Project Scorpio - inżynierowie wycisnęli dodatkowy 1 GB pamięci RAM

Dzięki niej wszystkie gry, zarówno nowe, jak i stare będą działać lepiej.

@ 09.06.2017, 11:20
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
inne, xbox one

Project Scorpio - inżynierowie wycisnęli dodatkowy 1 GB pamięci RAM

Microsoft chce, aby Project Scorpio było faktycznie najmocniejszą konsolą na rynku. Z tego powodu inżynierowie cały czas optymalizują oprogramowanie pod kątem platformy, a właśnie dowiedzieliśmy się, że w wyniku tego deweloperzy dysponować będą dodatkową pamięcią RAM.

Przedstawiciel Microsoftu, Mike Ybarra, na łamach Twittera napisał, że ze względu na poczynione niedawno zmiany udało się wycisnąć dodatkowy 1 GB pamięci GDDR5 dla programów. System operacyjny nie pochłania już 4 GB, jak do tej pory, ale 3 GB. Biorąc pod uwagę, że konsola posiada 12 GB RAM'u, dla gier i programów zostaje 9 GB.

"Będziemy cały czas podkręcać Scorpio, aby twórcy mogli przygotowywać najlepsze wersje swoich gier. Odblokowaliśmy dla nich dodatkowy 1 GB pamięci RAM, teraz jest 9 GB pamięci GDDR5".

Rezultat jest o tyle istotny, że największy konkurent Project Scorpio, konsola PlayStation 4 Pro, dysponuje tylko 8 GB pamięci GDDR5, z czego tylko 5,5 GB dostępnych jest dla programistów. Nowy sprzęt Microsoftu odda w ręce autorów około 3,5 GB więcej.

Co ciekawe, inżynierowie przygotowali w Project Scorpio interesujący system cache'owania danych. Niewykorzystana pamięć RAM, np. przez starsze projekty, będzie użytkowana jako cache przyspieszający wczytywanie i przetwarzanie danych.

"W przypadku gier, które nie wykorzystają całych 9 GB, reszta zostanie przeznaczona jako cache (aby wszystko wczytywało się znacznie szybciej itd). Wszystkie gry = lepsze".

Więcej informacji na targach E3 2017, które ruszają już niebawem. Jeśli chcecie być na nie przygotowani, zerknijcie do naszego harmonogramu imprezy. Bądźcie tez z nami, na bieżąco będziemy Wam bowiem przekazywać wszystkie doniesienia.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosluki505   @   21:18, 09.06.2017
Nie, no wow zamiast 15 fpsów w 4k upskallowanym bedzie 20? Iks De microsoft.
0 kudosguy_fawkes   @   21:42, 09.06.2017
Skoro na PS4 Pro 4K działa, to tym bardziej działać będzie na Scorpio. Owszem, dzięki rożnym sztuczkom, ale część z nich zaczyna się popularyzować na pecetach, jak np. dynamiczna zmiana rozdzielczości. Na Eurogamerze pojawił się niedawno treściwy artykuł o tym, że 4K jest możliwe nawet na GTX1060. Pecety marnują swoją moc obliczeniową, a gdyby gry na nie potrafiły to, co konsolowe, nie trzeba by było grafik za 3k, bo przy odpowiednim podejściu efekt będzie niemal taki sam, zaś apetyt na moc obliczeniową niższy. Nie sztuka czekać na kolejne TFP mocy w nowszych modelach; sztuka wykorzystać maksymalnie te, które już są. A w konsoli innego wyjścia nie ma.
0 kudoskrzywy_banen   @   22:50, 09.06.2017
Pro i Scorpio #nikogo. Teraz to już powinny być plotki o PS5 i Xbox Two (czy jak by się miał nazywać nowy xkloc), a nie jak w telefonach co jakiś czas podrasowana wersja.
A jeszcze co do 4k: to jeszcze monitory/telewizory które to obsługują muszą się zrobić popularne, bo na razie to chyba 1080p rządzi.
0 kudosLucas-AT   @   02:59, 10.06.2017
Cytat: krzywy_banen
Pro i Scorpio #nikogo. Teraz to już powinny być plotki o PS5 i Xbox Two (czy jak by się miał nazywać nowy xkloc), a nie jak w telefonach co jakiś czas podrasowana wersja.
A jeszcze co do 4k: to jeszcze monitory/telewizory które to obsługują muszą się zrobić popularne, bo na razie to chyba 1080p rządzi.

Głupota by było wypuszczenie PS5 np. za rok, skoro najlepsze dni PS4 ma dopiero przed soba - The Last of Us 2, God of War, Detroit, Days Gone, Spider-Man, nowy projekt Sucker Punch i From Software, remake FF VII czy Deathstranding, nie mowiac o tym, że np. taka Santa Monica po ukończeniu God of War weźmie się za kolejny projekt dedykowany PS4.

A co do Pro - najczęściej o tym, że rożnice sa kosmetyczne i konsola nikogo pisza ci, ktorzy porownania widzieli tylko na youtubie i do tego na ekranie 1080p. Dziś gry tworzy sie latami, żyja one latami, więc klasyczny podział na generację (i odcinanie się od bazy użytkownikow) jest przestarzały. Na PS2 otrzymaliśmy 3 odsłony GTA, a w tej generacji to niemożliwe. Już teraz w ciemno można założyć, że GTA VI ukaże się na dwoch generacjach jednocześnie.