszego dziecka - Demon's Souls. Tytuł przeznaczony jest dla posiadaczy PlayStation 3 oraz Xb...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosshuwar   @   12:24, 06.03.2018
Cytat: Dirian
Zaznaczył on na niej natężenie plam krwi
. Czy to oznacza, że DS zapamiętuje lokalizacje zgonów wszystkich graczy podłączonych do sieci i wykorzystuje tą wiedzę, przy tworzeniu lokacji u poszczególnych graczy?
0 kudossebogothic   @   14:38, 06.03.2018
Cytat: shuwar
Czy to oznacza, że DS zapamiętuje lokalizacje zgonów wszystkich graczy podłączonych do sieci i wykorzystuje tą wiedzę, przy tworzeniu lokacji u poszczególnych graczy?

Jakie tworzenie lokacji dla poszczególnych graczy? Dla wszystkich wyglądają one tak samo. Nawet rozmieszczenie przeciwników jest identyczne.
0 kudosshuwar   @   21:28, 06.03.2018
Chodzi o to, czy gra korzystając z informacji o zgonach innych graczy nanosi krew w lokacjach. Nie wiem jak mam to jaśniej nazwać.
0 kudossebogothic   @   21:53, 06.03.2018
Tak, krew pojawia się w miejscu w którym zginął jakiś gracz. Można nawet odtworzyć moment jego śmierci. Uśmiech
0 kudosTheCerbis   @   23:27, 06.03.2018
To smutne trochę... Smutny Ale niezła funkcja. Od dłuższego czasu trochę mnie ciągnie do Dark Souls, aby sprawdzić to umieranie.
0 kudosGuilder   @   08:22, 07.03.2018
Cytat: TheCerbis
Od dłuższego czasu trochę mnie ciągnie do Dark Souls, aby sprawdzić to umieranie.
Ja specjalnie dla tej gry pada kupiłem, ale czekam na remaster. I trochę mnie już się to dłuży. Święty
0 kudosshuwar   @   08:40, 07.03.2018
Ja nie mógłbym zmierzyć się z DS, bo podejrzewam, że bym kompa przez okno wyrzucił Uśmiech
0 kudosguy_fawkes   @   09:14, 07.03.2018
Podejrzewam, że gargulce odbiły od gry dużo ludzi. Mięczaki, 2 takich prostych bossów jednocześnie to jeszcze nic. Szczęśliwy Capra sprawił mi trochę trudności, ale i tak pokonałem go względnie szybko. Najwiecej razy zginąłem na słynnym duecie Ornstein i Smough, a potem przy bossie Black Dragon Kalameet z dodatku.
@shuwar: Spróbuj, warto. Soulsom nie dają rady nie tyle gracze o niskiej zręczności i refleksie, co ludzie nie potrafiący obserwować otoczenia i uczyć się na swoich porażkach. Widziałem mistrzów, którzy pierwszopoziomową postacią, pięściami zabijali smoki, a sam przeszedłem ją tankiem, który brał na tarczę w zasadzie każdy atak. Dla każdego znajdzie się odpowiednia taktyka.
0 kudosshuwar   @   09:18, 07.03.2018
No kusi i korci... ale czasu tak mało, że mogłoby to być zbyt frustrujące.
0 kudosguy_fawkes   @   09:30, 07.03.2018
Na chwilę, doraźnie odpalać Soulsów niestety się nie da. Jeśli masz PS3, ogarnij Demon’s Souls. Jest dużo krótsze od pierwszego Dark Souls, łatwiej ogarnąć wszystkie mechaniki i trudniej się zgubić w świecie gry ze względu na jego konstrukcję z centralnym hubem, Nexusem. Minus to już niedziałające multi, ale przynajmniej w spokoju nauczysz się podstaw serii.
0 kudosLucas-AT   @   09:44, 07.03.2018
W Plusie Bloodborne, więc grzech nie brać, ale nie ma na razie miejsca w kalendarzu grania. Szczęśliwy Przed God of Warem trzeba Zeldę i Mario ukończyć, potem Donkey Kong, kusi Kingdom Deliverance, czeka Elex i The Evil Within 2, więc czasu brak. Na szczęście z krótszymi gierkami na 12h pokroju Shadow of the Colossus nie ma problemu.
Dodaj Odpowiedź