Czy gameplay z Anthem, najnowszej gry BioWare, faktycznie leciał na Xboksie One X?
Ekipa Digital Foundry postanowiła dokładnie przyjrzeć się materiałowi promującemu grę Anthem.
Podczas konferencji Microsoftu na targach E3 2017 mieliśmy okazję rzucić okiem na najnowszą markę studia BioWare, imponujące wyjątkową oprawą wizualną Anthem. Ale czy gameplay faktycznie pochodził z Xboksa One X? Czy może mieliśmy do czynienia z wypasionym komputerem? Digital Foundry przeprowadziło dochodzenie.
Spece z Digital Foundry postanowili przyjrzeć się materiałowi promującemu grę Anthem. Z analizy wynika, że choć nie mamy do czynienia z natywnym 4K, demonstracja najprawdopodobniej odbyła się na Xboksie One X. Świadczą o tym różne niedoskonałości oraz elementy, które trzeba było zoptymalizować, aby konsola była w stanie je przetworzyć.
"Anthem działa w rozdzielczości 3840×2160, ale jest pewien haczyk; jeśli zatrzymamy ramkę i zrobimy zbliżenie, okazuje się, że sygnał 4K zawiera artefakty na poruszających się krawędziach, to oczywisty znak naszego starego przyjaciela, renderowania typu checkerboard".
"Szybkie ruchy sprawiają, że na krawędziach pozostaje ledwie widoczna smuga. Na szczęście efekt motion blur pozwala się je pozbyć. Sygnał jest więc ostry, nawet jeśli weźmiemy pod uwagę, że efektywna rozdzielczość to tak naprawdę połowa 4K".
Więcej ciekawostek dowiecie się z filmu dostępnego poniżej. Nim przystąpicie do seansu, pamiętajcie, że Xbox One X zadebiutuje w dniu 7 listopada bieżącego roku. Anthem trafi do sklepów w roku przyszłym, choć na chwilę obecną nie wiemy kiedy dokładnie. Do tej pory BioWare na pewno doszlifuje projekt, a być może nawet osiągnie natywne 4K.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler