Electronic Arts zapragnęło mieć swoje Assassin's Creed bądź GTA

Electronic Arts należy do największych gigantów naszej branży. Wydawnictwo spokojnie może stanąć obok takich firm, jak Bethesda, Take-Two czy Activision.

@ 16.10.2015, 12:16
Patryk "juve" Jankowski
Jestem szczęśliwym, wieloletnim i oddanym użytkownikiem konsol PlayStation. Lubię dopracowane, rozbudowane i ambitne gry wideo z najwyższej półki. Osobiście znam Solid Snake'a, z Larą Croft umawiałem się na randki i mieszkam w Residencji. Rzekłem.
pc, ps4, xbox one

Electronic Arts zapragnęło mieć swoje Assassin's Creed bądź GTA

Electronic Arts należy do największych gigantów naszej branży. Wydawnictwo spokojnie może stanąć obok takich firm, jak Bethesda, Take-Two czy Activision. Firma zdaje sobie jednak sprawę z tego, że czegoś im wyraźnie w ostatnich latach brakuje. Chodzi o rozbudowane gry akcji z perspektywy trzeciej osoby, dodatkowo osadzone w otwartym świecie.

Patrick Soderlund, menedżer studia Electronic Arts, wypowiedział się na temat planów wydawniczych firmy. Marki takie, jak Assassin’s Creed czy Grand Theft Auto są, jego zdaniem, bardzo popularne i pożądane wśród graczy. Tego typu gier wyraźnie brakuje w kalendarzu wydawniczym Electronic Arts, ale to może się wkrótce zmienić. Oto jego komentarz w tej sprawie:

"Jeśli spojrzymy na największy segment rynku, czyli gry akcji, to jako firma nie mamy w nim zbyt dużego udziału. Electronic Arts nie słynie z gigantycznych produkcji tego typu, takich jak Assassin’s Creed, Batman czy GTA, a ten gatunek jest teraz największy. Podjęliśmy strategiczną decyzję, aby rozszerzyć nasz katalog w tym segmencie".

W tym miejscu należy przypomnieć, że popularna Jade Raymond, czyli twórczyni marki Assassin's Creed, otworzyła nie tak dawno nowe studio i rozpoczęła współpracę z Electronic Arts. Pracuje ona ponoć nad nową grą akcji utrzymaną w klimacie marki Star Wars. To może być jedna z tych gier, które postarają się powalczyć z konkurencją w gatunku akcji.

Oczywiście koncern EA ostrożnie i z rozwagą podchodzi do tematu sandboxów i gier gatunku akcji. Aktualnie nie ma planów rzucania wyzwania flagowcom Rockstar czy Ubisoftu. Miejmy jednak nadzieję, że już wkrótce usłyszymy jakąś ciekawą zapowiedź z ust przedstawicieli tego producenta.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosTheCerbis   @   16:03, 16.10.2015
Proponuję drugą część The Saboteur. Według mnie byłby to świetny pomysł.
0 kudoslukas94mos   @   16:09, 16.10.2015
I każdy kolejny obszar mapy jako DLC ;)
0 kudosLucas-AT   @   19:29, 16.10.2015
Nigdy nie dorównają Rockstar, jeżeli dalej będą tworzyć swoje gry na zasadzie "jak najmniejszym kosztem, jak najwięcej skopiować z poprzednich części, stworzyć jak najszybciej". Rockstar tak nie działa i dlatego ich gry odnoszą takie sukcesy.
0 kudosFox46   @   20:49, 16.10.2015
Ubisoft robi podobnie oraz Activision, stąd te firmy to mroczna trójca i najbardziej nielubiani developerzy. Chyba tylko hamburgery i Crazy Angole kochają Ubisoft+ EA i Activision. Czyli ze smutkiem stwierdzam że około 80% kupujących od nich gry są zawsze zadowoleni i wychwalają największe crapy jak UNITY.
0 kudosLucas-AT   @   21:52, 16.10.2015
Ubisoft jest jeszcze pół na pół, bo pomimo dojenia Assassin's Creeda, potrafi znacznie częściej poświęcić kilka lat na robienie nowych gier/marek od podstaw, takich jak Watch Dogs, The Division czy Ghost Recon Wildlands. Ten ostatni zapewne ukaże się dopiero w 2017 roku.
0 kudosTheCerbis   @   23:06, 16.10.2015
Cytat: Fox46
Crazy Angole
Kto...?
Cytat: Fox46
największe crapy jak UNITY
Unity nie jest crapem. Miało złą optymalizację i wciąż dobra nie jest, ale nie można tej gry nazwać crapem.

Nie można jednak zaprzeczyć, że kiedyś wszystkie te firmy były lepsze...
0 kudosFox46   @   02:09, 17.10.2015
Cytat: Lucas-AT
takich jak Watch Dogs


Problem w tym że właśnie WD było robione na kolanie, mimo iż rzekomo robili kilka lat, podobnie z Unity było. Zacznijmy od tego że oni po prostu nie umieją wykreować czegoś w 100% nowego, nawet taki WD miał całe masy pomysłów zaczerpniętych z Assassins Creeda i kilku innych marek.
To jest ich słaby punkt, jak robią coś nowego to wiesz że będzie to zlepek gier takich jak Splinter Cell,Assassins Creed, Far Cry i kilku innych marek. Zresztą sami kiedyś przyznali, że ciężko jest im wymyślić coś całkiem nowego dlatego czerpią pomysły ze sprawdzonych marek.
Podobnie będzie z Wildlands, takie zmodyfikowane na innych zasadach The Devision. Zapewne do premiery będzie 15 downgradów graficznych itp:

Cytat: TheCerbis
Unity nie jest crapem. Miało złą optymalizację i wciąż dobra nie jest, ale nie można tej gry nazwać crapem.


Zła optymalizacja to była jedna z przyczyn, do tego dochodzi słaba fabuła, nijakie zadania poboczne. Na plus można zaliczyć zadania w Co-Opie i tylko tyle.
Część wydawana na siłę byle kasę zebrać, zresztą jak każdy AC po zakończeniu wątku Desmonda. AC powinno się skończyć na trójce, ale developer nie odpuści i teraz nieudolnie ciągnie tę serię bez sensu.
0 kudosDaerdin   @   11:37, 17.10.2015
Cytat: Lucas-AT
Nigdy nie dorównają Rockstar, jeżeli dalej będą tworzyć swoje gry na zasadzie "jak najmniejszym kosztem, jak najwięcej skopiować z poprzednich części, stworzyć jak najszybciej". Rockstar tak nie działa i dlatego ich gry odnoszą takie sukcesy.
Robią tak, bo wydają gry, które charakteryzuje taki właśnie proces tworzenia. EA to głównie FIFA, NHL, NFL, kilka strzelanek, wyścigów i te wiecznie żywe SIMSy. Trudno coś znacznego tam zmienić, ale ludzie i tak kupują i grają.
Ja mam nadzieję, że jeśli faktycznie zabiorą się za większy projekt, to zrobią to z odpowiednim do tego podejściem.
0 kudosMaterdea   @   12:30, 17.10.2015
The Saboteur, Mirror's Edge, Dead Space - 2008 był pięknym rokiem.
0 kudosMicMus123456789   @   17:57, 17.10.2015
Cytat: Fox46
Część wydawana na siłę byle kasę zebrać, zresztą jak każdy AC po zakończeniu wątku Desmonda.


No faktycznie, takie AC4 jest zrobione na siłę i dla kasy to nic, że zapewnia dziesiątki godzin świetnej zabawy.
0 kudosLucas-AT   @   18:10, 17.10.2015
Fox, bez przesady. Nie można też wpadać przesadnie w paranoję. Watch Dogs to świeże doświadczenie. Negatywne podejście do gry wśród ludzi bierze się z downgradu graficznego. Równie dobrze można powiedzieć, że Red Dead Redemption to zlepek GTA, Dino Crisis to zlepek Resident Evil, Forza Horizon to zlepek Forzy, a Quake to zlepek Dooma. Rozwiązania z poprzednich gier można brać tylko musi to być zrobione porządnie. W wymienionych przeze mnie grach nie czuć smaku kotleta. Oczywiście, że można zrobić coś nowego w 100%, jak Guerilla i jej Horizon, ale nie zawsze trzeba. :-)

Daerdin - bardziej miałem na myśli Battlefielda, (Hardline mógłby być DLC), Medal of Honor, ostatnie Sim City, Need for Speed czy nawet w moim odczuciu Battlefront, w którym czuć dużo smaku Battlefielda, a na dodatek wielu ludzi twierdzi, że gra szybko nudzi. :-) Kiedyś EA, jeszcze w pierwszej połowie poprzedniej generacji konsol było świetną firmą, bo potrafiło zaskoczyć takim Mirrors Edge, Burnout Paradise czy Dead Space. Firmę w gruncie rzeczy ratują zewnętrzne studia, które robią swoje projekty, jak Respawn Titanfall. Ale nawet Bioware musiało się ugiąć i robić swoje gry bardziej uproszczone, pod Amerykanów, co widać, gdy stawi się obok Mass Effect 1 i 3.
0 kudosDaerdin   @   23:37, 17.10.2015
Tu masz akurat Lucas rację, chociażby ten Battlefront to uproszczona wersja Battlefielda, co można dostrzec oglądając jedynie gameplay'e. Jeśli chodzi o Need for Speed, to mam nadzieję, że najnowsza część wreszcie będzie jakościowo godna tej wspaniałej serii Uśmiech EA nie wszystko robi tak, jak należy, ale mam nadzieję, że w przypadku podjęcia się tych większych projektów, zrobią to odpowiednio Uśmiech
0 kudosFox46   @   02:30, 18.10.2015
Cytat: MicMus123456789

No faktycznie, takie AC4 jest zrobione na siłę i dla kasy to nic, że zapewnia dziesiątki godzin świetnej zabawy.


Wiesz zależy jak dla kogo, jak cię jara typowe zbieractwo to proszę bardzo, równie dobrze w Far Cry 4 zbieranie 80% samych znajdziek + 10% wątku fabularnego + 10% zadań pobocznych może być dla ciebie super świetną zabawą. Dla mnie to była strata czasu jak skojarzyłem że około 80% to latanie za znajdzkami, zdałem sobie sprawę że Ubisoft poszło na łatwiznę w przeciwieństwie do trójki (zbieractwo to mniejszy % gry) nie pisze już o gorszej fabule względem trójki czy o samych wyborach które tak naprawdę były gówno warte. To tak jest to wielka strata czasu, i zdaję sobie sprawę że po prostu zostałem nabity w butelkę.
teraz wiem aby omijać gry Ubisoftu szerokim łukiem, i inwestować w mniejsze gry które im świetnie wychodzą np: Valiant Hearts.

Cytat: Lucas-AT
Fox, bez przesady. Nie można też wpadać przesadnie w paranoję. Watch Dogs to świeże doświadczenie. Negatywne podejście do gry wśród ludzi bierze się z downgradu graficznego. Równie dobrze można powiedzieć, że Red Dead Redemption to zlepek GTA, Dino Crisis to zlepek Resident Evil, Forza Horizon to zlepek Forzy, a Quake to zlepek Dooma. Rozwiązania z poprzednich gier można brać tylko musi to być zrobione porządnie. W wymienionych przeze mnie grach nie czuć smaku kotleta. Oczywiście, że można zrobić coś nowego w 100%, jak Guerilla i jej Horizon, ale nie zawsze trzeba. :-)


Widzisz tutaj podałeś przykłady gier które miały świetną fabułę, chociażby Resident Evil czy Dino Crisis niby to samo ale widzisz było coś co je cechowało i wyróżniało od siebie. A teraz proszę napisz mi co wyróżnia każdego kolejnego Assasyna ?? nic to samo cały czas dają nam to samo, tam już nawet nie ma o co się zaczepić bo wszystko jest oklepane i sztampowe. Jedynie co się zmienia to epoki i tyle.

Z Watch Dogsem było przecież podobne miało być takie wielkie BUM i co było ?? no proszę cie jasne że nie było, już nie wspominam jak bardzo ta gra była niedorobiona i niedopracowana. RDR +GTA oczywiście ale i tak wniosło powiew świeżości ci bo to dziki zachód no i równie ciekawa napisana Historia + DLC o zombie jako dopełnienie to już w ogóle mistrzostwo, podałeś trochę głupie przykłady gier które mają o wiele większa wartość samą w sobie niż gry... Ubisoftu.
Wiadomo Forza I Horizon to jest zlepek tu ci się udało szczególnie że w Horizon 2 też było oklepane i na chama wydłużane względem jedynki.

Ogólnie no nie okłamujmy się gry ubisoftu straciły mocno na wartości, kiedyś zajefajny developer dziś no cóż.

0 kudosshuwar   @   08:26, 18.10.2015
Nie ma w artykule o tym słowa, są zrzuty i filmy... mogło się EA trzymać tego Star Wars 1313 - wpasowaliby się w tematykę wyśmienicie.
0 kudosMicMus123456789   @   08:34, 18.10.2015
Cytat: Fox46
Wiesz zależy jak dla kogo, jak cię jara typowe zbieractwo to proszę bardzo, równie dobrze w Far Cry 4 zbieranie 80% samych znajdziek 10% wątku fabularnego 10% zadań pobocznych może być dla ciebie super świetną zabawą.

To tylko dodatki, świetną zabawą była możliwość żeglugi, toczenia bitew morskich. Świat gry był i jest świetny mimo iż większość to woda klimat też był bardzo dobry. Fabuła też ważna rzecz, a ta była dobra.
Dodaj Odpowiedź