Valve obniży wymagania urządzeń VR

Valve świadome jest tego, że obecne zestawy VR kosztują krocie, pracownicy firmy starają się temu zaradzić.

@ 22.03.2016, 11:18
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

Valve obniży wymagania urządzeń VR

Sony ujawniło niedawno cenę oraz datę premiery PlayStation VR. Informacja rozeszła się po świecie błyskawicznie, a konkurencja zdała sobie sprawę, że życzy sobie za swoje urządzenia naprawdę astronomiczne sumy (HTC Vive, Oculus). Jedna z korporacji postanowiła już nawet zareagować.

Valve uznało, że urządzenia VR potrzebują zdecydowanie zbyt dużo mocy obliczeniowej kart graficznych. W związku z tym firma próbuje zredukować zapotrzebowanie na GPU, dzięki czemu być może uda jej się utrzymać cenę HTC Vive, a jednocześnie zachęcić do zakupu szerszą grupę graczy. Temat zakreślił niejaki Alex Vlacho w trakcie GDC 2016.

"Powiedzieliśmy, że rekomendowana grafika to 970, tak jak Oculus, ale chcemy aby słabsze GPU też działały. Próbujemy zredukować koszt", powiedział Vlacho, a następnie zademonstrował jak demo Portal działać może na GTX 680.

"Jestem w stanie odpalić Aperture na 680, bez gubienia klatek przy niższej jakości, a dla mnie, to wystarczy, za potwierdzenie. Większość tego, co widzimy na VR nie jest tak zaawansowane. Więc powinno się udać... wszystko powinno być w stanie wesprzeć słabszy sprzęt. Musimy mieć jednak odpowiednie zabezpieczenia".

Valve pracuje też nad specjalnym oprogramowaniem, swego rodzaju dodatkiem do silnika Unity. Sprawi on, że narzędzie będzie sprawniej renderowało sceny i skorzystają na tym głównie słabsze układy graficzne.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?