Sony nie wyraża zgody na wsparcie dla modów w Fallout 4 na PlayStation 4

Według najnowszych wieści z obozu Bethesdy, firma Sony jest przeciwna uruchomieniu wsparcia dla modów w Fallout 4 oraz nadchodzącym remasterze The Elder Scrolls V: Skyrim.

@ 10.09.2016, 11:49
Łukasz "LuKaS77PL" Konieczny
ps4

Sony nie wyraża zgody na wsparcie dla modów w Fallout 4  na PlayStation 4

Społeczność moderska to jeden z nieodzownych elementów cyklu życiowego dużych erpegów Bethesdy od wielu lat. Doskonałym przykładem jest choćby The Elder Scrolls V: Skyrim, który obok tysięcy rozmaitych modyfikacji doczekał się także dzieł mogących uchodzić za całe gry. Oczywiście wszelkie dodatki autorstwa uzdolnionych fanów to nic nowego dla osób grających na poczciwych blaszakach, więc konsolowcy coraz usilniej ubiegają się o ten sam przywilej.

W przypadku Fallouta 4, wsparcie dla modów na PlayStation 4 zostało już jakiś czas temu zapowiedziane. Długi czas oczekiwania na tę funkcjonalność był tłumaczony przez twórców tradycyjnym argumentem -  "ciągle nad tym pracujemy". Dziś natomiast, na swoim blogu, firma Bethesda postanowiła zwrócić się do fanów oficjalnie i wyjaśnić jak na chwile obecną wygląda sytuacja. Jak się okazało, głównym powodem braku wsparcia dla modów jest wciąż nieugięte Sony, które nie zgadza się na tego typu posunięcie. Oto fragment listu otwartego Bethesdy, skierowanego do fanów:

"Z uwagi na ilość czasu i ciężkiej pracy jakie poświęciliśmy dla tego projektu oraz wiedząc jak długo czekaliście na wsparcie dla modów, tak jak Wy, jesteśmy zawiedzeni decyzją Sony. Jest to dla nas bardzo ważna kwestia i mamy nadzieję, że znajdzie się sposób, aby społeczność PlayStation mogła cieszyć się modami. Jednakże, póki Sony nie wyrazi zgody na wsparcie dla modyfikacji, w grach Fallout 4 oraz The Elder Scrolls V: Skyrim na PlayStation 4 nie będą one dostępne."

Na koniec pozwolę sobie przypomnieć, że wsparcie dla modów w przypadku Skyrima, było jeszcze niedawno jednym z "ficzerów" jego zremasterowanej wersji, która ukaże się pod koniec października na PlayStation 4. Jak widać, Bethesda nieco pośpieszyła się z zapowiedzią tej funkcji, wspominając o niej nawet na zwiastunie nowego wydania gry. Póki co, na modowanie konsolowego Skyrima i najnowszego Fallouta jednak się nie zanosi w przypadku maszyny od japońskiego koncernu.


Sprawdź także:
Fallout 4

Fallout 4

Premiera: 10 listopada 2015
PC, PS4, XBOX ONE, PS5, XBOX X/S

Fallout 4 to kolejna odsłona uznanej serii gier cRPG. Za produkcję odpowiada ekipa Bethesda Game Studios, znana z takich gier jak The Elder Scrolls V: Skyrim czy tez Fall...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosremik1976   @   12:16, 10.09.2016
No i dobrze. Przekonają się wkrótce czym kończy się polityka którą ostatnio wprowadzili czyli "nam przysługuje wszystko, a graczowi nic". M$ może już zacierać rączki, bo wystarczy tylko powiedzieć chcecie drodzy gracze to macie i już wycierają podłogę konkurencją i na pewno z tego skorzystają. Myślę, że Sony pomimo początkowego sukcesu, który de facto był wynikiem zamydlenia oczu graczom wkrótce zajmie miejsce Nintendo, a jak nie odpuszczą to zwyczajnie wylecą z rynku i nie będzie co zbierać. Są za biedni by się podnieść i cholernie pazerni i to zestawienie ich skasuje jak się nie zmienią.
0 kudosMicMus123456789   @   13:42, 10.09.2016
Dobrze, że Bethesda opublikowała taki list, przynajmniej jasno wiadomo czyja to wina, a Sony powinno się ogarnąć w temacie, bo ich polityka względem graczy jest coraz gorsza.
0 kudoskobbold   @   13:55, 10.09.2016
Bardzo dobrze. Sony przyda się zimy prysznic. Zbyt pewnie poczuli się na rynku. Zamiast słuchać ludzi, którzy ich utrzymują to idą ścieżką Microsoftu i zaczynają im narzucać jakąś własną wizję, jak na tym wyszedł MS to wiadomo.
0 kudosmrPack   @   20:18, 10.09.2016
Najpierw niby chodziło o to, że mieli podobno problem z ograniczeniem rozmiaru pliku do 900 MB, z niezgodnością plików dźwiękowych z systemem operacyjnym konsoli, a także z teksturami przygotowanymi na PC. Według mnie Bethesda nie umiała się dogadać z Sony w kwestii modów i obie strony nie chciały pójść na ustępstwa. Zresztą jak się spojrzy wstecz, to wystarczy przypomnieć problemy ze Skyrimem i dodatkami do niego na PS3. Tak poza tym, to fanem modyfikacji nie jestem i do grania na konsoli mi są kompletnie nie potrzebne, więc nie obchodzi mnie czy są czy ich nie ma Dumny
0 kudosfrycek88   @   14:13, 26.10.2016
Ja tam modami się nie bawię więc mi to obojętne.
Dodaj Odpowiedź