Samorost 3 zadebiutuje już w marcu
Po Machinarium i Botaniculi przyszła pora na powrót na stare śmieci.
Czeskie studio Amanita Design słynie z niecodziennych, niezwykle estetycznych point-and-clicków. Po eksperymentach z nieco odmienną tematyką (w postaci chociażby hojnie odznaczonego Machinarium), developerzy postanowili postawić sobie za zadanie stworzenie kontynuacji cyklu, który jako pierwszy przyciągnął uwagę graczy. Dziś ogłoszono bowiem datę premiery trzeciej odsłony serii Samorost.
Mimo że pierwsze dwa Samorosty ukazały się ponad dziesięć lat temu, tak charakter i wydźwięk rozgrywki najnowszej odsłony może wydawać się niezwykle znajomy. W grze przyjdzie nam pokierować poczynaniami charakterystycznego gnoma, który przypadkowo natknął się na magiczny flet. Naszym zadaniem będzie przeprowadzić bohatera przez wypełniony łamigłówkami świat, składający się z 5 planet i 4 księżyców, celem poznania źródła pochodzenia rzeczonego instrumentu.
Twórcy zapowiadają, że to do tej pory najambitniejszy projekt studia - prace nad tytułem trwają w pewnej formie aż od 5 lat, a ich efektem ma być delikatnie powiązana z poprzednimi odsłonami, dopracowana opowieść o imponującej, stylizowanej oprawie audiowizualnej (tym razem w pełnym HD). O faktycznym stanie rzeczy przekonamy się już 24 marca - do tego momentu pozostaje jedynie zapoznać się z klimatycznym zwiastunem.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler