Sprzedano 25 mln egzemplarzy gier z cyklu Wiedźmin

Wiedźmin 3: Dziki Gon był zdecydowanie największym sukcesem i wyraźnie podbił sprzedaż całej serii rodzimego studia CD Projekt RED.

@ 30.03.2017, 16:27
Patryk "juve" Jankowski
Jestem szczęśliwym, wieloletnim i oddanym użytkownikiem konsol PlayStation. Lubię dopracowane, rozbudowane i ambitne gry wideo z najwyższej półki. Osobiście znam Solid Snake'a, z Larą Croft umawiałem się na randki i mieszkam w Residencji. Rzekłem.
pc, ps3, xbox 360, ps4, xbox one

Sprzedano 25 mln egzemplarzy gier z cyklu Wiedźmin

W sieci pojawiły się informacje dotyczące sprzedaży gier z serii Wiedźmin od polskiego studia CD Projekt RED. Według najnowszych doniesień, sukces Wiedźmin 3: Dziki Gon mocno przyczynił się do wyniku 25 milionów sprzedanych egzemplarzy, jakie wypracowała cała seria.

Jeżeli pod uwagę weźmiemy konkretne wyniki finansowe, to w ubiegłym roku CD Projekt RED uzyskało 251 mln złotych zysku, w zestawieniu z 342 mln zł w 2015 roku, gdy premierę miała trzecia odsłona serii. Dobry, jak nie bardzo dobry wynik, w którym udział miał bez wątpienia dodatek Krew i Wino, wydany pod koniec maja 2016.

W takim przypadku przychody wyniosły 584 mln zł, w porównaniu do 798 mln zł w roku 2015. Trzeba jednak podkreślić, że jest to spadek o 26,8 %.

Pokazano także na prezentacji przychody roczne każdej kolejnej części Wiedźmina.

Jakie plany ma rodzime studio? Aktualnie pracują nad grą Cyberpunk 2077, o której jednakże wiemy niewiele i od lat nie pokazano nic, ponad pierwszy trailer. Część osób wierzyła, że jakieś informacje na temat gry zostaną ujawnione na tegorocznej imprezie E3, ale studio właśnie dało znać, że nie zamierza się tam pojawić. CD Projekt RED dłubie również przy GWINT - Wiedźmińska Gra Karciana - i to na tej grze właśnie skupia swoją i naszą uwagę.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosIgI123   @   18:45, 30.03.2017
Dlaczego w Polsce Wiedźmina każdy lubi, łatwo zrozumieć - jednak fenomenu tej serii na świecie nie pojmuję. Pierwsza część przechodzi w sumie bez echa, drugą ludzie interesują się już nieco bardziej, a na trzecią każdy czeka i odnosi kolosalny sukces. Polak potrafi.
0 kudosMicMus123456789   @   19:02, 30.03.2017
Całej serii pomogło pewnie też to, że dwójka wyszła na X360 więc trochę więcej ludzi zainteresowało się serią, a jak już ktoś się raz zainteresował to nie mógłby przepuścić trzeciej części, która od pierwszych zapowiedzi pokazywała fenomenalny poziom.
0 kudosshuwar   @   21:49, 30.03.2017
250 mln... 350 mln... ale kwoty. I to są kwoty zysku! No sukces pełną gębą. I dobrze. Oby Cyberpunk miał takie same wyniki.
0 kudosmareckuss   @   12:50, 02.04.2017
Posiadam wszystkie części (w kilku wersjach 1-ka pudełkowa/GOG/STEAM, 2 pudełkowa/GOG, 3 na GOG)

Obecnie przechodzę jedynkę, 2 jeszcze nie instalowałem, w 3 pogrywałem nieco, ale odłożyłem (póki co) na rzecz jedynki (chcę przejść całą trylogię po kolei)

Zacna seria. Jak sobie przypomnę, napisane trochę z przymrużeniem oka hasło z CDA/ŚGK/SS (dokładnie nie pamiętam), sprzed dobrych kilkunastu (dwudziestu?) lat "Polacy nie gęsi, swoje gry mają" ...to aż duma wypełnia jaki postęp poczynili polscy developerzy od tamtego czasu.