Take-Two wyjaśnia dlaczego GTA i Red Dead Redemption nie debiutują rokrocznie

Jeśli zastanawialiście się dlaczego co roku nie debiutuje kolejne GTA lub Red Dead Redemption, to Take-Two ma dla Was wyjaśnienie.

@ 20.11.2015, 14:45
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps3, xbox 360, ps4, xbox one

Take-Two wyjaśnia dlaczego GTA i Red Dead Redemption nie debiutują rokrocznie

Kolejne odsłony serii GTA nie trafiają na rynek co roku. Prawdę mówiąc, żadna marka firmy Rockstar nie jest wydawana regularnie. Dlaczego tak jest? Jak twierdzi szef firmy Take-Two, wydawcy tytułów studia, chodzi po prostu o jakość finalnego produktu oraz rozbudzenie zapotrzebowania wśród graczy.

Gry, które debiutują na rynku każdego roku najczęściej nie są tak wysokiej jakości, jak projekty opracowywane nieregularnie, przez dłuższy okres czasu. Przykładem tego niechaj będą przedsięwzięcia studia Rockstar. Nigdy tak naprawdę nie wiemy kiedy przyjdzie nam zagrać w kolejne GTA, ale każdorazowo otrzymujemy grę z najwyższej półki. Zupełnie inaczej jest w przypadku Call of Duty, czy Assassin's Creed, gdzie mamy za każdym razem albo kalkę odsłon poprzednich albo (oraz) liczne problemy techniczne. Tego chce uniknąć Take-Two.

"Rynek pyta nas, Dlaczego nie wydajecie rokrocznie swoich tytułów?", na co Strauss Zelnick, prezes Take-Two, odpowiada:

"Uważamy, że jeśli chodzi o tytuły nie-sportowe, lepiej jest stworzyć zapotrzebowanie i oczekiwanie. Z jednej strony, dać odpocząć tytułowi. a z drugiej mieć najwyższej jakości produkt na rynku, co wymaga czasu. Nie można tego osiągnąć rokrocznie".

Taktyka ta stosowana będzie nieprzerwanie i póki co przynosi ona pożądane rezultaty. Wystarczy bowiem wspomnieć o tym, że GTA V do dnia dzisiejszego rozeszło się w liczbie ponad 54 milionów egzemplarzy na całym świecie. Mało która gra, jeśli jakakolwiek w ogóle, może pochwalić się podobnym wynikiem w dwa lata od pierwotnego debiutu.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosmrPack   @   16:32, 20.11.2015
Takie podejście jest najlepsze. Jedynym minusem jest oczekiwanie, ale kiedy już taka gra wychodzi to widać, że nie pracowano nad nią w pośpiechu i wszystko jest przemyślane od początku do końca.
0 kudosMicMus123456789   @   17:22, 20.11.2015
Zabawne, powiedzieli to co wszyscy wiemy od dawna Szczęśliwy A już myślałem, że się czegoś nowego dowiem.
0 kudosLoczek3545   @   19:18, 20.11.2015
Święte słowa i świetna taktyka Szczęśliwy oby inne studia doszły do wniosku, że to działa.