SOMA - produkcja zwróciła się twórcom po roku; sprzedano pół miliona kopii
Studio odpowiedzialne za grę SOMA podzieliło się informacjami na temat sprzedaży. Gra zwróciła budżet wydany na jej produkcję, a firma zaczęła odnotowywać zysk.
SOMA, tytuł z gatunku horrorów, autorstwa studia Frictional Games sprzedała się w liczbie pół miliona kopii na całym świecie. Jak informują twórcy, dopiero teraz sprzedaż ich dzieła zwróciła wydatki poniesione w okresie produkcji. Od premiery minął równy rok - SOMA debiutowała 25 września 2015 - a deweloperzy zaczęli notować zysk.
Studio przyznaje również, iż SOMA była ryzykownym projektem, pochłaniającym z punktu widzenia firmy dosyć wysokie fundusze. Dowiadujemy się, iż prace trwały pięć lat, a koszty produkcji, łącznie z pensjami dla pracowników, dały sumę dziesięciokrotnie wyższą od tej wydanej na poprzednie dzieło Frictional Games, czyli Amnesia: Dark Descent.
SOMA zabiera gracza do podwodnego ośrodka, w którym doszło do katastrofy. Obserwując rozgrywkę z perspektywy pierwszej osoby i przemierzając stację, próbujemy poznać jej przyczyny, jednocześnie stawiając czoła nieustannemu zagrożeniu. Tytuł trafił do posiadaczy PlayStation 4 oraz PC.
Frictional Games wiosną tego roku potwierdziło prace nad dwoma kolejnymi projektami. Na razie niestety nie mamy żadnych szczegółów na ich temat.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler