Battlefield 1 - deweloperzy pracują nad optymalizacją na konsoli PlayStation 4 Pro
Niebawem Battlefield 1 na PS4 Pro zacznie działać tak, jak powinien. Winna problemów jest dynamiczna rozdzielczość.
Optymalizacja Battlefield 1 na PlayStation 4 Pro pozostawiała sporo do życzenia. Studio DICE, świadome niedociągnięć, zapowiedziało, że pracuje już nad aktualizacją, która usprawni działanie tytułu i sprawi, że zacznie śmigać tak, jak powinien.
Najbardziej dotkliwe problemy, związane z grą, to zmiany płynności animacji, a także szalejący system dynamicznej rozdzielczości. Druga niedogodność sprawiała, że niektóre mapy były wręcz niegrywalne. Rozdzielczość potrafiła bowiem spaść do niebywale niskiego poziomu.
DICE znalazło już przyczynę zaistniałych komplikacji, obiecując na oficjalnym forum serii poprawkę. Głos w sprawie zabrał jeden z deweloperów, Nils Hallberg.
"Znaleźliśmy coś, co wyjaśnia problemy wymienione w niniejszym temacie, np. spadki płynności oraz rozmyte tekstury. Chodzi o dynamiczną rozdzielczość, w której zbyt wysoko ustawiliśmy minimalną wartość", napisał Hallberg.
"Mamy poprawkę dla wszystkich platform (prócz PC, które nie korzysta z dynamicznej rozdzielczości), zostanie ona dodana do kolejnej łatki".
"Aby dokładniej wyjaśnić o co chodzi, przed łatką 1.02 nie było w ogóle minimalnej wartości. W 1.04 dodaliśmy minimum, ale ze względu na błąd źle zostało ono skalkulowane i ustawione zbyt wysoko. W następnej łatce zamierzamy ustawić minimalną wartość, tyle że odpowiednio ustaloną. Jakość tekstur pozostaje od premiery nietknięta".
Aktualizacja powinna być dostępna już w przyszłym tygodniu. W tym samym czasie udostępniona zostanie darmowa mapa dla gry, Giant's Shadow.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler