Reboot gry System Shock wstrzymany

Deweloperzy potrzebują czasu, aby na nowo nakreślić plany produkcyjne.

@ 18.02.2018, 13:47
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

Reboot gry System Shock wstrzymany

Na łamach strony rebootu gry System Shock, dostępnej na portalu Kickstarter, pojawił się nieciekawy wpis, pochodzący od szefa Nightdive StudiosStephena Kicka. Deweloperzy zdecydowali się chwilowo wstrzymać produkcję, aby wyznaczyć sobie nowe cele. Wszystkiemu winny jest rosnący budżet oraz ambicje.

"Podczas gdy budżet rósł, rozpoczęliśmy konwersacje z potencjalnymi partnerami wydawniczymi. Im więcej pracowaliśmy przy grze, tym więcej chcieliśmy zrobić i tym mocniej oddalaliśmy się od pierwotnych założeń, które uczyniły System Shock wspaniałym".

"Odpowiedzialność za decyzje leży w moich rękach. Jako szefa i założyciela Nightdive Studios, firmy, która powstała po to, aby odtworzyć markę System Shock".

"Pozwoliłem na to, aby sprawy wymknęły się spod kontroli. Zrobiłem to z właściwych pobudek, byłem oddany przygotowaniu wspaniałej gry, ale jasne stało się, że wybraliśmy niewłaściwą ścieżkę, odwróciliśmy się od ludzi, którzy uczynili projekt możliwym, wspierających nas na Kickstarterze".

Początki projektu sięgają czerwca 2016 roku. Właśnie wtedy Nightdive Studios zdecydowało się ruszyć na Kickstarterze z kampanią zremasterowanego System Shock. Gra wówczas nie była rebootem, ale remasterem. Deweloperzy zakładali więc po prostu odświeżenie oryginału. Dzięki akcji zebrano ponad 1,3 mln dolarów.

Kilka miesięcy później zdecydowano się na zmianę silnika graficznego z Unity na Unreal Engine, a wtedy także postanowiono opracować reboot. Niestety deweloperzy powoli zaczęli też odchodzić o założeń pierwowzoru, co wreszcie uznano za błąd.

"Wstrzymałem ekipę, podczas gdy na nowo określamy naszą ścieżkę, abyśmy mogli powrócić do pierwotnej wizji. Robimy sobie przerwę, ale nie kończymy projektu".

"Bądźcie pewni, że powrócimy z większym zapałem niż dotychczas. System Shock zostanie skończone, a nasza obietnica spełniona".

System Shock Reboot miało trafić do sprzedaży pod koniec 2017 roku, tak się jednak nie stało. Kiedy zatem będziemy mogli zagrać? Nie wiadomo.


Sprawdź także:
System Shock Remake

System Shock Remake

Premiera: 30 maja 2023
PC, XBOX ONE, PS4, PS5, XBOX X/S

System Shock Reboot to w pełni odświeżona wersja oryginalnego System Shocka z 1994 roku. Tytuł otrzymał zupełnie nowy silnik grafiki - Unity - a także w pełni przerobione...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudospetrucci109   @   18:49, 19.02.2018
Kurcze, a chciałem zagrać w ta grę :/
0 kudosdenilson   @   10:25, 20.02.2018
W porę sobie zadali pytanie "Quo Vadis?". Patrząc na nagłówek pomyślałem, że projekt ich po prostu przerósł. Powód jest z goła zupełnie inny co powinien cieszyć.