Wiceprezydent Bethesdy uważa, że anulowanie DOOM 4 było dobrą decyzją

Mimo to wydawca wcale nie był skłonny do tego, aby projekt skasować.

@ 09.01.2017, 16:07
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

Wiceprezydent Bethesdy uważa, że anulowanie DOOM 4 było dobrą decyzją

Pete Hines, wiceprezydent firmy Bethesda, rozmawiał niedawno z redakcją Xbox: The Official Magazine. W trakcie konwersacji poruszono temat gry DOOM 4, z której produkcji jakiś czas temu zrezygnowano, a id Software postanowiło przygotować reboot serii. W ten sposób powstał zeszłoroczny DOOM.

Jak powiedział Hines, anulowanie DOOM 4 było dobrą decyzją, mimo że wcale nie łatwą. Pierwotna wersja tytułu była w dość zaawansowanym stadium produkcyjnym, a zatem nikt tak po prostu nie chciał wyrzucić jej do kosza.

"W przypadku DOOM dotarliśmy do momentu, w którym spojrzeliśmy na grę i powiedzieliśmy 'Ta gra nie działa tak, jak powinna'. Nie było to wyłącznie zdanie Bethesdy, ekipa studia id Software także do nas przychodziła, mówiąc Nie chodzi o to, że to nie jest dobra gra albo w porządku gra, to po prostu nie DOOM. Nie widać w nim elementów charakterystycznych dla DOOM", wyjaśniał Hines.

"Ponownie podkreślę, nie byliśmy z tego zadowoleni. W zasadzie anulowaliśmy grę. To zrobiliśmy. Anulowaliśmy coś, przy czym ludzie pracowali długi czas, a my wydaliśmy na to mnóstwo pieniędzy, by potem rozpocząć od nowa. Mimo to jesteśmy firmą. Musimy płacić ludziom i działać dalej, to nie jest tak, że to przychodzi nam łatwo. Gry robi się trudno, czasem dzieją się różne rzeczy".

Zainteresowanych odsyłam do ciekawego dokumentu, dotyczącego najnowszej odsłony DOOM, w tym także DOOM 4. Ekipa NoClip porównuje w nim anulowany projekt m.in. do Call of Duty. Jeśli nadal nie zdecydowaliście się na zakup tytułu, zerknijcie do naszej recenzji.


Sprawdź także:
DOOM 2016

DOOM 2016

Premiera: 13 maja 2016
PC, PS4, XBOX ONE, SWITCH

Czwarta odsłona pierwszoosobowej strzelanki osadzonej w dalekiej przyszłości, która podbiła serca graczy w 1993 roku i wielce przyczyniła się do dynamicznego rozwoju gatu...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosshuwar   @   16:50, 09.01.2017
O! I tak się powinni zachowywać wydawcy / producenci gier, zamiast wciskać nam półprodukty.
0 kudosTheCerbis   @   16:53, 09.01.2017
Plus za szczerość i uczciwe zachowanie wobec pracowników.
0 kudosdarkslide16   @   00:06, 10.01.2017
Co by nie było ja tam zawsze z przyjemnością grałem w tą grę. Dumny
0 kudosshuwar   @   07:30, 10.01.2017
Myślę, że gdyby wypuścili D4, wówczas najnowsza wersja Dooma, która została oceniona wysoko, nie odniosłaby takiego sukcesu.
0 kudosfrycek88   @   15:21, 09.05.2017
Ja też tak uważam. Robienie na siłę nowoczesnych gier z takich kultowych marek nie ma sensu raczej nie wychodzi na dobre.
Dodaj Odpowiedź