Twórcy Alana Wake'a przyznają, że tworzenie gier dla jednego gracza jest bardzo kosztowne

Trzeba na nie wydać 10-krotnie więcej niż 10 lat temu.

@ 17.01.2018, 16:48
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

Studio Remedy Entertainment słynie z wyśmienitych (przeważnie) gier dla jednego gracza. Jego przedstawiciele rozmawiali niedawno z ekipą portalu GamesIndustry, a podczas konwersacji poruszyli kwestię singlowych doświadczeń oraz związanych z ich opracowywaniem trudności.

Najnowszy projekt Remedy znany jest obecnie jedynie pod jego kodową nazwą Project 7. Jak na razie na jego temat wiemy jedynie tyle, że będzie to produkcja z mechaniką rozgrywki, jakiej w grach Remedy wcześniej nie było. Ma to być też tytuł nastawiony na rozgrywki wieloosobowe, a nie na singla.

Szef komunikacji w studiu, Thomas Puha, postanowił opowiedzieć co nieco na temat tego dlaczego deweloperzy zdecydowali się odejść od produkcji stricte fabularnych.

"Szalone jest to, że stworzenie gry zajmuje cztery do pięciu lat, a jej ukończenie wymaga tylko weekendu", powiedział Puha. "Z kreatywnego punktu widzenia, nawet kiedy robiliśmy Alana Wake'a, cały ten czas poświęciliśmy na stworzenie postaci, świata, zasad i wszystkiego innego. Chcesz, aby gracze spędzali w tym miejscu dużo czasu i niełatwo to zrobić w tradycyjnej przestrzeni dla jednego gracza".

"Prawda jest taka, że tradycyjne doświadczenia AAA dla jednego gracza są bardzo drogie. Oczekiwania graczy są wysokie, jeśli chodzi o długość gry oraz o to, jakie ma rozwiązania i oprawę. Wszystko to jest kosztowne w przygotowaniu. Patrząc na to, co było 10 lat temu, można powiedzieć, że rynek konsol jest mniej więcej takich samych rozmiarów. Liczba odbiorców jest więc mniej więcej tych samych rozmiarów, ale przygotowanie gry jest 10-krotnie droższe obecnie. To jest oczywistym problemem".

Ze względu na powyższe, Remedy nie chce poświęcać czasu i pieniędzy na tytuły, w których najważniejszy jest singiel. Firma zmierza mocniej w stronę ostatniego trendu gier-jako-usług. Co z tego finalnie wyjdzie? Przekonamy się po premierze Project 7.

Dzięki frycek88!


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosTheCerbis   @   17:06, 17.01.2018
Więc kolejny świetny deweloper będzie szedł w stronę multiplayerów? Pięknie.
0 kudosguy_fawkes   @   17:16, 17.01.2018
Szkoda, ale Remedy akurat zawsze przywiązywało sporą uwagę do jakości swoich gier - widać było, że swoje musiały kosztować. Szkoda tym większa, bo to oznacza, że historia Alana Wake’a prawdopodobnie nigdy nie znajdzie właściwego finału...
0 kudosMicMus123456789   @   18:09, 17.01.2018
Chcą ciąć koszta w ciekawy sposób. Szkoda, że oni popularność zdobyli właśnie singlowymi tytułami, a teraz chcą się od tego odciąć.
0 kudoslogan23   @   19:37, 17.01.2018
Życzę im szerokiej drogi. Zobaczymy czy pożyją długo na tej decyzji.
0 kudosremik1976   @   21:24, 17.01.2018
Świetny przepis na upadłość. Dużo zarobić i się nie narobić.
0 kudosMicMus123456789   @   21:27, 17.01.2018
Teraz już nawet nie trzeba bawić się w DLC, wystarczy dodać skrzynki do gry.
0 kudoskrzywy_banen   @   21:59, 17.01.2018
Się nie dziwię w sumie, jak się chce zarabiać to trzeba robić to co przynosi w miarę pewny zysk.
0 kudoslogan23   @   22:00, 17.01.2018
Cytat: MicMus123456789
Teraz już nawet nie trzeba bawić się w DLC, wystarczy dodać skrzynki do gry.
Na mnie na szczęście nie zarobią. Bo ostatnio mój sprzęt się sypie.
0 kudosTheCerbis   @   22:35, 17.01.2018
Sądziłem, że już naprawiony?
0 kudoslogan23   @   01:38, 18.01.2018
Też sądziłem ale się myliłem.
0 kudosLucas-AT   @   08:15, 18.01.2018
Nie trzeba było więc robić osobnego serialu do gry.
0 kudosdabi132   @   10:41, 18.01.2018
Szkoda, bo Alan Wake był na prawdę świetną grą i niewątpliwie wartą swojej ceny premierowej. Mam również do ogrania Quantum Break na PC od nich, ale czekam na jakieś spolszczenie, może kiedyś wyjdzie.
Jeśli zrobią grę z dobrym wątkiem fabularnym i możliwością kooperacji to jestem na tak, aby nie wpakowali loot boxów do swojej produkcji.
0 kudosTheCerbis   @   11:07, 18.01.2018
Cytat: Lucas-AT
Nie trzeba było więc robić osobnego serialu do gry.
Prawda. Nie dość, że zrobili mini serię z Alana, to jeszcze w Quantum Break. A z tego co pamiętam, nie sprzedało się chyba tak dobrze.

I również czekałem na nowego Wake'a, jednak widzę, że obecnie nie ma na niego szans.
Dodaj Odpowiedź