Deweloperzy Playerunknown's Battlegrounds liczyli na 200 lub 300 tysięcy egzemplarzy w pierwszym roku
Finalne zainteresowanie projektem było dla nich ogromnym zaskoczeniem.
Playerunknown's Battlegrounds to obecnie jedna z najpopularniejszych gier na świecie. Jej twórca, Brendan Greene, rozmawiając z potencjalnym deweloperem, studiem Bluehole, zakładał sprzedaż na poziomie miliona egzemplarzy w ciągu pierwszego miesiąca. Firma w rzeczywistości liczyła na znacznie niższe zainteresowanie.
Z najnowszego wywiadu z Greenem wynika, że koreańscy projektanci zakładali, iż w ciągu pierwszego roku dostępności Playerunknown's Battlegrounds na rynku sprzeda się ono w nakładzie pomiędzy 200, a 300 tysiącami egzemplarzy. Ich zaskoczenie musiało być ogromne, kiedy okazało się, że w ciągu 5 tygodni opchnięto 2 mln sztuk!
"Wielu członków ekipy nie mogło w to uwierzyć", powiedział Greene. "Było kilku weteranów branży, którzy mówili 'Nie, nie. 200 lub 300 tysięcy w pierwszym roku'. Ale kiedy dobiliśmy do pierwszego miliona w biurze było mnóstwo uśmiechniętych twarzy".
Sama sprzedaż to oczywiście nie wszystko. Playerunknown's Battlegrounds bije rekordy popularności także pod względem liczby zalogowanych graczy. Nikt nie liczył na tak ogromny sukces.
"Wiecie, wierzyłem w mój tryb zabawy... ale 10 milionów kopii oraz numer jeden na Steam w ciągu zaledwie 5 miesięcy? To dla mnie szaleństwo. Chodzimy po biurze i zastanawiamy się skąd ten sukces".
Bluehole nie zamierza oczywiście poprzestać rozwijania gry. Już niebawem do Playerunknown's Battlegrounds trafią kolejne aktualizacje, które sprawią, że rozgrywka będzie jeszcze ciekawsza i bardziej porywająca. Tak przynajmniej twierdzą deweloperzy.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler