Call of Duty: WWII - w multiplayerze nie ma swastyk, są czarni żołnierze po stronie Osi

Deweloperzy nie chcą autentycznych doznań. Chcą, aby każdy gracz mógł być sobą.

@ 20.06.2017, 15:55
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

Call of Duty: WWII - w multiplayerze nie ma swastyk, są czarni żołnierze po stronie Osi

Ciekawe wieści docierają do nas, jeśli chodzi o tryb rozgrywek wieloosobowych Call of Duty: WWII. Okazuje się, że podczas potyczek w jego ramach będziemy mogli wybrać płeć oraz kolor skóry prowadzonego przez nas żołnierza. Co również ważne, w multiplayerze nie będzie nigdzie symbolu swastyki.

"To może być jeden z tematów, z którymi walczymy najwięcej", powiedział Michael Condrey, współzałożyciel studia Sledgehammer Games, w kwestii symbolu swastyki, wyjaśniając następnie sytuację bardziej dokładnie.

"W kampanii potrzebujemy zachować autentyczność i jednocześnie szanować to, że 100 milionów ludzi zginęło w najmroczniejszych dniach ludzkości. Więc zobaczycie swastykę w kampanii, przygotowaliśmy ją z pomocą naszego militarnego historyka, aby była zrealizowana ze smakiem i szacunkiem".

"Ale w globalnym multiplayerze oraz trybie zombies zdecydowaliśmy się ją pominąć. Chcemy, aby społeczność grała razem. Chcemy szanować lokalne zasady oraz prawa na całym świecie. Prawdę mówiąc, to mroczny symbol z emocjami za nim, nie chcemy aby to było obecne w doświadczeniach wieloosobowych".

Condrey wyjaśnił następnie, że odmienne podejście do różnych komponentów gry jest kluczowe. Dla przykładu, możesz przygotować żołnierza, który będzie taki sam nieważne, po której stronie konfliktu będziesz walczył. Oznacza to, że przygotowany czarny wojak dla aliantów, będzie też czarny po stronie Osi.

"Multiplayer ma połączyć społeczność, która lubi grać w Call of Duty. Jest szybciej. W multiplayerze WWII jest brutalność odmienna od tej, jaką znacie z naszych innych gier, ale pozwoliliśmy sobie na pewną swobodę, dzięki czemu doświadczenia powinny spodobać się graczom".

"Wyzwaniem jest to, że przez połowę czasu grał będziesz po stronie Osi. To była nasza decyzja. Chcieliśmy abyś to był ty i chcemy abyś mógł siebie przygotować, niezależnie od tego, po której stronie konfliktu jesteś. Powiem to bez ogródek: wiemy, że tego nie było w siłach niemieckich. Wiemy, że było mnóstwo rasizmu oraz rasowych napięć w latach 40, więc nie miał byś czarnych niemieckich żołnierzy walczących obok innych Niemców".

"Chcemy abyś to był ty. Nie próbujemy być autentyczni, jeśli chodzi o siły Osi. Chcemy, abyś to ty był członkiem tej społeczności, jako żołnierz. Chcemy, aby to miało znaczenie i dawało satysfakcję. Nie chcę, abyś czuł, że Cię zmuszamy do bycia kimś innym tylko dlatego, że jesteś po stronie Osi".

Premierę Call of Duty: WWII zaplanowano na 3 listopada bieżącego roku, na PC, PS4 oraz Xboksie One. Pierwszy konkretniejszy materiał, promujący przedsięwzięcie zaprezentowano podczas minionych już targów E3 2017.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
3 kudosremik1976   @   16:17, 20.06.2017
Nie ma swastyk to nie ma gry o IIWŚ. Wkurza mnie takie udawanie, że coś się nie wydarzyło i bezsensowne zacieranie historii.
0 kudosTheCerbis   @   16:35, 20.06.2017
Remik, ale swastyki nie będzie tylko w multi. Po przeczytaniu całości wszystko nabiera sensu i trochę zgadzam się z twórcami.
0 kudosguy_fawkes   @   16:38, 20.06.2017
Też mi się to nie podoba. Z jednej strony w multi w CoD-a nikt nie pochyla się nad smutną prawdą o II WW, ale z drugiej powinno być pod takim względem wierne historii. Bieganie ze swastyką na ramieniu w grze nie oznacza automatycznie sympatyzowania z nazizmem...
0 kudosUxon   @   17:09, 20.06.2017
Z jednej strony chcą realizmu, z drugiej się od niego odżegnują. Zapowiada się karykatura i jakaś kpina z tego wydarzenia. Jeśli chcą określać własne zasady, to niech stworzą fikcyjny konflikt. Tworząc grę na bazie historycznego, niech trzymają się historii.
0 kudoskrzywy_banen   @   17:45, 20.06.2017
Skoro tyczy się to tylko multi i zombie, to problemu nie ma. Choć jest to przegięcie.
0 kudosremik1976   @   18:03, 20.06.2017
W multi symbolu nie będzie, ale i tak z pewnością jest zrobiony tak, że wiadomo kto jest kto jak w każdych innych grach w których niby próbuje się to ukryć. Weźmy np. takiego Killzone, swastyk nie było, a i tak przekaz był jasny więc po co te zabawy w chowanego? W ogóle jakoś drażniący jest ten ciągle przytaczany "czarny człowiek" w kontekście niby szacunku itd. Chyba wychodzi na to, że lepiej strzelać do czarnych z szacunku niż do nazistów ze względów historycznych. Jakieś dziwne podejście do tematu.
0 kudosguy_fawkes   @   18:09, 20.06.2017
remik, tu akurat bardziej chodzi o personalizację swojego avatara - jeśli ktoś jest czarnoskóry, to pewnie też chciałby móc grać czarnoskórą postacią, co jest dość logiczne. Z tego co kojarzę na materiałach z multi z E3 twórcy argumentowali to, że gracz tworzy swoją postać, a mundurki to tylko taka czy inna jej "dekoracja". Oczywiście nie powiedzieli tego dosłownie, ale taki był sens przekazu. Ja nie ma nic przeciwko, chociaż trudno mi przypomnieć sobie jakiekolwiek archiwalne zdjęcia bądź kroniki filmowe z czarnoskórymi żołnierzami Wehrmachtu. ;)
0 kudosremik1976   @   18:24, 20.06.2017
@guy założę się, że africa corps czy jakoś tak miała w swoich szeregach czaroskórych. Tak troszeczkę odbiegając od symboliki to takie utożsamianie się za pomocą awatara w tego typu grach zawsze mnie bawiło. Jeszcze bym zrozumiał jakby taki żołnierz miał na wyposażeniu lusterko żeby mógł zobaczyć w nim swoją gębę, ale on nawet swoich nóg nie widzi. Pindrzy się godzinę w edytorze i chyba liczy na wielkie szczęście, że w grze na rekach nie będzie miał rękawiczek i zobaczy swoje dzieło stworzone w bólach.Szczęśliwy
0 kudosguy_fawkes   @   18:46, 20.06.2017
Lusterka nie ma, to fakt, że swój avatar ogląda się na ekranie dostosowywania postaci bodajże od pierwszego Black Ops (chyba, że pamięć mnie myli). Były już kobiety, niech będą i czarnoskórzy, co mi tam.
0 kudosIgI123   @   22:42, 20.06.2017
A jeśli, powiedzmy, jestem neonazistą, to jak mam być sobą sobą bez swastyki na ramieniu?
Dobra, do multi wchodzi się po to aby sobie postrzelać, liczy się dobry K/D ratio a nie otoczka,. Brak swastyk pewnie pozostałby niezauważony przez grubą część graczy, Murzyni po stronie Osi może też - co nie zmienia faktu że gadanie tego pana to jedna wielka paranoja. Poprawność polityczna jest coraz bardziej męcząca.
0 kudosAv3Ng3R   @   18:15, 13.07.2017
"Deweloperzy nie chcą autentycznych doznań. Chcą, aby każdy gracz mógł być sobą"
Czyli jeśli będzie można tworzyć loga klanów / swoje, i zrobię słowiańską albo polską swastykę,
bo chcę być sobą w tej grze, to rozumiem, że nie dostanę bana? Nieco w to wątpię.
Murzynów nie można dyskryminować, Żydów też nie można, ale Słowian już jak najbardziej. :-)
Szczerze to kupując grę o tematyce I WŚ bądź II WŚ to kupuje to właśnie to z myślą o poszukiwaniu autentycznych doznań, a nie żeby strzelać do afrogermańskich
(? xD) kobiet w niemieckich mundurach ..
Dodaj Odpowiedź