Tomb Raider i Deus Ex są wciąż ważne dla Square Enix

Japończycy wrócą do obu cyklów, kiedy nadejdzie ich czas.

@ 28.11.2017, 10:42
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

Tomb Raider i Deus Ex są wciąż ważne dla Square Enix

Szef firmy Square EnixYosuke Matsuda, rozmawiał niedawno z ekipą portalu GamesIndustry, a w trakcie konwersacji poruszono temat wydawanych przez korporację gier przeznaczonych dla rynków zachodnich. Najważniejsze w tym przypadku są cykle Tomb Raider oraz Deus Ex.

Obie wspomniane serie są dla Japończyków bardzo ważne. Matsuda przyznał, że nie ma jeszcze żadnych konkretów na temat przyszłości obu projektów, ale ich dalszy rozwój będzie kontynuowany, choć na razie nie wiadomo w jakiej postaci i kiedy.

"Tomb Raider jest dla nas bardzo ważną marką, nic się w tej kwestii nie zmieniło", powiedział Matsuda, przechodząc następnie do kwestii finansowej. Szef Square Enix przyznał, że choć seria początkowo nie spełniła oczekiwań spółki, jeśli chodzi o sprzedaż, nie było to całkowicie jej winą. Wydawca narzucił sobie po prostu zbyt wysokie oczekiwania.

Powiedział, że w 2013 roku, kiedy debiutował reboot marki Tomb Raider, Square Enix miało spore problemy finansowe. Jego szefostwo miało więc "bardzo wysokie oczekiwania", jeśli chodzi o sprzedaż. Matsuda powiedział: "patrząc wstecz, wydaje mi się, że narzuciliśmy sobie ekstremalnie wysokie oczekiwania", a produkcja "nie sprzedała się tak dobrze, jak oczekiwaliśmy".

Finalnie jednak serię można uznać za sukces. Sprzedała się już ona w nakładzie 18 milionów egzemplarzy, z czego 11 milionów to "jedynka", a 7 milionów "dwójka".

Następnie Matsuda przeszedł do cyklu Square Enix. Także i tym razem przyznał, że to bardzo ważna marka dla jego firmy. Podkreślił też, że "nigdy nic nie mówiono o przerwaniu cyklu" i że wszelakie plotki na ten temat są całkowicie bezpodstawne.

Dlaczego zatem nie ujawniono jeszcze kolejnego Deus Ex? Jak przyznał Matsuda, "problemem są ograniczone możliwości". Niektóre produkcje muszą po prostu poczekać na swoją kolej. Wydawca zajmuje się w chwili obecnej innymi projektami, m.in. tytułami na licencji Marvela.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosfrycek88   @   20:22, 28.11.2017
Dobrze wiedzieć, szkoda by było jak by takie głośne marki przepadły.
0 kudosGuilder   @   23:04, 28.11.2017
Deus Ex: uważany za arcydzieło
Invisible War: uznany za zawód
Przerwa
Human Revolution: uważany za bardzo dobrą grę
Mankind Divided: wypadł niżej, niż większość oczekiwała
Przerwa
Kolejny tytuł: powinien być porządny

Generalnie mogę czekać po kilka lat na Deus Exy, byle były porządnymi grami. Nie ma sensu robić z tego Assassin's Creeda.
0 kudosdabi132   @   10:56, 29.11.2017
Niech się nie śpieszą z wydawaniem kolejnych odsłon tych serii. Nie ma sensu robić z nich tasiemców i w ten sposób marnować potencjału.
0 kudosguy_fawkes   @   18:36, 30.11.2017
Rozłam Ludzkości nie był słabym Deusem - moim zdaniem zjada na śniadanie tę abominację Invisible War, cierpiał za to na zbyt "kameralną" skalę historii. Szkoda byłoby, by tak zasłużona seria nie powróciła, aczkolwiek nie ma już wiele do opowiedzenia między wątkami Jensena i Dentonów. Mam tylko nadzieję, że kolejna część pojawi się w miarę szybko i nie będzie rebootem.
0 kudosTheCerbis   @   23:05, 30.11.2017
Świetna optymalizacja Rozłamu nie pozwoliła mi normalnie w niego zagrać.
Dodaj Odpowiedź