E3 '17: Anthem, nową grę studia BioWare, można przejść samodzielnie, premiera za ponad rok
Anthem wyglądał na wczorajszej prezentacji wyśmienicie. Mamy nowe informacje na jego temat.
Anthem, najnowszy projekt studia BioWare i zdecydowanie najbardziej imponująca gra wczorajszej konferencji Microsoftu, zadebiutuje dopiero w przyszłym roku. Jeden z deweloperów, Jonathan Warner, opowiedział co nieco na jego temat.
Nowe informacje dotyczące Anthem pochodzą z transmisji na żywo, w której Jonathan Warner brał udział. Zdradził w niej, że przedsięwzięcie oferuje "bardzo duży otwarty świat do eksplorowania", a osada, którą widzieliśmy podczas prezentacji to swoisty hub dla graczy. To właśnie w nim będziemy w stanie przyjmować zlecenia i modyfikować specjalny egzoszkielet, tzw. Javelin.
Ze względu na to, że produkcja oferuje pełną swobodę, to gracz decyduje jakie misje wykonać i w jakiej kolejności. Co ważne, może wyruszyć na nie samodzielnie albo ze znajomymi. Całe doświadczenie przebiega bez zgrzytów, niezależnie od tego, jaką formę zabawy wybierzemy. Całą grę da się przejść zupełnie solo.
Na swojej drodze napotkamy oczywiście "szeroki wachlarz przeciwników". Będą wśród nich zarówno istoty humanoidalne, ludzie, jak i różnej maści potwory. Na chwilę obecną deweloperzy nie potwierdzają jednak żadnej formy starć PvP, skupiając się na opowiadaniu o PvE.
Świat, po którym wędrujemy jest dziki, a ludzie są na samym dole łańcucha pokarmowego. Właśnie z tego powodu konieczne są Javeliny. Dzięki nim możemy przetrwać po wyjściu poza bezpieczne ściany osad i stawić czoła napotkanym niebezpieczeństwom.
Jeśli chodzi o pojedynki z oponentami, do naszej dyspozycji twórcy oddają "wspaniały zestaw różnych strzelb", ale będzie też ekwipunek, który zamontujemy na Javelinie, pozwalający stosować różne podejścia do napotkanych problemów.
Jak na tytuł od BioWare przystało, projektanci obiecują "rozbudowaną, wspaniałą historię", ale jednocześnie gracze będą samodzielnie kreować swoje scenariusze, eksplorując i odkrywając nowe rzeczy. Na razie dewelopery nie są gotowi by opowiadać o szczegółach. W tajemnicy zostawiają sobie m.in. to czy będzie dało się romansować z napotkanymi postaciami.
Electronic Arts chce, aby gracze możliwie jak najdłużej przebywali w wirtualnym świecie gry. Jest on tworzony w taki sposób, by dało się go ciągle poszerzać, co natomiast sprawi, iż wirtualni wojownicy chętnie będą powracać, aby się w nim zabawić.
Anthem działa na silniku graficznym Frostbite, co raczej nie jest żadnym zaskoczeniem. Zmierza ono do posiadaczy komputerów osobistych oraz konsol Xbox One i PlayStation 4. Premierę zaplanowano na 2018 rok, ponad rok od dziś, ale na razie nie wiemy kiedy dokładnie.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler