Watch_ Dogs 2 skorzysta z bibliotek DirectX 12
Do tego gra ma być zoptymalizowana pod karty AMD Radeon.
Wydane w 2014 roku Watch_Dogs było udaną grą, aczkolwiek manipulacje, jakich Ubisoft dopuściło się podczas pierwszych pokazów i to, jak produkcja wyglądała finalnie, na pewno nie poprawiły wyników sprzedaży. Te jednak i tak musiały być przyzwoite, bo od dłuższego czasu mówi się o kontynuacji. Dziś dowiadujemy się, że jeżeli chodzi o wersję PC, to powstaje ona w kooperacji z firmą AMD.
Potwierdził to Roy Taylor z AMD na swoim Twitterze. Wcześniej zaś przedstawiciele Ubisoftu wspomnieli na pokazie AMD Capsaicin, że wsparcie dla najnowszych bibliotek DirectX 12, jakie oferuje właśnie AMD, to coś, co może mieć spory wpływ na wygląd ich gier w przyszłości. Takich gier, jak chociażby Watch_Dogs 2.
Przypomnijmy, że to właśnie Radeony lepiej współpracują z DirectX 12. Obecne karty NVIDIA, czyli Maxwelle, mają z tym spory problem. Winne są temu asynchroniczne shadery, z których wsparciem współcześnie dostępne GeForce'y nie do końca sobie radzą - wynika to z konstrukcji samych kart. Na razie nie stanowi to większej przeszkody, bowiem mało która gra oferuje wsparcie dla najnowszej wersji bibliotek Microsoftu, aczkolwiek w przyszłości posiadacze starszych kart NVIDIA mogą nieco ucierpieć. Nowsze modele z serii Pascal, zapowiedziane na bieżący rok, nie będą pod tym względem tak wybrakowane. To jednak tylko teoretyczne informacje.
Ubisoft póki co nie odniosło się oficjalnie do opisanych powyżej rewelacji, ale to nic dziwnego. Gra nie została nawet oficjalnie zapowiedziana. Bardzo prawdopodobne, że ta pamiętna chwila nastąpi podczas czerwcowych targów E3 2016. Co ciekawe, ostatnio to właśnie z NVIDIĄ francuski koncern chętniej współpracował - chociażby w przypadku The Division, korzystającego z Game Works. O serii Assassin's Creed czy pierwszym Watch_Dogs nie wspominając. Czas na zmiany?
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler