Wiemy dlaczego Ken Levine nie przygotował kolejnego BioShock

BioShock tak mocno zmęczyło swojego projektanta, że nie miał ochoty pracować nad kolejnymi odsłonami.

@ 15.09.2016, 15:48
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps3, xbox 360, ps4, xbox one

Wiemy dlaczego Ken Levine nie przygotował kolejnego BioShock

Przed momentem pisaliśmy o niewydanej grze studia Irrational Games, którego głównodowodzącym był znany Ken Levine. Teraz mamy słów kilka na temat tego, dlaczego deweloper zdecydował się zrezygnować z wydawania kolejnych odsłon serii BioShock i odszedł ze wspomnianej wcześniej firmy.

Ken Levine przed kilkoma laty postanowił zająć się mniejszymi grami. Gracze nie bardzo rozumieli dlaczego to zrobił, a teraz okazuje się, że powód był bardzo prozaiczny. Opracowywanie wielkich projektów po prostu go męczyło.

"Prosili mnie abym został. Pomyślałem, że oni zatrzymają Irrational i przygotują kolejne BioShock. Tak jednak się nie stało", Levine powiedział redakcji portalu Rolling Stone.

Wydawca, firma Take-Two postanowił finalnie zamknąć Irrational Games. Levine wraz z niewielką grupą deweloperów założył zupełnie nowe studio, aby zająć się mniejszymi projektami. Duże miały zbyt mocny wpływ na jego życie.

"Widziałem swoje zdjęcie kiedy pierwszy raz zapowiedzieliśmy grę. To był 2010 roku. Potem zobaczyłem zdjęcie w wywiadzie, kiedy grę wydaliśmy w 2013 roku. Wyglądałem na 10 lat starszego. To zmieniło moje życie, wpłynęło na moje zdrowie oraz na to, jak postrzegałem tworzenie gier i relacje z ludźmi".

"Zarządzanie 30 lub 40 osobami, w ekipie, w której znasz wszystkich jest całkiem różne od zarządzania 150 ludźmi. Przechodzisz obok kogoś w studiu i nie wiesz kim on jest. Wszyscy spodziewali się, że zajmę się kolejną większą i lepszą grą BioShock. Ja miałem wrażenie, że jeśli mi się to nie uda postradam rozum oraz stracę małżeństwo. Rozwiązaniem było odejście".

Levine następie poruszył to, jak się czuje i co myśli o samym sobie. Był zaskakująco szczery.

"Nie jestem szczęśliwy. Ciągle czuję miażdżące napięcie. Co jest wariactwem, ponieważ budzę się i patrzę na moją piękną żonę i mojego pięknego psa i mój piękny dom i pięknych ludzi, z którymi pracuje; oraz na rzeczy, które stworzyłem i fanów i mówię 'Jak do cholery mogę być nieszczęśliwy?'".

Na koniec przypomnę jeszcze, że już jutro w sklepach dostępne będzie BioShock: The Collection. Zestaw wszystkich trzech części, wchodzących w skład serii BioShock. Pierwsze dwie zostały nieco podrasowane, trzecia, BioShock: Infinite, jest w formie, w jakiej zadebiutowała. Pakiet dedykowany jest komputerom osobistym oraz konsolom Xbox One i PlayStation 4.


Sprawdź także:
BioShock

BioShock

Premiera: 21 sierpnia 2007
PC, PS3, XBOX 360, MOB

BioShock to duchowy spadkobierca legendarnych System Shocków - kapitalnych miksów horroru, pierwszoosobowej strzelanki i RPG, które pod wieloma względami zrewolucjonizowa...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?