Developerzy Crash Bandicoot: N. Sane Trilogy publikują informacje o kolizjach i fizyce w najnowszej składance
Deweloperzy z Vicarious Visions uchylają rąbka tajemnicy w temacie zmian wprowadzonych do mechaniki rozgrywki w odświeżonej trylogii platformówek z Crashem w roli głównej.
Po niedawnej premierze kolekcji trzech zremasterowanych odsłon serii Crash Bandicoot autorstwa Vicarious Visions, co bardziej wyczuleni gracze zaczęli wychwytywać dość znaczące mechaniczne różnice pomiędzy oryginalnymi, a odnowionymi wariantami gier. Z tego względu developerzy odpowiedzialni za N.Sane Trilogy zdecydowali się wystosować specjalny komunikat, w którym raz na zawsze rozprawiają się zarówno z powodami, jak i skutkami zmian wprowadzonych do klasycznej, platformówkowej akcji.
Opublikowany bezpośrednio na oficjalnym blogu Activision artykuł od twórców składanki zremasterowanych odsłon klasycznych części Crasha dotyczy w niemalże całej swej rozciągłości mechanicznych różnic między oryginalnymi, a odświeżonymi wersjami wspomnianych gier. W dużej mierze chodzi tu o fizykę skoków i nowy system kolizji, które wydają się mieć największy wpływ na rzekomo podwyższony poziom trudności N. Samowitej Trylogii, a zwłaszcza wymagającej pierwszej odsłony jamrajowatej serii:
"Przechodziliśmy przez wiele etapów wewnętrznych testów, testów użytkowników i iteracji mechaniki by każda gier dała się kontrolować dokładnie tak, jak tego chcieliśmy. Ostatecznie postanowiliśmy skorygować fizykę skoków dla każdej z gier z osobna, by opisujące ją atrybuty były takie same jak w oryginale. Jednakże w Crash Bandicoot znalazło się kilka subtelnych różnic, pośród których wiodącą jest szybsze opadanie Crasha po puszczeniu przycisku X".
Jak można wyczytać, potwierdziły się m.in. odkrycia graczy dotyczące odmiennej niż w oryginale prędkości opadania Crasha, o których donosiliśmy wam dwa tygodnie wstecz. To oczywiście jedynie początek interesujących doniesień - w podlinkowanych wyżej poście możemy przeczytać także o czynnikach wpływających na ogólny poziom trudności Crasha oraz o różnicach w kolizjach i związanym z nimi ześlizgiwaniu się głównego bohatera z niektórych elementów geometrii planszy.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler