Kingdom Come: Deliverance kosztowało aż 40 milionów dolarów?

Budżet producentów z Warhorse Studios nie był na tyle ograniczony na ile mogłoby się nam wydawać.

@ 05.03.2018, 15:55
pc, ps4, xbox one

Kingdom Come: Deliverance kosztowało aż 40 milionów dolarów?

Większością niedoróbek gry Kingdom Come: Deliverance obwiniano na możliwie niski budżet projektu względem jego rozmachu. Sami deweloperzy plasowali swoje dzieło gdzieś pomiędzy produkcjami niezależnymi, a tymi z kategorii AAA. Jednak informacje czeskiego Forbesa wskazują, że cRPG-owi jest zdecydowanie bliżej do półki wysokobudżetowych tytułów.

Według doniesień wspomnianego magazynu, budżet gry wyniósł 700 milionów czeskich koron, czyli około 36,5 miliona dolarów. Kwota uwzględnia koszty marketingu, którym z pewnością zajmował się wydawca, firma Deep Silver. Nie zmienia to faktu, że poza milionem dolarów pozyskanym na Kickstarterze, Warhorse Studios mogło zarządzać ogromem pieniędzy, biorąc pod uwagę, iż jest to debiutancki projekt byłych pracowników 2K Czech. Tak czy owak, Kingdom Come: Deliverance osiągnęło komercyjny sukces - gra sprzedała się już w ponad milionie egzemplarzy.

Nasze wrażenia z tej ultrarealistycznej produkcji znajdziecie tutaj.


Sprawdź także:
Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Premiera: 13 lutego 2018
PC, PS4, XBOX ONE, SWITCH

Kingdom Come: Deliverance to produkcja z gatunku cRPG, której akcja toczy się w średniowiecznej Europie i została osadzona w otwartym świecie. Za grę odpowiedzialne jest ...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosfrycek88   @   18:25, 05.03.2018
Budżet nie taki mały, większy niż ten który miał Wiedźmin 85 milionów ale złotych z tego co pamiętam, a mimo to gra dwie klasy słabsza.
0 kudospetrucci109   @   18:50, 05.03.2018
Cytat: frycek88
Budżet nie taki mały, większy niż ten który miał Wiedźmin 85 milionów ale złotych z tego co pamiętam, a mimo to gra dwie klasy słabsza.
Tak to jest jak się robi RPG z lochami ale bez smoków Dumny
0 kudossebogothic   @   19:54, 05.03.2018
Cytat: frycek88
Budżet nie taki mały, większy niż ten który miał Wiedźmin 85 milionów ale złotych z tego co pamiętam, a mimo to gra dwie klasy słabsza.

Zaraz, zaraz Wiedźmin 3 miał budżet w wysokości 306 mln zł. No chyba, że masz na myśli pierwszego Wiesia, ale wtedy druga część wypowiedzi jest co najmniej dziwna. Kingdom Come dwie klasy słabszy od W1? Oznacza to, że nie grałeś albo w KC, albo w Wiedźmina, albo jedno i drugie. Ba, pod względami erpegowymi trzeci Wiedźmin pozostaje w tyle za Kingdom Come.
0 kudosshuwar   @   20:25, 05.03.2018
Ja wiem... jak na obecne standardy, to kasa średnia rzekłbym. A problemy raczej wynikają z braku zasobów ludzkich i czasu.
0 kudosfrycek88   @   21:04, 05.03.2018
Cytat: petrucci109
Cytat: frycek88
Budżet nie taki mały, większy niż ten który miał Wiedźmin 85 milionów ale złotych z tego co pamiętam, a mimo to gra dwie klasy słabsza.
Tak to jest jak się robi RPG z lochami ale bez smoków Dumny


To nawet nie jest wina tego bo ja chętnie bym pograł w RPGi w innych klimatach niż klasyczne fantasy magii i miecza, ale ta gra jest tak toporna i nie dopracowana że nie da tego opisać.

Cytat: sebogothic
Cytat: frycek88
Budżet nie taki mały, większy niż ten który miał Wiedźmin 85 milionów ale złotych z tego co pamiętam, a mimo to gra dwie klasy słabsza.

Zaraz, zaraz Wiedźmin 3 miał budżet w wysokości 306 mln zł. No chyba, że masz na myśli pierwszego Wiesia, ale wtedy druga część wypowiedzi jest co najmniej dziwna. Kingdom Come dwie klasy słabszy od W1? Oznacza to, że nie grałeś albo w KC, albo w Wiedźmina, albo jedno i drugie. Ba, pod względami erpegowymi trzeci Wiedźmin pozostaje w tyle za Kingdom Come.


Pomyliłem budżety gier, nie mniej uważam że KDC to bardzo średnia gra.
0 kudosTheCerbis   @   01:00, 06.03.2018
W zasadzie też wydaje mi się, że gra jest po prostu średnia (abstrahując od beznadziejnej optymalizacji) sama w sobie, niczym beta gry survivalowej RPG na Steamie. Może trochę za mocne porównanie, ale mam na myśli coś w tym rodzaju...
0 kudosshuwar   @   07:51, 06.03.2018
Cytat: TheCerbis
też wydaje mi się, że gra jest po prostu średnia
To Ty Wilku też masz KCD?
Jak sytuacja z bugami w twoich oczach wygląda?

0 kudosTheCerbis   @   11:47, 06.03.2018
Nie posiadam, szczerze mówiąc miałem okazję tylko kilka chwil zagrać, więc Ci nie powiem jak na dłuższą metę to wygląda. Natomiast optymalizacja jest bardzo słaba w stosunku do tego jak sama gra wygląda i zdaje mi się trochę toporna. Choć system walki jest w rzeczy samej ciekawy i myślę, że angażujący.
0 kudosshuwar   @   12:27, 06.03.2018
No to skąd te opinie, jak tylko chwilę grałeś? To co tu zamieszanie wprowadzasz, hę? Dumny Cool
0 kudosTheCerbis   @   13:26, 06.03.2018
Pytałeś o bugi - nie wiem, bo na tyle długo nie grałem (poza tym niektórzy mają je, a inni nie). Ale wystarczająco, by wyrobić sobie zdanie na temat kilku kwestii. Nie wspominając o czytaniu i oglądaniu materiałów z gry. To co piszę jest uwarunkowane tymi wszystkimi czynnikami, wpływającymi na moją opinię. Uśmiech
0 kudoslogan23   @   14:31, 06.03.2018
Ja odinstalowałem Kingdom i będę czekał aż będę miał lepszy sprzęt do grania. Ale bugi są, przed odinstalowaniem miałem problemy z zapisami stanu gry.
0 kudosfrycek88   @   14:57, 06.03.2018
Cytat: TheCerbis
Choć system walki jest w rzeczy samej ciekawy i myślę, że angażujący.


System walki jest fajny tylko gdy walczymy z jednym, maks dwoma przeciwnikami, zupełnie to się nie sprawdza z w walkach z większymi grupami. W tedy jedyna słuszna taktyka to zatruty topór i podejście do nich w nocy i powyrzynanie ich jak śpią i nie mają broni.
0 kudosTheCerbis   @   15:24, 06.03.2018
Bo to życie, a nie fikołki i magia! Dumny
Dodaj Odpowiedź