Firma Crytek prezentuje możliwości swojego potężnego silnika CryEngine 5
CryEngine od dawien dawna imponował możliwościami generowania grafiki komputerowej, ale piąta edycja tego silnika to wyraźny krok naprzód.
Podczas targów Game Developers Concerence 2016 przedstawiciele firmy Crytek zdecydowali się zaprezentować nową wersję swojego flagowego silnika graficznego, CryEngine 5. Oprogramowanie skrojone pod urządzenia wirtualnej rzeczywistości ma być intuicyjne w obsłudze oraz nowatorskie. Wprowadza też szereg usprawnień względem poprzedników.
Najciekawsze nowości silnika CryEngine 5:
- wykorzystanie C#;
- przebudowany, niskopoziomowy renderer;
- wsparcie dla bibliotek DirectX 12;
- zaawansowany system wolumetrycznego generowania chmur;
- nowy system efektów cząsteczkowych;
- zupełnie nowy interfejs użytkownika;
- wsparcie dla FMOD Studio;
- CRYENGINE Answers, jako dedykowany kanał dla społeczności.
CryEngine 5 będzie dostępny na zasadzie "Zapłać ile chcesz", co oznacza, że deweloperzy będą mogli z niego korzystać bezpłatnie, ale jeśli zdecydują się wpłacić Crytekowi za niego jakąś kwotę, to 70% niej przeznaczone zostanie na specjalny fundusz, skierowany na dofinansowania.
Poniżej możecie rzucić okiem na zwiastun nowego narzędzia.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler