Twórcy gier NieR, Bayonetta oraz Vanquish chętnie przenieśliby wszystkie swoje tytuły na PC
Niestety najczęściej o platformach docelowych decyduje wydawca.
Studio Platinum Games, odpowiedzialne m.in. za gry NieR: Automata, Vanquish oraz Bayonetta bardzo chętnie przygotowywałoby wersje swoich projektów, przeznaczone dla komputerów osobistych. Niestety nie zawsze zależy to od dewelopera, najczęściej decyduje wydawca.
"Rynek PC jest ogromny i nie możemy go ignorować. Jesteśmy tego świadomi i zawsze o tym wiedzieliśmy", powiedział przedstawiciel studia ekipie portalu PCGamer.
"Zawsze pozytywnie byliśmy nastawieni do portowania naszych gier na PC, ale decyzje co do tego, na jakie platformy wydajemy tytuły oraz na jakich platformach mamy się skupić podejmowane są przede wszystkim przez wydawców, więc to nie jest coś, o czym sami decydujemy".
Platinum games jest jednak pozytywnie nastawione, jeśli chodzi o przyszłość. Wielu wydawców zaczyna sobie bowiem zdawać sprawę z siły, jaka drzemie w blaszakach. Jeśli chodzi o pracę potrzebną do przygotowania portów, twórcy raczej się o nią nie obawiają. Ich silnik jest bardzo elastyczny.
"Musieliśmy zmienić sporo w wewnętrznej strukturze (gry Bayonetta - dop.red.), kiedy przenosiliśmy ją na Wii U, ale doświadczenie to sprawiło, że przeskok na PC był łatwiejszy. Nasz silnik graficzny jest zbudowany z myślą o PC oraz wielu platformach, więc myślę, że łatwiej będzie nam unikać ewentualnych problemów w przyszłości".
"Jeśli zależałoby to od nas, przenieślibyśmy wszystkie nasze gry na PC, ale zależy to od wydawcy".
Z ostatnich gier, jakie Platinum Games przeniosło na PC warto wspomnieć o NieR: Automata (pracujemy aktualnie nad poradnikiem dla niej) oraz Bayonetta, o którego porcie pisaliśmy wczoraj.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler