Śródziemie: Cień Wojny - twórcy pokazują, jak ewoluował system Nemezis

Monolith pochwaliło się nową wersją systemu, stanowiącego rdzeń rozgrywki w grze Śródziemie: Cień Mordoru. W sequelu przedsięwzięcia, działa on na dużo większą skalę.

@ 28.04.2017, 16:51
Łukasz "LuKaS77PL" Konieczny
pc, ps4, xbox one

Wraz z zapowiedzią Śródziemie: Cień Wojny firma Monolith Productions ujawniła, że jeśli chodzi o znak firmowy poprzedniej odsłony serii, czyli system Nemezis, ekipa poszła o kilka kroków dalej, by zapewnić graczom jeszcze więcej unikalnych wariantów zabawy.

W ramach krótkiego przypomnienia, mechanika ta zarządza sztuczną inteligencją orków, rejestrując sukcesy oraz niepowodzenia gracza w starciach z nimi, co wpływa na kształt hierarchii przeciwników, pozwala wprowadzać szpiegów w ich szeregi oraz zmienia ich zachowanie, jeśli zapamiętają nasze poczynania. Dzięki temu niektóre cele można osiągać nie tylko za pomocą miecza, ale także podstępu.

Dzięki serwisowi IGN, do sieci trafił materiał, w którym jeden z członków zespołu odpowiedzialnego za Cień Wojny omawia zmiany, jakie wprowadzono we wspomnianym systemie na rzecz tejże produkcji. Głównym "ficzerem" nowego wcielenia Nemezis jest skala jego działania, gdyż tym razem będzie ona wpływała nie tylko na hierarchię orków, ale także na świat gry. Poniżej wypunktowaliśmy najważniejsze kwestie:

  • Napotkana w grze społeczność orków uformowała plemiona. Każde posiada swoje barwy, odmienny styl wznoszonych zabudowań, a co najważniejsze, specjalizuje się w czymś innym. Na poniższym materiale zaprezentowano dwa z nich: jedno żyjące w bardziej prymitywny sposób oraz takie, które nastawione jest na rozwój przemysłu.
  • Kolejna rzecz to fortece wznoszące się nad poszczególnymi regionami świata gry. Przejmując nad nimi kontrolę, zyskujemy pieczę nad danymi częściami mapy.
  • Możemy zdobywać posterunki plemion, pozyskując tym samym nowe oddziały orków do naszej armii. Kiedy podbijemy fortecę i pokonamy jej wodza, możemy umieścić w niej własnego, spośród członków jednego z kontrolowanych plemion.
  • Po umieszczeniu w fortecy wodza z konkretnego plemienia, podbity region zaczyna funkcjonować wedle jego zasad. W zwiedzanych lokacjach pojawiają się proporce utrzymane w barwach danej frakcji, w pewnym stopniu zmienia się wygląd zabudowań i nie tylko.
  • W przypadku pierwszego z wymienionych plemion (tego bardziej dzikiego), w poszczególnych lokacjach pojawia się więcej bestii oraz zwierząt, a także smoki, które możemy przyzywać dzięki specjalnym zbiornikom z przynętą. Obsadzenie fortu wodzem z innego plemienia, zmieni region w obszar przemysłowy, w którym znajdziemy mnóstwo fabryk, pracujących niewolników, a środowisko naturalne zostanie w pewnym stopniu spustoszone.
  • Fortece posiadają swoje "poziomy" i aby ułatwić sobie szturm i je obniżyć, możemy likwidować rezydujących w nich dowódców, co obniży morale obrońców. Jesteśmy w stanie ich wywabiać na zewnątrz fortu lub zabijać, korzystając ze zdominowanych orków.

Jeśli pragniecie zobaczyć cały system w akcji, zerknijcie na poniższy materiał. Premiera Śródziemie: Cień Wojny zaplanowana została na PlayStation 4, Xboksa One, Xboksa Scorpio oraz PC-ty w dniu 25 sierpnia bieżącego roku.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?