Forza Motorsport 7 - deweloper wyjaśnia dlaczego natywne 4K jest tak ważne

Forza Motorsport 7 na Xboksie One X działa w natywnym 4K i przy 60 klatkach na sekundę.

@ 20.06.2017, 14:44
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, xbox one

Premierę Forza Motorsport 7 zaplanowano na dzień 3 października. Najnowsze dzieło studia Turn10 zadebiutuje wówczas na komputerach osobistych oraz Xboksach One, a wydanie konsolowe ma zaoferować oprawę wizualną, mogącą konkurować z tą z blaszaków.

Forza Motorsport 7 na Xboksie One X działa w natywnym 4K, a do tego przy 60 klatka na sekundę. Chris Tector, inżynier odpowiedzialny za silnik gry podkreślił, że rozdzielczość 4K jest w przypadku Forza 7 kluczowa. Dzięki niej udało się bowiem uzyskać odpowiednio wysoką jakość obrazu. Natywna rozdzielczość ogranicza m.in. ząbkowanie krawędzi.

"Nawet przy 4K występuje pewne ząbkowanie, ale z takimi rzeczami będziemy pracować w przyszłości. Wiem, że są inne techniki, a ludzie zawsze będą chcieli z nich korzystać ze względu na ich jakość, ale dla nas najważniejsze jest podniesienie jakości otoczenia".

"Chodzi o elementy na poziomie pikseli albo nas sub-pikseli, rzeczy których nie dostrzegasz skupiając się na aproksymacji niedziałających w rozdzielczości natywnej".

Deweloper nazwał tego typu piksele nieskompresowanymi pikselami. Tylko w natywnej rozdzielczości mamy z takimi do czynienia. Z tego powodu Forza Motorsport 7 działać będzie w natywnym 4K i przy 60 klatkach na sekundę - zarówno na PC, jak i Xboksie One X. Czy na obu platformach będzie prezentować się równie dobrze? Finalny efekt pracy Turn10 zobaczymy w październiku.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?