Batman Arkham City - wersja remaster bez blokady klatek animacji; tytuł radzi sobie lepiej na sprzęcie Sony

Batman: Return to Arkham miało swoją premierę w ubiegłym tygodniu. Ekipa Digital Foundry dokonała więc analizy płynności zestawu na konsolach Sony i Microsoftu, na podstawie zremasterowanej wersji Arkham City.

@ 26.10.2016, 10:06
Łukasz "LuKaS77PL" Konieczny
ps4, xbox one

Batman: Return to Arkham, wydanie zawierające dwie kultowe odsłony przygód Człowieka Nietoperza, odświeżone z myślą o konsolach obecnej generacji trafiło do sklepów w minionym tygodniu. Ekipa Digital Foundry postanowiła sprawdzić jak druga odsłona cyklu radzi sobie na sprzęcie Sony oraz Microsoftu. Mowa oczywiście o grze Batman: Arkham City.

Jak się okazuje, zespół odpowiedzialny za przygotowanie odświeżonej wersji drugiej odsłony serii studia Rocksteady postanowił odblokować płynność gry. To właśnie na tym aspekcie skupiła się ekipa Digital Foundry, specjalizująca się we wszelakiej maści zestawieniach. Z przeprowadzonych testów wynika, iż obie wersje Batman: Arkham City - zarówno ta dla PlayStation 4, jak i Xboksa One - korzystają z dynamicznego dostosowywania rozdzielczości. Co ciekawe, mimo iż może ona być skalowana w dół w przypadku intensywnych scen w grze, liczba pikseli w pionie utrzymuje się na pułapie 1080 w przypadku obu sprzętów.

Z testu wynika, że PlayStation 4 ma w tym aspekcie przewagę. W zależności od wyświetlanych scen, rozdzielczość na konsoli Sony spada do 1600x1080, natomiast na konsoli Giganta z Redmond do 1024x1080.

Jeśli zaś chodzi o płynność animacji, sytuacja wypada dość ciekawie. Obie wersje nie posiadają blokady klatek, tak więc momentami liczba ramek na sekundę wynosi 20, a czasem szybuje nawet do 60. W tym przypadku również mówimy o PlayStation 4. Średnia liczba klatek dla sprzętu Sony waha się w granicach 30-35 fps. Na Xboksie One są to liczby nieco niższe, lecz w ogólnym rozrachunku wersja na konsolę Microsoftu nie odstaje znacząco od konkurencji.

Batman: Return to Arkham to wydanie zawierające gry Batman: Arkham Asylum oraz Batman: Arkham City, wydane niegdyś na konsolach poprzedniej generacji. Tytuły zostały odświeżone pod kątem oprawy audiowizualnej, a odpowiedzialny jest za to silnik Unreal Engine 4, na który je przeniesiono. Kolekcja ukazała się 18 października na PlayStation 4 oraz Xboksie One.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?