SEGA chce multiplatformowych hitów, zamierza poszerzyć biznes wydawniczy
Firma nie będzie skupiać się na platformach, a na markach.
Szefostwo SEGA mocno zaskoczył sukces gry Persona 5. Firma postanowiła w związku z tym mocniej wejść w rynek zachodni, odmłodzić stare, ale znane marki i przede wszystkim skupić się na projektach multiplatformowych.
Informacje na temat przyszłości korporacji pojawiły się w sieci w nawiązaniu do jej raportu finansowego. SEGA przekazała inwestorom plan działania, sięgający aż do 2020 roku. Misją firmy ma być "tworzenie porywających doświadczeń", aspirujących do miana "rewolucyjnych". Dzięki temu możliwym ma być osiągnięcie przychodu operacyjnego na poziomie 30 mld jenów, czyli około 1 mld złotych.
Aby plan się powiódł, SEGA chce wydawać gry mogące stać się "wielkimi hitami", a nie projektami o przeciętnej popularności. Firma skupi się na tytułach mających większy potencjał, znacznie mocniej niż do tej pory wchodząc w ich promocję.
Na chwilę obecną nie wiemy o jakie marki chodzi, ale korporacja zamierza niebawem powrócić do zapomnianych hitów sprzed lat. Będzie więc promować nie tylko obecnie eksploatowane marki, ale także te, które przed laty cieszyły się popularnością.
Nowe gry przeznaczone będą dla komputerów, konsol oraz urządzeń mobilnych. Ich premiery odbywać się będą jednocześnie w Japonii, Północnej Ameryce, Europie oraz Azji.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler