CD Projekt RED wzoruje się na Rockstarze

Mniej gier, ale dopieszczonych do perfekcji - taka filozofia przyświeca ekipie CD Projekt RED.

@ 28.04.2016, 13:43
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps3, xbox 360, ps4, xbox one

CD Projekt RED wzoruje się na Rockstarze

Marcin Iwiński, szef CD Projekt RED, rozmawiał niedawno z ekipą portalu Gamesindustry.biz na temat tego, w jaki sposób funkcjonuje jego studio oraz jakie są jego plany na przyszłość. W trakcie wywiadu Iwiński zdradził, że ekipa nie zamierza zajmować się wieloma projektami jednocześnie, model stosowany m.in. przez firmę Rockstar jest dla nich idealny.

"Wiedźmina skończyliśmy z 80 osobami, Wiedźmina 3 z 250, a więc Cyberpunk będzie dysponowało jeszcze większą ekipą. Nie chcemy zajmować się 20 projektami; nie, skupimy się, skupimy się na konkretnych rzeczach... Nie chcemy być studiem z 10 projektami. Model stosowany prze Rockstar jest odpowiedni".

Co to oznacza? Ano to, że CD Projekt RED nie chce rozdrabniać się na wiele gier. Zamiast tego studio tworzyć będzie duże projekty raz na kilka lat, czyli dokładnie tak, jak robi to Rockstar. Na przykładzie serii GTA widać, że rozwiązanie tego typu sprawdza się wyśmienicie.

Kończąc przypomnę, że Wiedźmin 3 zadebiutował w roku ubiegłym, zgarniając mnóstwo nagród. Tytuł otrzymał już też pierwsze rozszerzenie, Serca z kamienia, a niedługo powinniśmy dostać drugie, Krew i Wino. Jeśli gracie wciąż w przygody Geralta, koniecznie zerknijcie do naszych poradników. Dla Wiedźmina 3 jest w tym miejscu, a dla Serc z kamienia w tym.


Sprawdź także:
Wiedźmin

Wiedźmin

Premiera: 25 października 2007
PC

Wiedźmin to pierwsze, naprawdę rozbudowane RPG zbudowane w całości w Kraju nad Wisłą. Produkcja oferuje nie tylko wciągający wątek fabularny, ale także świetną mechanikę ...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosmrPack   @   14:03, 28.04.2016
Przykład Rockstar pokazuje, że postawienie na jakość gier, a nie ilość przynosi więcej korzyści dla studia i graczy.
0 kudosdabi132   @   15:05, 28.04.2016
Takie podejście mi się podoba. Gdyby każdy producent stosował ten model, mielibyśmy świetne gry, bardziej dopracowane, lepiej zoptymalizowane.
0 kudosgeass   @   16:15, 28.04.2016
Rockstar i Redzi dobrze na tym wychodzą i fajnie. Najważniejsze dla nich to żeby tytuł się sprzedał, więc im zależy żeby to było możliwie jak najbardziej dopracowane. To nie jest masówka typu kopiuj-wklej jak w Ubisofcie. To, że do mnie ani Wiedźmin, ani GTA nie przemawia to już inna sprawa. Max Payne 3 też był moim zdaniem dość średni.
I GTA i Wiedźmin to bardzo duże gry, z dużą zawartością itd. Natomiast mi w nich brakuje najważniejszego, czyli po prostu dobrej zabawy z tytułem. O Wiedźminie się nie wypowiem, bo to po prostu nie moje klimaty, więc nawet nie chcę w to grać. Natomiast GTA jest zwyczajnie dla mnie nudne. Grałem we wszystkie oprócz GTAV i żadnego nigdy nie ukończyłem... może oprócz Vice City, ale też sobie nawet paznokci nie dam obciąć Dumny
O wiele bardziej cenię serię Saints Row czy Sleeping Dogs. Nawet Watch Dogsy skończyłem, a GTA mi nie wchodzi. Gram jest spoko, a później przychodzi jakiś dołek, odstawiam ten tytuł, żeby od niego odpocząć i już do niego nie wracam. W moim przypadku coś nie działa w tym tytule. Dlatego bardzo trudno mi pojąć te wszystkie recenzje typu 10/10.
0 kudosMicMus123456789   @   19:15, 28.04.2016
Faktycznie idą w ich ślady, tak samo mocno skąpią materiałów przed premierą ;p
0 kudosshuwar   @   20:34, 28.04.2016
Aż żal, że nie mamy więcej takich wydawniczych gigantów. Przyjdzie nam długo czekać na nowinki niestety Smutny
0 kudosGaszparoo   @   01:22, 29.04.2016
I bardzo dobrze, lepiej poczekać na porządna grę niż czekać na g***o, dla mnie to jak by użyli silnika NaturalMotion (od GTA 4 jest ten silnik używany do gier od rockstar, nie wszystkich) to gra dla mnie by była bez kompromisów.
Dodaj Odpowiedź