Premiera Life is Strange uratowa³a Dontnod Entertainment od k³opotów finansowych

Sukces tej wspania³ej przygodówki jest niepodwa¿alny. Gra zdo³a³a podnie¶æ z kolan podupadaj±ce studio.

@ 26.10.2016, 18:12
Patryk "juve" Jankowski
Jestem szczê¶liwym, wieloletnim i oddanym u¿ytkownikiem konsol PlayStation. Lubiê dopracowane, rozbudowane i ambitne gry wideo z najwy¿szej pó³ki. Osobi¶cie znam Solid Snake'a, z Lar± Croft umawia³em siê na randki i mieszkam w Residencji. Rzek³em.
pc, ps3, xbox 360, psv, ps4, xbox one

Premiera Life is Strange uratowa³a Dontnod Entertainment od k³opotów finansowych

Remember Me by³o oryginalne i ca³kiem fajnie zrealizowane, ale wpêdzi³o Dontnod w k³opoty. Studiu uda³o siê z nich jednak wyj¶æ dziêki podzielonemu na epizody Life is Strange.

Sytuacja ekipy po premierze przygód Nilin nie by³a kolorowa, bowiem tytu³ zbiera³ ¶rednie oceny i przeciêtnie siê sprzedawa³, a wydawnictwo Capcom da³o czerwon± kartê producentowi i zakoñczy³o wspó³pracê. Mimo to nad utalentowan± ekip± pochyli³o siê Square Enix, które zleci³o im przygotowanie gry przygodowej podzielonej na epizody. Jak siê okazuje, na fali popularno¶ci tych¿e gier opowie¶æ o tajemniczej Max odnios³a wielki sukces.

"Musieli¶my zrobiæ co¶ mniejszego w mniejszych zespo³ach. Nie chcieli¶my jednak robiæ po prostu ma³ej gry. Zale¿a³o nam na wprowadzeniu czego¶ na rynek i z Life is Strange wysz³o to ca³kiem nie¼le. Przed premier± gry musieli¶my sami szukaæ wydawcy dla kolejnego tytu³u. Teraz ludzie dzwoni± do nas i pytaj±, czy mamy co¶ nowego, na co mo¿na by podpisaæ umowê, chc± z nami wspó³pracowaæ. Nigdy nie jest lekko, ale z pewno¶ci± teraz jest ³atwiej ni¿ jeszcze dwa lata temu".

Tak sytuacjê opisuje dyrektor wykonawczy, Oskar Guilbert, który pracowa³ nad tym tytu³em. Przygody Max odnios³y nieoczekiwany sukces i pomog³y studiu nabraæ do¶wiadczenia oraz warto¶ci rynkowej. Jak widaæ, w naszej bran¿y wystarczy jeden dobry, przemy¶lany i artystyczny strza³, aby odnie¶æ ogromny sukces.

Pytanie tylko czy kolejne projekty studia bêd± równie ciekawie i czy szykuj± dla nas kontynuacjê Life is Strange?


Dodaj Odpowied¼
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosKrru   @   08:13, 27.10.2016
Dobrze, ¿e Square Enix im pomog³o. Teraz czekam na Vampyr.
0 kudosJackieR3   @   08:21, 27.10.2016
Bo te¿ "Life Is Strange" to najlepsze co przytrafi³o siê grom komputerowym w ostatnim czasie. U¶miech