Dead Space 2 sprzedało się poniżej oczekiwań
Mimo że deweloperom udało się się opchnąć kilka milionów egzemplarzy gry.
Przed momentem pisaliśmy o tym, że Visceral Games, ekipa odpowiedzialna za powstanie cyklu Dead Space, zostało zamknięte, a powstająca w nim gra nawiązująca do uniwersum Gwiezdnych Wojen trafi w ręce innych firm należących do Electronic Arts. Teraz mamy garść danych z przeszłości studia.
W ciągu kilku ostatnich lat Visceral Games przygotowało kilka różnych projektów, m.in. Battlefield Hardline, ale zasłynęło przede wszystkim za sprawą serii Dead Space. Mimo że radziła sobie ona całkiem nieźle, sprzedaż poszczególnych jej odsłon nie była dla Electronic Arts satysfakcjonująca.
Sprawę nakreślił Zach Wilson - projektant poziomów w Battlefield Hardline oraz niewydanej grze Star Wars. Wilson zdradził nieco interesujących informacji na temat tego, jak poradziło sobie Dead Space 2. Zrobił to w formie kilku wpisów na Twitterze.
Wszystko zaczęło się od pytania jednego z użytkowników portalu:
"Chciałbym aby ktoś robił gry AAA dla jednego gracza za około $15-20 milionów z oczekiwaniami co do sprzedaży na poziomie 2-5 milionów i był w stanie się utrzymać".
Na co Wilson napisał:
"Dead Space 2 kosztowało 60 milionów dolarów - a budżet był mocno skrojony. Sprzedało się tylko 4 miliony i nie była to wystarczająca liczba".
Następnie dodał też:
"Nie wiem czy zarobiło. Ale sprzedało się gorzej niż zakładano, a spełnianie założeń jest równie ważne".
Jeśli chodzi o pierwszą część serii Dead Space, Wilson nie był pewny co do budżetu, ale wspomniał, że prawdopodobnie było to coś w okolicy 37 milionów dolarów.
Różnica w pieniądzach dość znacząca, a jeśli chodzi o samą rozgrywkę gracze wciąż uważają, że "jedynka" była najlepsza w całej serii.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler